Gå til innhold

Powerfilter til Mazda 323 '86 mm.

Ranger emnet

espenfjo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørsmål angående "trimming" av min nyinnkjøpte, late Mazda 323 1.5 LX 1986.

Er ute etter effekt og _LYD_ ;p

Jeg her tenkt å evt. montere et powerfilter, og kanskje en ny bakpotte.

Lurer også på om noen har noen andre tips for å få en effektøkning så billig som mulig ;)

Motorrommet ser slik ut: dsc001330hq.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et par spørsmål angående "trimming" av min nyinnkjøpte, late Mazda 323 1.5 LX 1986.

Er ute etter effekt og _LYD_ ;p

Jeg her tenkt å evt. montere et powerfilter, og kanskje en ny bakpotte.

Lurer også på om noen har noen andre tips for å få en effektøkning så billig som mulig ;)

Motorrommet ser slik ut: dsc001330hq.th.jpg

Ikke for å kritisere men du får nok neppe noen effektøking med åpent luftfilter og lyddemper.. Bf'en har vel også forgasser så du merker nok gjerne ikke noe lyd ved bytte til åpent filter..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kritisere men du får nok neppe noen effektøking med åpent luftfilter og lyddemper.. Bf'en har vel også forgasser så du merker nok gjerne ikke noe lyd ved bytte til åpent filter..

tror du har skrevet litt feil.

nå skal ikke jeg si om det er sprut eller gasser man får mest lys \ effekt av med å bytte til opent filter. men en ting er sikkert. man få vertfall ikke noe mindre lyd vis man har gasser motor..

gassen i bonn på en gasser så er det åpne sluser rett ned i suget. det er det som lager den gode gamle" weberlyden" som di som har skrudd gamle ford motorer kaller det.

man får nokk lyd fra innsprut også men ikke samme. er liksom flere ledd der før lyden kommer ut vis dere sjønner..

vertfall det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha det typiske kon filteret så må du lage en adapter på forgasseren.

Men det finnes jo åpne forgasser filtre. Mener kollevold selger de..?

Men du må sjekke at det ikke er noen vakummåler saker på filterboksen og så må du sette enten en catchtank eller et filter på veivhusventilasjonen.

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sant nok.. Ta f.eks boblen. Doble webere med filteret rett opp på lager jo et solid "brøl" men min erfaring er iallefall at hvis man på f.eks en mazda eller golf'en min for den saks skyld bytter ut det orginale filteret eller tar ut filteret og lager til et filter i enden av innsugsslangen så blir det dårlig med lyd. Jeg har et filter liggende som jeg ikke har montert pga dette. Men jeg skal prøve å fjerne alt det opprinnelige slange og boks greiene å montere det på nytt..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider