Gå til innhold

Dekkets framtid!!!

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

Nå er det jo ikke sikkert de kommer til å lage de hjula med vintermønster likevel, og da blir de fleste bekymringer om snø i dekka ganske irrelevante.

Men jeg må si jeg er litt i tvil om hvor bra det faktisk er, de sier jo ingenting om HVORFOR de skal være så bra, bare at de er det. Ser ikke så mange fordeler ved å kjøre uten luft i hjula, men jeg ser endel svake punkter i konstruksjonen da...

Hvor ofte har punkteringer vært et problem?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snøen som kan samles inni der blir nok ikke tett nok til å påvirke dekket. Men fryser det til is blir det kanskje litt ubehaglig de første 10meterene det blir liggende.

Er jo fordeler.

-Du slipper å sjekke lufta

-Folk som ikke sjekker lufta slipper å ødelegge dekkene sine eller slite de feil.

-Man slipper problemer med sidevegger som bryter sammen(*host*Continental*host*).

-Man kan rett og slett ikke punktere. Som i 96% av kvinnelige sjåføres tilfelle fører til ødelagt dekk fordi de bare fortsetter å kjøre uten luft.

-Det er mindre som kan lage ubalanse i dekkene.

-Det blir aldri endring i dekktrykk etter temperatur.

Etc?

Er flere bakdeler for oss her inne, enn vanlig mann i gata.

-Kan ikke justere lufttrykk etter forhold.

-Samler møkk inni dekket.

-Stygt? Skulle gjerne sett et lavprofildekk.

Hva mer? Hva tenker dere?

Michelin leverer dekk i Formel 1, jeg vil se de teste dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal de som lager luft til dekkene gjøre hvis disse dekkene kommer.. :wonder

Istende for og punktere dekket til den *****iske naboen din så sager du heller av alle "beina" utenom 3 i dekket. Lurer på hvordan det hadde blitt og kjøre med :lol

går ut ifra dette vare ein spøk ang. luft i dekka.

men dessa dekka er jo "sponsa" av nidar. spar lufta og så lufta i stratosen happyhappy happyhappy

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider