Gå til innhold

Kjøpsråd 325 E36

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

har en 91mod 325 e36 på hånden via bekjent, har gått rundt 250000' km..

generelt sett så lurte eg på hva eg bør se etter på denne bilen, noen spessielle svakheter?

Hvordan er motorene på desse bilene? Kjede på de?

Hvor bruker de å ruste?

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen er meget hyggelig;)

skal låne med meg bilen en gang i løpet av de neste ukene og ha den opp på bukk, tenkte da og lage meg en liste over hva som spesifikk bø ses etter, og høres etter under prøvekjøring.. er fort gjort å glemme noe..

ellers vet eg forløbig ikke noe mer utfyllende om bilen, men får mer info senere..

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har eg vert å sett og prøvekjørt, var en del småplukk på bilen som er av mindre kostnader og ikke så viktig.. men der var 2 ting eg satt fingren på det ene var at motoren svettet litt, og det gjør meg usikker, men den svivde fint og var bra drag i den, olja var fin og kjølevattnet var fint.. det andre var at det var en svak vibrasjon i forstilling under bremsing, (gjor seg mer tydlig i høg hastighet) antar foringer siden bremsene nylig har vert skiftet..

bilen var eugodkjent slutten av august 2005, og er så og si rustfri under og kosmetisk er det en det 2 små bulker og noen riper.. nye orginale bmw alu og nye sommerdekk er også med.. må dog betale årsavgift og omreg før eg får ut skilta (avskilta 29.12)

pris er sagt 35000, men skal se om eg får pruta den ned noen tusenlapper, så da var det valgets kvaler.. noen som evnt vet hva det koster i deler for og overhale motoren, om det skulle bli nødvendig?

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter rust på innsiden av bakluka, under kanten og rundt den "laste kantetn" som går mellom baklyktene.

Traversforingene er også en svakhet på E36. Hvis bilen har vært "godt" brukt så kan det hende det har begynnt og sprekke i gulvet der bakstillingen henger fast. Da må du under bilen og se nøye. Hvis de ryker av blir det mye sveising.

Det kan bare være bermseskivene som det er sleng i siden det vibrere litt, men opphengskulene på bærearmene har også en tendens til og løsne på E36. En bra oppgradering er og sette på bærearmer ifra en E30, de passer rett på og opphengskulene er bedre der.

At motoren er gått så langt gjør ikke noe hvis den har fått det stellet den trenger. Den motoren har ikke vanos så den har en mindre feilkilde enn de nyere 325iene har.

Hvis den bare svetter rundt toppdeksel pakningen så gjør ikke det noe, men er det rundt toppakningen så kan det bli litt dyrt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 30-35 000 skal det være mye galt for at det skal være ett dumt kjøp for å si det slik. En kompis sin 91mod 325 Sedan har snart trillet 300 tkm. og den er still going strong. siste 100tkm har den blitt HARDT brukt. Så sier litt om kvaliteten på disse motorene. Visst olja og kjølevannet er fin burde det nok ikke være noe problem.

disse motorene er rimelig enkle å skru på, så å bytte pakninger osv er ikke så mye hokus pokus

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider