Gå til innhold

Høyt turtall!

Ranger emnet


Bil87

Anbefalte innlegg

okei, ikke det jeg har så mye peilling men, jeg hadde en audi 80 med forgasser. Der var det gåen en slange som gikk inn på ei "turtals klokke" når den da mista trykket, så sveiv den høyt på turtallet rundt 2000. Så skifta jeg den slangen så sveiv den fint på turatllet. Men, det er vel annerledes med innsprøtning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan går det ann å undersøke det da? Hva må gjøres? Men tror egentlig det er noe innstillinger, siden etter lenge kjøring pleier det å gå ned igjen til rundt 1000.

 

Heisann....

 

Du kan teste med startgass, bare hør etter turtallet og spray rundt/på slanger osv, da vil du høre hvor det er lekk (visst det er det da :) )

 

Tomgangsregulator kan være på bærtur som folket sier her...

 

Har du automatchock så kan det jo være den.... ta å legg merke til temparaturen på motoren når turtallet blir riktig igjen nestegang så kan vi iallefall utelukke noen ting...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg kjørte til jobb, som er en tur på rundt 30 min, var turtallet høyt hele veien. Hver gang clutshen ble tråkka inn gikk turtallet til litt over 2000. Selv om motoren var varm.

 

PÅ vei hjem i dag var det helt annerledes, da holdt den seg litt over 1000 hele veien. Helt fra starten og helt hjem.

 

Så er usikker på hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det er noe med automatchocken, når bilen er kald og den blir starta settes chocken på, men så virker det som om den ikke går av igjen. Er det noe innstillinger for dette???

 

TRENGER HJELP!

Du har en bil med insprøytning. Disse har ikke automatchock, men inspr.systemet regulerer bensinmengden ut i fra bla tempraturen paa kjølevannet.

 

Det beste alternativet for deg er nok aa ta blien til ett verksted som fikser det for deg. Typisk ett mekonomen eller snap-drive verksted vil kunne finne feilen ganske fort. Feilen ligger nok forhaapentligvis i tomgangsmotoren eller at det suges falskluft ett eller annet sted. Kan ogsaa vaere feil paa motorstyringen, men det faar man ikke haape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår