Gå til innhold

Ulovlig Touran vare???

Ranger emnet

Gerry

Anbefalte innlegg

Gikk en del Porsche "varebiler" i Norge for noen år tilbake.. :)

-

Henrik

Det var vel kun 928 som fikk denne behandlingen, og de var pick-up, ikke varebil. ;)

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte i takbjelkene på bilen?

Vil ikke dette gå utover styrken på taket på bilen da?

Jeg hadde iallefall ikke latt noen kappe i mine takbjelker bare for at dem har gjort en tabbe i utgangspunktet.

Hele bilen må vel typegodkjennes på nytt igjen da vel siden man forandrer på bilens opprinnelige oppbygging.

Men det "lurer" vel importøren til selv da, men hvor sikkert er det egentlig?

Hadde vel vært bedre om dem krøp til korset og satte inn seter og betalt ombyggingen da ja. Men det koster dem vel for mye, å det er vel ikke alle som VIL ha bakseter heller.

Dustenorge sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte i takbjelkene på bilen?

Vil ikke dette gå utover styrken på taket på bilen da?

Jeg hadde iallefall ikke latt noen kappe i mine takbjelker bare for at dem har gjort en tabbe i utgangspunktet.

Hele bilen må vel typegodkjennes på nytt igjen da vel siden man forandrer på bilens opprinnelige oppbygging.

Men det "lurer" vel importøren til selv da, men hvor sikkert er det egentlig?

Hadde vel vært bedre om dem krøp til korset og satte inn seter og betalt ombyggingen da ja. Men det koster dem vel for mye, å det er vel ikke alle som VIL ha bakseter heller.

Mange biler så blir nesten hele original taket kuttet av på da forsvinner 3-4stivere. For og så lime på et glassfiber tak for og få opp høyden innvendig i bilen. mercedes ml, hyundai terracan er noen av bilene som det blir gjort med. så pleier ikke og være problem. men bilen må jo typegodkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper man vel varebil for å ha varebil, ikke for å ha personbil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en Hiace på jobben med høyt tak. Men dette er jo biler som er typegodkjent.

Regner med dem klarer å få typegodkjenning til denne bilen også med kutting av takbjelker.

Men det blir jo ikke den samme bilen som folk kjøpte i utgangspunktet om dem fjerner taktrekk og erstatter dette med noen plastdeksel.

Får sansynligvis både mder støy og en kaldere bil utav det.

Syns dette er en dårlig løsning for eierene da men.

Men det er vel som alltid forbrukeren det går utover til syvende og sist desverre.

Selv om dem ikke har gjort noe galt i utgangspunktet.

Syns ikke godkjenningen av en bil skal kunne trekkes tilbake da, iallefall ikke ha tilbakevirkende kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper man vel varebil for å ha varebil, ikke for å ha personbil

Jeg synes nå egentlig at Touran varebil er en god ide, men forstår poenget ditt. Er beregna for folk som har lyst på god lasteplass og fortsatt lit komfort. Dette er jo mulig med en original Touran også da den har uttagbare seter. Problemet her er at denne koster forferdelig med peng(fra 260 for noe søppel med 1,6 uten utstyr). Bilen burde vært billigere sånn at dette ikke hadde vært nødvendig. Gjelder forsåvidt alle varebil klasse 2 i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider