Gå til innhold

Problem med bensinumperelè!

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

Startet Golf'en som vanlig idag (89 mod Golf GTi 16v med PL motor), gikk inn for å la den gå seg varm. Men den stoppet etter et par minutter, så jeg gikk ut for å starte den igjen, men ville ikke starte, fæl skurrelyd fra sikringsboksen, noe som var relèet vil jeg tro. Så jeg gikk fram i motorrommet, for å sjekke om jeg så no galt, og da hørte jeg at det suste ved luftmengdemåleren, så da skjønte jeg at bensinpumpa mi gikk hele tiden (selv med tenninga av). Fikk tak i anna relè, ikke like mange stikkere, men det passet da. Satte det inn, og da gikk bensinpumpa mi hele tiden bare når tenninga sto på. Noen som kan ha noen logiske svar på dette? Er det mes sannsynlig at jeg må skaffe et likt relè som jeg hadde før? Satser på noen er raske og svarer:D

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet Golf'en som vanlig idag (89 mod Golf GTi 16v med PL motor), gikk inn for å la den gå seg varm. Men den stoppet etter et par minutter, så jeg gikk ut for å starte den igjen, men ville ikke starte, fæl skurrelyd fra sikringsboksen, noe som var relèet vil jeg tro. Så jeg gikk fram i motorrommet, for å sjekke om jeg så no galt, og da hørte jeg at det suste ved luftmengdemåleren, så da skjønte jeg at bensinpumpa mi gikk hele tiden (selv med tenninga av). Fikk tak i anna relè, ikke like mange stikkere, men det passet da. Satte det inn, og da gikk bensinpumpa mi hele tiden bare når tenninga sto på. Noen som kan ha noen logiske svar på dette? Er det mes sannsynlig at jeg må skaffe et likt relè som jeg hadde før? Satser på noen er raske og svarer:D

Hadde problem med releet på min bil for et par uker siden. Jeg kjøpte nytt relè og prøvde det. Da startet ikke bilen, så jeg gikk inn. Når jeg gikk ut igjen startet bilen. Må ha samme relee ja. Korster ca 400 kr på Møller. Vil tro det var releet som var ødelagt på min, og sikkert din. Går jo alltids ann å prøve å koble utenom releet for å sjekke om det er releet som er ødelagt. stikke ledning inn i 2 av stikkene i sikringsboksen. (der de to tykkeste pinnene på releet skal)

-89' Golf Gti 16v

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å lånte relè hos cleanvw før idag, stakk hjem igjen og satte bilen på lading grunnet dårlig batteri av mange startforsøk. Prøvde å starte den, men ikke no respons nå heller. Låter skikkelig stygt i relè'et når jeg vrir om tenninga. Måtte også nappe ut igjen relè'et nå og, da pumpa gikk hele tiden selv om tenninga var av. Men når jeg satte inn igjen relè'et, så ga pumpa seg igjen. Noen fornuftige forslag om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd ut enda. Skal se på bilen i morra, så kan prøve det ut da, og se hva som skjer. Men må nesten være noe med sikringsboksen eller no sånn, for jeg fikk skaffa 2 andre relè'r (forskjellig fra det som opprinnelig satt der), og det med det ene så gikk ikke pumpa i det hele tatt. Med det andre så gikk det hele tiden mens tenninga var på. Og når jeg fikk skaffa et som var likt, så funka det helt normalt, sett bort ifra låta fra sikringsboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er det noe med forgasser golfer at den får etter tenning ? kjørt hardt og lenge, so når man stopper en så, stopper den nesten, så ruser den seg litt og detter ned igjenn? etter att tenning er avslått?

Feil tenningstidspunkt (for tidlig) eller for lavt oktantall (begge deler kan gi tenningsbank), for lite bensin (for mager blanding under kjøring), feil (for varme) tennplugger eller mye sot i forbrenningskammeret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da er det sikkert fordet bilen står å lader da. Men nok en merkelig ting er at bilen tenner en gang i ny og ne. Men vil ikke starte. Kommer en nå snart som har litt mer peiling enn jeg har, så får se om vi finner ut no av det.

bil min ble å sånn nå.. error med detta reelet :deng hehe

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider