Gå til innhold

ikke noe futt i corra'n!

Ranger emnet

Thyfire

Anbefalte innlegg

Må bare slenge inn et kvikt spørsmål for den som gidder å svare!

En Corrado med litt små plukk, det er en 1,8 turbokonvertert 91 mod... I dag så var det sååå sykt dau i første! tok seg opp i andre gir og oppover, men i første så gikk den på laaaavt turtall (700 rpm) og nesten ingenting skjedde når det ble gitt gass... Er vist en sprekk i eksos manifoil/potta(?) og reg. reima er kanskje litt slakk.. kan det være dette? evt. andre ting? bensinpumpe? rare er jo at det bare er i første den er ikke drar.. men den yter ikke 100% i de andre girene heller.. Noen som vet? :(

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn et kvikt spørsmål for den som gidder å svare!

En Corrado med litt små plukk, det er en 1,8 turbokonvertert 91 mod... I dag så var det sååå sykt dau i første! tok seg opp i andre gir og oppover, men i første så gikk den på laaaavt turtall (700 rpm) og nesten ingenting skjedde når det ble gitt gass... Er vist en sprekk i eksos manifoil/potta(?) og reg. reima er kanskje litt slakk.. kan det være dette? evt. andre ting? bensinpumpe? rare er jo at det bare er i første den er ikke drar.. men den yter ikke 100% i de andre girene heller.. Noen som vet? :(

Sjekka den blå følern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, har skjedd talløse ganger med meg lissom :PD

Kan vere hvis eksos lekasjen er før turboen men da skule du hørt det bra eller atr reg reimen har hoppet over en tann da står ventilene oppe da den komprimerer, vet ikke om det er plass nok til dette uten at det butter men...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Sikker på du har den i 1. gir, og ikke i 3. da?

:lol håper du ikke sa d bare fordi jeg et kvinnfolk!

dessuten var det ikke jeg som kjørte heller :cocain:

det er jo forresten ikke en G60 heller nå da... men den har sikkert MAP for det... Vet ikke helt hva det kan være.. virker ikke som det er at ventilene støter nei.. tror man merker sånt...

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo forresten ikke en G60 heller nå da... men den har sikkert MAP for det... Vet ikke helt hva det kan være.. virker ikke som det er at ventilene støter nei.. tror man merker sånt...

Visst du ikke har noen ulyder fra motor, så vil jeg tippe at det er bensinpumpa som begynner å bli dårlig.

Hvordan er den på tomgang?

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor/innsprøytning er det da?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke at du var kvinne jeg, men hehe, det var jo et pussig sammentreff :)

Det virka bare litt rart at bilen bare så vidt ville gå i første, men 2. 3. osv gikk helt fint. Det er liksom ikke noen annen logisk forklaring på det. Vist det var noe som var galt med motoren skulle du hatt det i alle gir.

Er dette problemet der fortsatt?

Det kan jo være en bremsecaliper som har hengt seg opp litt. Håndbrekket har en lei tendens til å fryse nå på vinteren.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1,8l 16v.. KE- et eller anna insprøytning... Det er litt små ulyder... klarer ikke å si helt sikker hva det kommer fra... vet det bråker pga. av manifoilen.. ikke noen urovekkende lyder fra motor, men et eller anna maybe?

synes det er merkelig selv at det er i første det er så daut.. men det er mulig det slår best ut i første pga. lite trykk og lavt turtall... merker jo noe som ikke stemmer i resten av girene også, men ikke så fryktelig mye som i første...

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1,8l 16v.. KE- et eller anna insprøytning... Det er litt små ulyder... klarer ikke å si helt sikker hva det kommer fra... vet det bråker pga. av manifoilen.. ikke noen urovekkende lyder fra motor, men et eller anna maybe?

synes det er merkelig selv at det er i første det er så daut.. men det er mulig det slår best ut i første pga. lite trykk og lavt turtall... merker jo noe som ikke stemmer i resten av girene også, men ikke så fryktelig mye som i første...

stopper bilen da den blir varm? hadde samme prob med min 16v corra.. da var d bensinpumpa som ga for lite trykk..

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spes peil på KE/K-jetronic, men vet at på biler med feks digifant og digi-jet er nøkkinger som vanligst tegn på at hallgiveren inne i fordeleren begynner å bli dårlig. Høres nesten ut som tenningen hopper over en sylinder eller to i ny og ne.

16v har samme type fordeler som på G40, så jeg vil tippe at det blant annet kan være fordeleren.

Er det sprekk i manifolden før turboen, vil nok det ha en god del å si på effekten også.

Hva slags manifold og turbo er det?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har corra'n slutta å gå :(

Er trubo'n som er løs faktisk.. masse frieksos og noe som gjør at kompresjonen ikke blir høy nok til at noe går rundt... dritt.. så var d et bare å sku fast trubo'n da... lettere sagt enn gjort. violin

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider