Gå til innhold

et bilde av 245`n min.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Åkei, da har vi samme bil da, bare at min er sen 86(87-utstyrt) GLE.

Min er også sølvgrå osv osv :p

Og hvor du skal gjøre av bilen, kjøp deg sånn dekke, og sett den bak huset, eller i hagen hos naboen/bestemor/tante elns.. funker fint.

Ang forsen, "drittmaten" er faktisk ganske god etter hvert :p Og det er ikke som i USA, at de står og skriker opp i trynet ditt som om du er mindre verdt enn skosåla til general Custer :p

Se det heller på det positive. Du lærer mye nytt ;) Det blir et innholdsrikt år, og du får nok helt sikkert en del moro sølekjøring, og halvrally i byen ;) Er jo det garden gjør bl.a.... storme bygg(og komme seg raskt til bygget :p)

Det kommer vel litt ann på hvilket kompani du skal inn i... er 5 kompanier i Garden, med forskjellige "jobber"... men sikkert artig for den som er "innstilt" på å dra, noe j ikke er så hypp på...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

skal møte opp på sessvollmoen onsdag 11 jeg.

blir vel sendt til sætermoen etter hvert.

skal i panserbataljonen.

Panserbataljonen er skøy :p

Hadde en bror som var lagfører for storm, og troppsjef i panserbataljonen :P

Han var vel inne i fire år elns.

Men hvorfor er folk så negative til armyen? Er jo helt greit, alt av jobb, skole osv. som du har på forhånd blir jo likevel reservert. Greit nok, man får ikke kjøre bil 24/7, men man får leke seg med statlig materiell :p:D

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt inn for 10 mnd som vogntogsjåfør, ble overført som lastebilsjåfør etter å ha gjort ingenting (skutt en gang, sovet i telt en natt) i 2 mnd, fikk beskjed om at eg skulle være inne i 2 ekstra mnd, gikk der i 3 mnd uten å gjøre noe (2-3 turer på 20 min i uken, hadde ikkje våpen eller noe), kjørte mye lastebil i 3-4 uker og så kom eg meg endelig hjem.. 7 mnd bortkastet! Trodde armyen skulle bli kul, hah, my ass.. Den største feilen er at du må gå og dumme deg i 1,5 mnd mellom hver gang du får treffe kompiser.. Det er spesielt kjipt hvis du havner i avfallskompaniene, som f.eks garnison. Følte det var 70% med tullinger og resten var folk som egentlig bare ville hjem..

Men bilen din er fin! Synd den ikkje har gamletypen snutefront..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt inn for 10 mnd som vogntogsjåfør, ble overført som lastebilsjåfør etter å ha gjort ingenting (skutt en gang, sovet i telt en natt) i 2 mnd, fikk beskjed om at eg skulle være inne i 2 ekstra mnd, gikk der i 3 mnd uten å gjøre noe (2-3 turer på 20 min i uken, hadde ikkje våpen eller noe), kjørte mye lastebil i 3-4 uker og så kom eg meg endelig hjem.. 7 mnd bortkastet! Trodde armyen skulle bli kul, hah, my ass.. Den største feilen er at du må gå og dumme deg i 1,5 mnd mellom hver gang du får treffe kompiser.. Det er spesielt kjipt hvis du havner i avfallskompaniene, som f.eks garnison. Følte det var 70% med tullinger og resten var folk som egentlig bare ville hjem..

Haha, men snakk om uflaks da.

Du kan jo alltids komme på grense jakobs elv.

Har en i klassen min som var der ei stund. Han fikk se alt fra skikkelig fulle russer-vakter som sloss på post, til to forholdsvis homofile soldater som virkelig slapp seg løs i et tårn. Noe å måtte stå å se på gitt :p

Men å havne i sånne drittkompanier er jo uflaks. Og man kan jo alltids søke seg til en annen tropp. Panser eller storm er jo koselig.

Sorry for denne off topicen. Skal prøve å ikke gjenta meg sjøl :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Militæret er ikke så ille, var i ingeniør bataljonen selv, var lastebil sjåfør. Hvis du skal inn, sørg for å få en sjåfør jobb. Det er varmere enn fotsoldat (på skjold blir det for ned i -30 grader), du får gratis førerkort, og generell slapp tjeneste. Kl.C lappen koster jo 30-40000 nå, svindyrt.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har jo sporet helt av... He, he... Dere befinner dere jo på feil skytefelt :bump

Døp om tråden til: "Her prater vi om førstegangstjeneste"

Kristian S: Utvendig så ligner jo bilen mye på min. Ikke så mye mer å gjøre enn å skifte til ny typen frontrute. Ikke sett på emblemet på ruta!!! Folk ser og vet at dette er en Volvo.

Mest mulig diskrè look. Det har du igjen for.

Motorrommet taler for seg. Men det tar du når du skifter motor en gang i framtiden...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har jo sporet helt av... He, he... Dere befinner dere jo på feil skytefelt :bump

Døp om tråden til: "Her prater vi om førstegangstjeneste"

Kristian S: Utvendig så ligner jo bilen mye på min. Ikke så mye mer å gjøre enn å skifte til ny typen frontrute. Ikke sett på emblemet på ruta!!! Folk ser og vet at dette er en Volvo.

Mest mulig diskrè look. Det har du igjen for.

Motorrommet taler for seg. Men det tar du når du skifter motor en gang i framtiden...

Hva koster ny-typen ruter? Jeg må liksom ha ny rute, er en ganske stor sprekk i min :/ Men de eneste her i byen som gjør sånt skal ha 3500 for jobben. Noen som sa at de var veldig dyre fordi de er de eneste her som gjør sånt... :( Ellers er min bil nøyaktig lik. :) Så digg bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE FOR RUTA??

Her i byen koster bare ruta 800 + moms = 1000,- så 350 for limet, 131 for klips, og en ukjent sum for montering som fikk hele tingen opp i 3000 ferdig montert... litt for mye for meg eeegentlig, men får se. Vet ikke om jeg tør å spørre mamma/pappa fordi de ser etter feil på bilen slik at de kan mobbe kjøpet mitt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-242tic: Han ene kameraten min skal også i panserbataljonen. skal også møte opp på sessvollmoen den 11. Han har ikke Volvo da, men en råtten gammel mercedes som har gått en halv million. ikke har han lappen heller.

Volvo-stickern forsvinner sammen med den gamle ruta.

240ft: Når jeg skal putte inn ny motor skal jeg bytte frontplata også, få den lakkert i riktig farge og greier. Da skal det bli litt penere under panseret, skal bytte det å tror jeg. er litt småbulker på det. Tror noen har løpt over panseret eller noe.

Må si jeg synes at Sølvpilen er veldig fin. En av de fineste jeg vet om faktisk, etter den svarte med v8 som står i garasjen til kompisen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvilken kvalitet er frontruta di? Og hvordan har du tenkt å få den ut?

*prøver å skaffe meg ei billig ei som ser bra ut* ^-^

Uff.. kjipern med lite penger og mye utgifter :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sprekkfri, men den blir aldri helt ren lenger. Dessuten har jeg lyst på svart list.

Må nok knuse den for å få forsikringa til å dekke mesteparten av en ny. Har sånn glassforsikring.

Ingen som har lyst til å rustsveise for meg?

ealoken: Blir nok siviltjeneste på meg. vil ikke dra fra byen, bilen, dama, bmx`n, kompiser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider