Trygve_ Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 hvilke porsche motorer passer i en 1303s 73 modell? har ikke sett motorer på en stund, er de stive i pris? Edit: det var en boble ja, men det forsto dere sikkert :) mvh Trygve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Ingen passer rett inn da, med untak av 356 motorer. Men dette er jo i prinsippet samme motor som står i... Skal du ha sekser må nok det meste bygges om, men ingenting er umulig. Sikkert noen her som kan svare deg bedre!! http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Du kan få mye krefter ut fra boblemotoren, vett om en med over 200 hk uten turbo. Du kan og gjøre som en i Haugesundsområdet, nemlig å sette i en gammel Subaru Turbo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Orginalmotorene fra de hine hårde dager har vel bortimot null potensiale på grunn av sine veldig romslige dimensjoner, men teknologien har kommet langt på ettermarkedet. Mye gromt å få kjøpt. Porsche maskiner vil ikke passe i det hele tatt uten endel inngrep i konstruksjonen. Unntaket er selvsagt de gamle 4 sylindra Porsche maskinene, men da kan man som nevnt bare beholde den gamle. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 er jo flere som har døtta porschemotorer i boblene sine... er ikke umulig det :) men krever ombygging ja... og for den prisen der, kan du nesten liksågodt kjøpe deg for ex. en 1835 motor, 042 topp og doble webere, og få deg en 170-180 gamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 er jo flere som har døtta porschemotorer i boblene sine... er ikke umulig det :) men krever ombygging ja... og for den prisen der, kan du nesten liksågodt kjøpe deg for ex. en 1835 motor, 042 topp og doble webere, og få deg en 170-180 gamp. 1835 motor, 042 topp? kan du forklare litt? jeg er ny på dette boble greiene. har hørt at det er flere som hiver i en 2l eller 2.2 fra transporter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Luftkjølt 2.0 fra buss passer nesten rett i, hvis du kapper bort plata under luka kan du bruke eksosanlegget som er på den fra før. Husker jeg ikke helt feil er det bare å bøye litt på skjøten til potta så har du låsing til luka og. :D Tror det var det faren min gjorde. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 ah. det er en 1303s her, fri for rust, ny clutch. må lakkeres, den ville han ha 12-13ooo for, men jeg kommer til å legge inn et bud på 10ooo. er dette for dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 ah. det er en 1303s her, fri for rust, ny clutch. må lakkeres, den ville han ha 12-13ooo for, men jeg kommer til å legge inn et bud på 10ooo. er dette for dyrt? Er også en forskjell på fri for rust og absolutt rustfri. Det er den nok ikke.' Jeg betalte 7000kr for min 1302S. og den er en del rust på men var kjørbar og ikke noe alvorlig rust da... De har steget en del i pris. Får liksom ikke boble for 2000kr eller noe slikt.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Det går en Buggy med ombygd boblemotor med 212 hk og 2,4 liter. Til sommeren skal han bygge den om til 2,7 og litt mildere cam (nå drar han over 8500 rpm), men med litt effektøkning. Lurer på om det ikkje er omarbeida Magirus sylindre og omarbeida Chevy stempel. Han kjører med datasprut. Så det er tross alt litt potensiale i motoren viss du bare gjør litt med den, og så er den lettere enn Porchemotoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hvis den er så stor er det nok ikke mer enn blokka som er orginal. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Eg trur og at toppene er orginale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Sleng inn en Wankelmotor. Det er kult. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimKong Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hei! 1303s kom med den sterkeste VW motorblokken, AS21 - Store oljekanaler osv... Så hvis du har lyst på mer krefter er jo det et ypperlig utgangspunkt å trimme! f.eks. som tidligere nevnt 1835ccm, får du ved å montere større sylindre 92mm, evt 1915ccm og 94mm boring. ved større slagvolum enn det trengs det "langslagsveiv" (69mm = original slaglengde). utpå det igjen har du en hel masse forskjellige alternativer til topper, kamaksler og forgassere/innsprøytning som gjør at du kan bygge deg et råskinn akkurat etter eget behov og lommebok. Tips: besøk http://www.hotshop.as - de kan gi deg en pakkeløsning etter pris/ytelse/holdbarhet - Kjøling??? ;) Siter Oversteer is the best, cause you don't see the tree that kills you. Volvo 745 TIC familiecontainer'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hei! 1303s kom med den sterkeste VW motorblokken, AS21 - Store oljekanaler osv... Så hvis du har lyst på mer krefter er jo det et ypperlig utgangspunkt å trimme! f.eks. som tidligere nevnt 1835ccm, får du ved å montere større sylindre 92mm, evt 1915ccm og 94mm boring. ved større slagvolum enn det trengs det "langslagsveiv" (69mm = original slaglengde). utpå det igjen har du en hel masse forskjellige alternativer til topper, kamaksler og forgassere/innsprøytning som gjør at du kan bygge deg et råskinn akkurat etter eget behov og lommebok. Tips: besøk http://www.hotshop.as - de kan gi deg en pakkeløsning etter pris/ytelse/holdbarhet - Kjøling??? ;) takk for bra svar!! noen som har mer kunnskap på lager? får aldri nok kunnskap :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.