Gå til innhold

ABS lampe og bremsevarsellampe tenner

Ranger emnet

kewold

Anbefalte innlegg

PÅ tur fra Bodø til Trondheim i går kveld, med min Audi A4 97-mod 1.8 kom plutselig ABS lampen på, samtidlig med Varsellampen for bremsesystemet blinket rødt.

Jeg stoppet, slo av tenninga og kjørte videre. Etter 10 min skjedde det samme på nytt. Deretter fikk jeg ikke "Nullstillt" det med tenninga.

ABS funka ikke, men bremsene fungerte.

Sjekka at alle ABS sensorene satt fast og ingen løse ledninger, samt bremsevæskenivå.

Har vært inne på mange tanker om dette, første som slo meg var en sensor som er gåen, men skal da varsellampen for bremsesystemet komme på

(blinker hele tiden)?

Evt. skit og salt som påvirker sensoren...?

Frykter det verste, at Bosch 5.3 ABS modulen har dødd, har hørt at det har vært ett lite problem tidligere.

Siden det kan være mangt har jeg den nå på verksted for å kjøre diagnose på bilen...

Noen som har opplevd lignede selv?

Takker for alle svar.

Mvh Kent- Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukter diagones test av dette.

Dra på et verksted som har utstyr så får du diagnose av ABS systemet.

Mulig sensor, eller ledningsbrudd. ELLER bare og slette feilikoder.

br.varslinga kan komme av? utslitte klosser. spesielt dårlige kontakter, skal lite til.

Vanskelig å skrive om dette, bedre å se på det i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ tur fra Bodø til Trondheim i går kveld, med min Audi A4 97-mod 1.8 kom plutselig ABS lampen på, samtidlig med Varsellampen for bremsesystemet blinket rødt.

Jeg stoppet, slo av tenninga og kjørte videre. Etter 10 min skjedde det samme på nytt. Deretter fikk jeg ikke "Nullstillt" det med tenninga.

ABS funka ikke, men bremsene fungerte.

Sjekka at alle ABS sensorene satt fast og ingen løse ledninger, samt bremsevæskenivå.

Har vært inne på mange tanker om dette, første som slo meg var en sensor som er gåen, men skal da varsellampen for bremsesystemet komme på

(blinker hele tiden)?

Evt. skit og salt som påvirker sensoren...?

Frykter det verste, at Bosch 5.3 ABS modulen har dødd, har hørt at det har vært ett lite problem tidligere.

Siden det kan være mangt har jeg den nå på verksted for å kjøre diagnose på bilen...

Noen som har opplevd lignede selv?

Takker for alle svar.

Mvh Kent- Are

Hadde samme sak ifjor.. kjørte diagnose og fikk feil på sensor. 2300kr ferdig byttet og bra siden

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider