passat_tdi Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 har en 98 tdi og lurer på når det er normalt å skrifte clutsh på den. Bilen har gått ca 145 ooo. Siter - Passat 03 1,9 tdi 110 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 om det er ei kjerring som kjører så er vel 100.000- 150.000km kanskje ikke så se bort ifra... hehe!! ellers skal den vel holder over 200.000km... vanlig bruk.. orginal bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_tdi Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Noen som vet hvor mye det koster for å bytte clutshen? Siter - Passat 03 1,9 tdi 110 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Min forige Passat Tdi solgte jeg da den hadde passert 240.000km.. å den clutchen var like fin. Men den er jo ikke vanskelig å ødelegge ved feil justering eller litt uaktsom bruk da. Ring iallefall litt rundt omkring å forhør deg om pris. Min erfaring er at merkeverkstedet er det dyreste iallefall. Å husk å få fastpris på jobben, å ikke bare ett overslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Har mye erfaring med at det kan lønne seg og velge merkeverksted. De oppgir fastpris på jobben, og ikke minnst:du får fagmessig riktig utført arbeid. Kna være mange fallgraver på de nyere bilene for "mekanikkere" som ikke har peiling. Det er min erfaring. Ring merkeverksted å hør før du skrinlegger det. Er de bar "litt" dyrere,ville jeg lagt i de ekstra kronene. Min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_tdi Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Har ringt rundt å forhørt meg, møller skal ha 10.000 for jobben, snapdrive skal ha 8000. Det var jammen dyrt. Siter - Passat 03 1,9 tdi 110 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Er man så heldig å bo nær grensa, er det ofte mye å spare på å kombinere det med en tur til utlandet også. Men det ser ikke ut til å være så lett for deg desverre. Var ikke billig det der nei du, hadde kansje satt en knapp på møller når ikke forskjellen er større ja, vet ikke om snapdrive bruker original clutch heller jeg da. Å dette er jo en reperasjon du ikke vil gjøre en gang til bare for at det er brukt en "billig" clutch som bare varer litt over garantitiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Er vel generelt kostbart å skifte clutch. Jeg og ville gått for Møller. Får de garantiene på deler og jobb som man bør ha på en slik jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg