Gå til innhold

W201 Merce 190E Cabriolet

stand-jo

Anbefalte innlegg

Har det egentlig blitt laget cabriolet av 190E originalt? Da mener jeg samme karrosseriet som den firdørs sedanen W201. Det hadde vært fett!

2146677.jpg

Akkurat idag da jeg var ferdig på oppretterverkstedet for dagen, og gikk imot min 190E... da tenkte jeg tanken: Fy **** den bilen hadde vært heftig som cabriolet, eller rettere sagt "low-rider"!

Har siden idag fantasert om å kappe taket av en billig 190E, å bygge cab av den. En smule ambisiøs ide foreløpig kanskje, i og med at økonomien er vaklende for tiden. Men dette tror jeg blir en ting jeg må gjøre en gang i nær framtid, om det så bare blir en ren show bil. Vi snakker om en gateverdig cab her da, ikke noe dårlig oppkutta bondebygg som krøller seg ute på åkeren. Er oppvokst på gård så jeg vet hvordan disse ser ut... :lol Alle kuttede soner skal bearbeides og se naturlig ut etterpå.

Er selvsagt en del komplikasjoner her da...

For ikke å glemme at dette blir et h***ete å få godkjent når (eller rettere sagt, hvis) den blir ferdig.

Også må jo karrosseriet forsterkes ytterligere, det selvbærende karrosseriet kan nok muligens bli "litt" vinglende når støtten fra taket blir borte. Kanskje jeg må sveise igjen og forsterke innvendig på bakdørene for å få mer støtte? Håper jeg slipper, for det blir ikke like tøft.

Karosseriet er jo greit nok for min del, men selve toppen blir vrien... Uansett, el-cab blir det ikke, må jo være litt realistisk. Hva bør gjøres her?

Og nå folkens, takker for at dere gidder å lese denne sinnsyke ideen fra en rimelig fersk 190E eier. Kommer alltid til å ha en lidenskap for fete biler! :thumb

Ber om at alle som leser, poster egne ideer til dette mulige prosjektet, eller kanskje noen løsninger på problemer ved selvbygg av cabber HER.

Forslag til styling? Felger? Luftfjæring?

Noen som har prøvd å bygge 190E cab foresten? Eller cab av andre merker?

Peace out! :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke produsert noen nei.

brodern hadde en 190 coupe som var ombygd av schulz tuning i tyskland.

den var digg.

men du finner noen som er ombygd ja:P

Regnet med det... fant bare denne lekebilen når jeg søkte på nettet. Hehe. Men 190E coupe finnes som original cab så jeg istad. Men det blir to dører for lite til meg, satser på en romslig cab. :thumb

Har du bilder av den cabben da? Hadde vært kjekt å sett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
er ikke produsert noen nei.

brodern hadde en 190 coupe som var ombygd av schulz tuning i tyskland.

den var digg.

men du finner noen som er ombygd ja:P

bilder ?

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di cabbene du finner her i landet har alle vært fulle av rust, noe som tyder på et rimelig skralt arbeid. Noe slikt kan du glemme å få godkjent her i landet. TÜV i Tyskland er vel ditt eneste håp. Personlig synes jeg w201 uten tak ser helt J****G ut, men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di cabbene du finner her i landet har alle vært fulle av rust, noe som tyder på et rimelig skralt arbeid. Noe slikt kan du glemme å få godkjent her i landet. TÜV i Tyskland er vel ditt eneste håp. Personlig synes jeg w201 uten tak ser helt J****G ut, men det er nå min mening.

joda, ser ikke mye bra ut, men blei litt nysjerrig på den derre kup'en jeg :P

bilder anyone ?

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det... Som jeg skrev først:

For ikke å glemme at dette blir et h***ete å få godkjent når (eller rettere sagt, hvis) den blir ferdig.

Derfor er er den ment som en ren showbil. Men, det hadde ikke vært 100% umulig med godkjenning, hvis man har de rette kontaktene. :thumb hehe. TÜV sparer en for mye hodepine ja... :cocain: Så den er ganske aktuell. :)

Respekterer din mening viper. :) Det er jo mulig det kommer til se j****g ut og det er mulig det kommer til se rått ut også. Men det er jo mye annet rart som ser j****gere ut her i bilverden, så det kan da ikke bli så galt da. Men en firedørs W201 cab blir uansett ganske spesiell da. :)

Dette er jo et punkt som venter på "ønskelista" bare, ikke noe seriøst enda... :) For å si det slik, dette prosjektet ligger på lik linje med en Ford Mustang Shelby Cobra GT-500 "Eleanor" Replika (Denne SKAL jeg bygge iløpet av min karriere! Uansett!) :thumb hehe. Altså et storstilt prosjekt. Greit å ha ambisjoner... :rolleyes: hehe.

W201 cabben kommer til å ta masse tid og masse penger. Og her skal det IKKE bli noe skralt arbeid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder anyone ?

:shake

Veldig vanskelig å finne bilder...

Er ett bilde lengre oppe av den coupe'n fra Schulz Tuning, men dette er den eneste jeg fant.

Og den firedørs W201en fant jeg ingen bilder av... unntatt lekebilen øverst... :op hehe. Disse bilene er tydligvis ikke hverdagskost.

Desto større grunn til å bygge en! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider