Gå til innhold

Tykkere gods en pluss kabel

Ranger emnet


Gjest demonen

Anbefalte innlegg

Nå sammenlignet nå jeg det med vann da.. Og om begge rørene er like tykke og samme mengde vann strømmer gjennom dem i samme hastighet er trykket likt. Om røret er tynnere er trykket større?

 

ok la oss fortsette :) (uten å krangle) ..

som i den tegningen din viser så vil trykket være størst før turbinen, mens etterpå så flyter det bare ut (som på en tyrbo motor)..

for å skape en balanse slik at trykket er likt før og etter så må du ha et tynnere rør etter som du sier :) enig?

 

ps: for all del ikke gå for langt inn i dette, jeg vet de fleste vil prøve å sette meg på plass her.. sorry at jeg har ertet på meg "dere" .. forklaringene mine er ikke noe å skryte av, men hadde håpet at det var en som hang med jaffal :) (en som kan og vet minst like mye)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er problemet egentlig? Bruk 50mm + og 50mm - så er begge sidene av forsterkeren like glade! :biker

 

Er en viss kar som enten leiker gud med oss eller så trur han at han er verdensmester og skal lære alle det han "kan". Vi andre skjønner det at lik dimensjon begge steder er det greieste ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok la oss fortsette :) (uten å krangle) ..

som i den tegningen din viser så vil trykket være størst før turbinen, mens etterpå så flyter det bare ut (som på en tyrbo motor)..

for å skape en balanse slik at trykket er likt før og etter så må du ha et tynnere rør etter som du sier :) enig?

 

ps: for all del ikke gå for langt inn i dette, jeg vet de fleste vil prøve å sette meg på plass her.. sorry at jeg har ertet på meg "dere" .. forklaringene mine er ikke noe å skryte av, men hadde håpet at det var en som hang med jaffal :) (en som kan og vet minst like mye)..

 

Som en turbo? tynn eksos er jo flaskehals på turbomotorer. Bytt originaleksos til 4" og du før mer ladetrykk fortere. Mer effekt og respons :)

 

Du har ikke ertet på deg noen, men for meg virker det rart at trykket i et tykt rør skal være større enn ett tynt rør.. om du har 1kg trykk i en 1.5 colaflaske og tar samme mengde luft i en 0.5, så vil jo trykket være tre ganger større!?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en viss kar som enten leiker gud med oss eller så trur han at han er verdensmester og skal lære alle det han "kan". Vi andre skjønner det at lik dimensjon begge steder er det greieste ;)

 

bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet.

 

som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet.

 

som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :)

 

Må bare spørre et siste spørsmåk før jeg tar kveld :)

Tror du at du får bedre lyd enn oss andre som bruker 100mm2 strømkabel på både pluss og minus ved å bruke 21mm2 pluss og 50mm2 minus?

 

Spenningsfall er good shit :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk hva dere vil.. er ingen verdensmester, men jeg ser etter de detaljene innen faget som kan spille en rolle og gjøre det bedre .. ikke noe annet.

 

som sagt, gjør det dere synes er riktig .. :)

Tosk. Sorry ass, men ikke rart du provoserer på deg mange. De fleste skjønner liksom når de har sagt sitt. du liksom gir deg aldri. Du skal alltid ha siste ordet og presse frem enda litt mer kverulering og motsigelser til det alle sier, og så nå de andre gir seg skal du fortsatt ha siste ordet. Akkurat som en 5åring. Ikke ment for å skape krangling eller uhygge. prøver bare å hjelpe deg til å skape en litt bedre stemning her! :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre et siste spørsmåk før jeg tar kveld :)

Tror du at du får bedre lyd enn oss andre som bruker 100mm2 strømkabel på både pluss og minus ved å bruke 21mm2 pluss og 50mm2 minus?

 

Spenningsfall er good shit :D

 

21mm2 er veldig kraftig kabel allerede og holder opp til 6 meter lengde. Viktigst er at alle godskablene byttes ut i hele systemet, og da 0/1 AWG..

 

at du gidder å legge inn en 50 mm2 plusskabel i en bil, er en smaks sak, men det hjelper nada for å si det sånn.. (plaseboeffekt kanskje)..

 

Balanse gutter :) (viktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21mm2 er veldig kraftig kabel allerede og holder opp til 6 meter lengde. Viktigst er at alle godskablene byttes ut i hele systemet, og da 0/1 AWG..

 

at du gidder å legge inn en 50 mm2 kabel i en bil, er en smaks sak, men det hjelper nada for å si det sånn.. (plaseboeffekt kanskje)..

 

Balanse gutter :) (viktig)

 

Balanse? Er du redd for at det samler seg opp for mange elektroder på pluss siden,slik at det blir kø for å spassere inn i forsterkern din?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår