Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??

Ranger emnet

gladjenta

Anbefalte innlegg

Men kan godt henne han hadde en dårlig dag, politimannen også. Men er jo dårlig gjort at det skal gå utover meg da.

Gladjenta/Hanne

hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt til fri rettshjelp og spurt dem om hva dem mente om saken.. politiet prøver seg hele tiden, det at du skal få 2000 kr er nok bare tull.. du ble stoppet ved dynea eller.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kamerat ble stoppet rett før nyttårsaften grunnet at han kjørte med grønne parklys. Fikk bare en advarsel..

Ja de fleste slipper unna med advarsel første gangen. Så føler meg litt uretferdig behandlet. Politimannen sa at det var fordi det var storkontroll at jeg fikk bot da, så hvis det hadde vært liten kontroll hadde jeg også bare fått en advarsel, for noe tull!! De må jo ha like regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan godt henne han hadde en dårlig dag, politimannen også. Men er jo dårlig gjort at det skal gå utover meg da.

Gladjenta/Hanne

hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt til fri rettshjelp og spurt dem om hva dem mente om saken.. politiet prøver seg hele tiden, det at du skal få 2000 kr er nok bare tull.. du ble stoppet ved dynea eller.?

Ja ble stoppet på en storkontroll der ja. Hvor kan jeg finne nummert ditt da?

Tror nok at de har en lit svak sak. Fikk også med meg på den kotrollen at de driver med forskjellbehandlig. Mamma kjørte tilfeldig vis før meg og hun måtte ikke ta alkohol test, men jeg måtte, sikkert bare fordi jeg er ung.

Mvh

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stå på, du skal ikke ha bot for det der ass, advarsel først, tar de deg siden med det, da kan de gi deg bot!

det fikk jeg høre når jeg ble stoppa med park og spredere, burde jaggu meg gjelde for farga parkpærer også!

Takk! Det skal jeg.

Skriver inn og forteller hvordan der ender jeg. Skal sende nytt brev til politiet på mandag. Blir spennende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her hørtes villt ut, må ha hatt en skikkelig dårlig dag han luringen som ga deg den bota ja. Normalt sett så ser de fleste gjennom fingrene på dette og gir deg kun en advarsel og du kan kjøre videre. Men når du attpå te står og bytter tilbake te orginal pærene rett foran onkel, uten att han engang gidder å helpe deg...og fortsatt gir deg bot, kan man ikke kalle han gentleman hvertfall knock

Stå på ditt Glajenta...Lykke tel happyhappy

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her hørtes villt ut, må ha hatt en skikkelig dårlig dag han luringen som ga deg den bota ja. Normalt sett så ser de fleste gjennom fingrene på dette og gir deg kun en advarsel og du kan kjøre videre. Men når du attpå te står og bytter tilbake te orginal pærene rett foran onkel, uten att han engang gidder å helpe deg...og fortsatt gir deg bot, kan man ikke kalle han gentleman hvertfall knock

Stå på ditt Glajenta...Lykke tel happyhappy

Takk, det skal jeg gjøre.

Det er bra å høre at folk støtter meg, alltid koselig og ha folk på sin side. Blir spennende å høre hva de har og si, sendte de et nytt brev på mandag.

Han var nok ikke i så godt humør nei og er jo utrolig dårlig gjort å la det gå utover meg. Var jo hyggelig og høfflig jeg så. heter jo ikke gladjenta for ingenting happyhappy

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater purken. det var en gang jeg kjørte med grøft og park på kvelden. fikk en bot på ca 1500. så mens jeg stod og prata med purke svina, så pekte jeg på den bmw'en 320 som kom på grøft og park. den lot de bare kjøre rett forbi. så jeg stod og skjelte ut de to som snakket til meg. fikk da slippe boten, men ikke nokk med det. jeg sendte et par brev ned til stasjonen neste dag bare for fa.. har ikke hørt noe mere fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å dra denne tråden litt opp da jeg lurer på noe selv ang. dette (ikke skyt meg, er min første post her :hello: )

For det første: hvis du blir stoppet for ett eller annet, la oss ta grøftelysbruk på kveldstid som eksempel, og du begynner å protestere villt, og krangle og syte med dem, purken altså, hva kan de egentlig gjøre da? Kan protesteringen få konsekvenser? Eller er du virkelig nødt til å være nikkedukke for dem?

For det andre: Forleden helg satt jeg på med en kamerat som den kvelden ante fred og ingen fare og ikke visste han skulle ha maks uflaks den dagen. Det begynte med at vi lekte oss på et stort åpent industriområde (var glatt ute), og da vi akkurat hadde gitt oss og egentlig var på vei videre, kom en velkjent V70 lurende inn på plassen. De stoppet ved siden av oss og kom ut og hilste oss god kveld, og sa de hadde lagt merke til noe "blått" på plassen, og noe bråking, så de ville se hva det var (det "blå greiene" var neonlys han har i hattehyllen). Etter å ha sjekket førerkort sa han at det var stilige lys han hadde baki der, og spurte om vi hadde tenkt å drikke i helgen (av alle spørsmål...). Etter den hyggelige praten ønsket han oss en god kveld videre, og kjørte.

En time senere ble vi stoppet i sentrum i kontroll, og de påpekte at kameraten min kjørte med parklys og neonlys i hattehyllen. Parklysboten godtok han, men han begynte naturligvis å protestere som bare juling da purken bad ham demontere neonlysene før han fikk lov å kjøre videre. For det første var det ikke bare-bare å demontere dem da det gikk kabler overalt, og det ikke gikk an å "slå dem av" på noen annen måte, pluss at vi fortalte historien om at vi hadde blitt stoppet for en time siden og de bare hadde kommentert at det var "tøffe lys". Vi bad dem kalle opp den patruljebilen for å få det bekreftet, men det ville de ikke. De sa at "i så fall er det DE som ikke har gjort jobben sin, da er det DE som er sløve".

Hvorfor i svarte er det slik som dette??

(På vei hjem igjen fra sentrum kjørte vi forbi kontrollen igjen i motsatt retning, og på pur f*** ruste han motor og fløytet da han kjørte forbi, noe som resulterte i en hissig operativ uteleder i sivilbil med blålys i grillen 5 min. etterpå som tok oss igjen og kjeftet og smelte).

Daniel!

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater purken. det var en gang jeg kjørte med grøft og park på kvelden. fikk en bot på ca 1500. så mens jeg stod og prata med purke svina, så pekte jeg på den bmw'en 320 som kom på grøft og park. den lot de bare kjøre rett forbi. så jeg stod og skjelte ut de to som snakket til meg. fikk da slippe boten, men ikke nokk med det. jeg sendte et par brev ned til stasjonen neste dag bare for fa.. har ikke hørt noe mere fra de.

Det skulle bare mangel, enten skulle de ha stoppet den som kjørte forbi eller latt deg slippe med en advarsel, men hadde du fått bota skulle du være fornøyd med at den var på 1500,- for etter loven og satsene deres er det 2000,- Er enig med deg at purken er noe dritt! De har jo til og med greid og kjøre på meg, så er ekstra sure på de kan en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Danile!

Skal ikke skyte deg :) Er ny her jeg også så det går greit.

Er jo veldig ok og kunne skrive og spørre andre om deres meninger og tips da.

Må bare si at det er en helt syk historie! Kunne nesten ikke tro mine egene ører.

Men politiet er bare tull. Det som er så dritt er at politiet gjør som de selv føler, akkuratt som at de tror de kan lage reglene selv. så derfor behandler nok de oss forskjellig, er derfor jeg skal stå på mitt til jeg blir behandlet som alle andre!!

Dette kommer nok fra feil person men hadde lyst til å svare på spørsmålet ditt.

Da jeg ble stoppet tenkete jeg litt det samme og bestemte meg for å være meg selv hyggelig, og smile og høre på hva de hadde og si. Så jo hvordan det endte. Men er 110% sikkert på at jeg fikk bot grunnet at purken hadde en dårlig dag, han virket litt grinete. Men tror nok i lengden at det lønner seg og være hyggelig og nikke og bukke også heller ta klagene etterpå pr brev eller telefon. For er du for "frekk" kan det få konsekvenser, de kan gi deg en høyere bot eller verre, en natt i cella. Politiet gjør som de vill vettu. Det har jo du og kompisen din opplevd, med da så du også sikkert at da de stoppet dere første gangen gjorde de ingenting, sikert fordi dere var høfflige tilbake. Så må jo si dere hadde maks uflaks, akkuratt som meg, ble jo stoppa første turen jeg!

Hvorfor i svarte er det slik spør du. Er fordi ikke politiet føllger sine egene regler.

De driver rett og slett med forskjels behandling. Det er derfor ikke jeg kommer til å gi meg før jeg har blitt behandlett rettferdig.

Vet at gutter sikkert ikke er så opptatt av og skriver klager osv... Dere liker sikkert og betale også er dere ferdig med det, men vil virkelig anbefale kompisen din til og skrive en klage da det er snakk om forskjellsbehandling.I tillegg kan han jo gjøre det samme som meg og si at hvorfor får han bot på parklys når alle andre får en advarsel?! Hvis dere trenger hjelp med hva dere skal skriv kan jeg sikkert hjelpe til litt. Men et tips! Neste gang dere er ute og leker dere og hvis det samme skjer igjen, og en politiman sier at dere har noe som er kult som egentlig ikke er lovlig, skriv ned bil nummeret hans :)

Kan jeg få spørre hva bota han fikk var på? Kanskje det kan hjelpe meg litt også.

Har jo lyst til å sikkelig sette di i dårlig lys her nå.

Hvis du ikke ønsker og skrive det her kan du sende meg en privat melding.

Er jo litt ekstra sure på de jeg da, siden de greide og kjøre på meg, men det har du sikkert lest lenger oppe.

Håper svarene mine hjalp litt, ellers kan det jo henne du får noen andre svar av andre her på forumet også. Håper vi snakes, og håper svar på spørsmålet mitt :)

Hanne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boten var på kr. 2000. Tror det er 2000 for feil lysbruk generelt.

Virker som om politiet ikke har klare retningslinjer å gå etter, at om en person skal få bot eller ikke er en vurderingssak hvor grunnlaget er humøret på politibetjenten der og da. Devil

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider