Gå til innhold

B21ET spm...

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

Hva er beste måte å få mest muli hk ut av en noenlunde original motor?

 

Er vel greit med å skifte wastegate klokka og skru opp trukket, men hvordan få inn mer bensin med det K-jetronic dritet?

 

Og hvor mye trykk funker det best å kjøre på?

 

Ønsker å vite så mye som muli, og ellers alt..:p kiddie

 

Eldar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo montere progressiv bensintrykksregulator, men før du gjør det så går det ann å shimse opp bensinfordeleren med vanlige skiver..dette ved "bensinfordeleren" som sitter borte i området rundt luftmengemåleren. Der alle fire bensinrøre går fra, når du shimser opp regulatoren her gir den større åpning så du får mer bensin gjennom, ganske enkelt..:)

Burde kanskje ikke lade særlig over 0.8 hvis motoren er original, ikke overhalt osv..blåser fort en toppakning. En enkel måte å regulere ladetrykket på er også med en lekkventil (pysventil)..finnes mere info om virkningsmåte og montering på nettet. Bare å søke så finner du alt du trenger om du treffer rette sida!;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... kast k-jet'n, få tak i dyser fra 740tic / cosworth, etc. standard F-innsug eller fra en eller annen 740/940. megasquirt / haltech F9 eller liknende. 405-topp. kast den originale dritt-toppen. Behold resten slik det er. Du trenger bare et k&n-filter og noen givere.

 

Enten det over, eller få tak i skikkelig motor med LH-jetronic...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår