Gå til innhold

Ulovlig Touran vare???

Ranger emnet

Gerry

Anbefalte innlegg

Leste nylig nyheter og fikk se at min bil er ulovlig, sammen med 3000 andre.

Grunnen er at Møller Norge har slurvet med målene på "statskassa", og mangler 1cm. på høyden i bakluka. Det vil da si at bilen er pr. dags dato ulovlig.

Touraneiere som har varebil, og som hadde tenkt å sette inn seter etter 3 år, som meg, må nå inn å få bygget om bilen. :mad: Men jeg derimot nekter!

Jeg har kjøpt en bil med personbilkomfort, og tvinges til å skifte taktrekk til noe plastdritt. Ikke F.

Jeg går for en annen løsning. At det blir som i Bertel O. Steen saken fra i sommer. De betalte inn bakseter i alle Jeep Cherokee varebiler, pga. den samme tabben.

Vi må stå sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, bare synd at reglene skal være så firkanta. Selv så skjønner jeg ikke vitsen med "statskassa", ikke alle som har varebil skal frakte ei kasse som er AAxBBxCC centimeter.. Selv om det sikkert er litt moro å tenke på at hvis man bygger ei kasse med riktige utvendige mål så får den plass i samtlige biler med grønne skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebærer det at dere også må betale de ekstra avgiftene det innebærer å bygge tilbake til personbil? Eller er det snakk om å bygge om bilen slik at den passer inn i regelverket for varebil?

Uansett bør jo importøren stå for ekstra utgifter fordi de har solgt det en bil under falske premisser.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Selv så skjønner jeg ikke vitsen med "statskassa"

Det er for å transportere penger til Halvorsen. Har du ikke skjønt det? De gjorde regeverket vanskelig slik at flere måtte kjøpe ordinære personbiler istedet for varebilversjon. Noe folk sparte penger på. Det er jo fy i Norge vet du.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mye ombygging det er snakk om da... Skifte bakre list ved bakluka, ikke hele taktrekket ( til en som ikke bygger så langt ned )... Om bilen er org. en 7 seter må også festene til de bakre sikkerhetsselene fjernest, så det blir jo ikke store forskjellen for å si det sånn....

Selvom man fjerner den plast lista som står øverst baki taket så er det ikke nok. må fram med saga og skjære i tak bjelken på dem her.eller om dem skjærer bort feste til baksetene sånn at man får litt mere og gå på nedover i gulvet, men hvem vil ha et bil med bort kappa sete fester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye tåpelig dette "påfunnet" nei, var stort skriv om det i bilnorge. harald a.møller har 1 år på seg til og tilbake kalle 3000biler og gjøre dem lovlige. kjenner til et par andre og som kjøpte denne bilen bare pga at den er en av få varebiler som ikke det er skjært i taket på. og som ikke vil ha en touran som er skjært i. hvet ikke hvordan dem skal løse det problemet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i et nøtteskall sier nå jeg... Går MANGE "varebil klasse 2" i Danmark også, men der er reglene MYE snillere, men de herper bilene litt mer. Har bl.a annet sett polo, micra og 206 varebil der nede!

Har sett dansk-regga Camaro Cab av nyere modell med gitter og uten baksete.

MED CABBEN NEDE! :lol

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider