Gå til innhold

T5-R motor i 360?

Ranger emnet

veilside_civic

Anbefalte innlegg

hei jeg tenker på å sette igang et prosjekt som ikke skal bli alt for dyrt. tenker noe jeg kan leke meg, drifte litt på sommeren med. har vært innom cosworth såklart. men er forholdsvis dyre og mange er kjørt i filler? noen som har en til salgs som er bygd om her? trenger ikke være godkjent!

men det jeg egentlig lurer på er hvilke biler jeg kan få presset en volvo t5-r motor inn i? sett at det er mulig på 240 med div 960 deler og noe modding. men passer det i 360? hvordan er plass og motorfester?

hvordan er det med ledningsnett til denne motoren.

kan ikke alt for mye om dette, så ikke skyt meg, vil lære!

har fått pris på en t5 motor, hva er disse motorene verdt?

MVH kenneth

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må tenke på er at t5 motorene er tverrstilt, mens i 360 er de langsstilt.

Men har du pågangsmotet i orden og er i litt fingernem så er mye som er mulig...

hehe hvordan er motoren stilt i forhold til 240? vet at alt er mulig, er ute etter noe som er litt lettere enn at "alt er mulig".. hehe..

noen andre forslag på rwd biler som er greie å bytte motorer i?

hva kan man få en sierra som er ombygd til cossie som ikke er godkjent for?

noen andre rwd biler t5 motoren passer i?

takk for svar anyways!

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står på tvers i forhold til 360/RWD. Altså feil vei. Det ligger i ordet tverrstilt. ;)

Motorfestene vil ikke passe helt av seg selv, du må sannsyneligvis lage de selv.

Ledningsnett må du ha med fra donorbilen, også endel arbeid. Og du må ha en RWD girkasse som passer på motoren.

Det er nok ingen RWD biler denne motoren passer rett i, det må bygges om. Er man grønn på området anbefales det ikke.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli veldig dyrt ! Veit ikke om du må bygge om gulvet for og få inn girkasse, har ikke sjekka på min hvor stor tunnelen er. Clutchen er fremme og så er girkassa bak, fastskrudd i kardagen. Hadde planer om b230at i min jeg. Med litt porting og litt høyere trykk så hadde det blitt ei grei driftekjerre!

T5-r motor hadde vært gromt, men det koster nok mer en det smaker, sats heller på en volvo 4`er turbo motor. En 360 er lett i ræva ! Jeg klarer og sladde på asfalt med min sløve b200k motor! (Ikke særlig bra sladding) :cab

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg tenker på å sette igang et prosjekt som ikke skal bli alt for dyrt. tenker noe jeg kan leke meg, drifte litt på sommeren med. har vært innom cosworth såklart. men er forholdsvis dyre og mange er kjørt i filler? noen som har en til salgs som er bygd om her? trenger ikke være godkjent!

men det jeg egentlig lurer på er hvilke biler jeg kan få presset en volvo t5-r motor inn i? sett at det er mulig på 240 med div 960 deler og noe modding. men passer det i 360? hvordan er plass og motorfester?

hvordan er det med ledningsnett til denne motoren.

kan ikke alt for mye om dette, så ikke skyt meg, vil lære!

har fått pris på en t5 motor, hva er disse motorene verdt?

MVH kenneth

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid.. (har jeg hørt) Tror det blir trangt med 5'er i 360en. Hvorfor ikke en B230FT? Det er blitt gjort før, litt enklere vil jeg tro. Søk på forumet, står litt om ombygging til FT der. Gå for 360, med turbo motor må det jo bli hysterisk morsomt!

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider