Gå til innhold

Noen som vet?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 75 mod. chevelle 4d sedan som jeg kjøpte i fjor høst (stort sett i deler), har skrudd og pusset i hele vinter og er nå snart klar til å ta den med ut på tur. Må bare få start først. Jeg er ikke så veldig inne på det elektriske i motoren. Problemet er på coilen (som jeg til slutt fant i fordelerlokket). Det er noen kontakter som jeg ikke er helt sikker på hva som skal kobles til. De er merket "acc" og "batt". hva skal puttes inn i disse? Der er også en annen kontakt, men der fant jeg en ledning som passet. Motoren er en orig 350. Har hørt rykter om at dette dreier seg om elektronisk tenning. Noen som vet dette, eller vet om en link til en side hvor en ser det elektriske til en slik motor? Har også overflod av div. bensin og vacuumslanger som jeg ikke har fått koblet til ennå, har aldri skrudd på V8 før, men det skal jeg vel klare å finne ut av. Det kan vel ikke være så komplisert, men tips mottas med takk.:)

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en HEI-fordeler.

En enkel elektronisk tenning.

Der det står "Batt" kan du koble inn en ledning som det er konstant spenning på, altså fra batteriet eller sikringsboks. Anbefales at du bruker kabelsko med "hette" over skoen.

NB! husk sikkring!!

"Acc" kobles mot teninngsnøkkelen din, mot et punkt som har spenning i "tenning" og "Start"-modusene OBS! OBS!

Det er oxo et punkt som heter "Tac", der kan du koble inn turteller, som er beregnet for 8 sylindre vel og merke.

Vakumslanger kan du blende. Det går fint, ihvertfall bare for å få startet den.

Lykke til.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem

Men HUSK det at "Acc" på tenninga skal ha 12V oxo når du drar på starterern!!

I værste fall kan du koble begge de til batteriet.

Oxo er det vel en ledning som skal til minus. "Gnd" eller.no

Her er litt info:

http://keith.cj8.tripod.com/hei_upgrade.htm

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider