Goop Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hva er beste måte å få mest muli hk ut av en noenlunde original motor? Er vel greit med å skifte wastegate klokka og skru opp trukket, men hvordan få inn mer bensin med det K-jetronic dritet? Og hvor mye trykk funker det best å kjøre på? Ønsker å vite så mye som muli, og ellers alt..:p kiddie Eldar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Kan jo montere progressiv bensintrykksregulator, men før du gjør det så går det ann å shimse opp bensinfordeleren med vanlige skiver..dette ved "bensinfordeleren" som sitter borte i området rundt luftmengemåleren. Der alle fire bensinrøre går fra, når du shimser opp regulatoren her gir den større åpning så du får mer bensin gjennom, ganske enkelt..:) Burde kanskje ikke lade særlig over 0.8 hvis motoren er original, ikke overhalt osv..blåser fort en toppakning. En enkel måte å regulere ladetrykket på er også med en lekkventil (pysventil)..finnes mere info om virkningsmåte og montering på nettet. Bare å søke så finner du alt du trenger om du treffer rette sida!;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 grp a kjørte med k jet og de hadde jo grei nok mengde hk.. bytte dyser og bensinfordeler fra en mb v8 og blokke 4 av utgangene gjorde dem.. har forøvrig orginal ombygningsguide fra volvo i pdf som gir 225hk.. kan sende den over msn eller no om du vil Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 den ombygnings guiden har jeg gjærne kunne tenkt meg å ha! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 jeg vil også gjerne ha den, for å legge den ut på nett. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 gnistre hjernen er et triks... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 hva mener du med gnistre hjærnen? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 riv av den tynne svarte slangen som går fra trykksiå av turboen, t wastegaten, å så e d heilt konge i ca 10 min... hehe Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 me nnå har en vell mest lyst til og ha motorn en stund og da! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 d va jo ein spøg :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hw- Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 http://www.volvo245.com/gruppA.pdf Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 jepp der var det en til som hadde den. det var fint. men til dabutcher: du vil kanskje også ha homologiseringspapirerene fra en orginal grp a bil til å legge ut. ca 20mb. send en pm Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Supert! Kom med flere forslag yummy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 http://turbobricks.com/mods.php?content=art0017 http://turbobricks.com/mods.php?content=art0013 Den nederste er en ekte lavbudsjettsgreie som gir en del trøkk kiddie Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 huff... kast k-jet'n, få tak i dyser fra 740tic / cosworth, etc. standard F-innsug eller fra en eller annen 740/940. megasquirt / haltech F9 eller liknende. 405-topp. kast den originale dritt-toppen. Behold resten slik det er. Du trenger bare et k&n-filter og noen givere. Enten det over, eller få tak i skikkelig motor med LH-jetronic... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.