Gå til innhold

rensing av katalysator.

Ranger emnet


Einar V

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forsiktig med platinaen, er dyre edelmetaller det, høres igrunn urt som brent kat du har i utgangspunktet.

Hvorfor vil eksosen lage motrykk og øke motstanden, vil jo funke som ett ekspansjonskammer, feildim men vil ikke bremse.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull det dere holder på med! Man renser ikke en katalysator med såpe og vann, man bytter den. Tar du ut innmaten, vil eksosen gå frem og tilbake og du får større motstand.

har da tatt ut innmaten for lenge siden..

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte til en "high flow"-katalysator? Jeg har det på min, og den skal rense like bra som en original, men ha mye bedre gjennomstrømming...

 

ha egentlig ikke råd til det nå for tiden ;) og jeg gidder ikke mere ombygging av eksosanlegg nå... det har jeg holdt på nok med.. så jeg skaffer heller en brukt, original. eller låner til en kompis.

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ vist man ser på hva einar V spurte om i topic "rensing av katalysator" så var jo mitt svar av stor relevans..

 

han spurte ikke om "burde jeg kjøpe meg ny katalysator?" eller noe i den duren..

pga. noe vi ikke vet. i dette tilfellet pengemangel å det er det flere en han som har nå.. :(

 

 

jj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :)

 

Nå er du ute og sykler. F.eks min bil går bedre uten katta.. Samme med Subaru WRX, og tydeligvis Lancer EVO også..

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Nå er du ute og sykler. F.eks min bil går bedre uten katta.. Samme med Subaru WRX' date=' og tydeligvis Lancer EVO også..[/quote']

 

På turbo biler er det som oftest bedre å droppe den, men ingen regel uten unntak

 

På sugebiler som skal ha ett vist mottrykk i eksosen kan det hende at man får dårligere effekt, men som sagt tidligere.. ingen regel uten unntak :)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sov: Våkn opp og se i signaturen og på avataren. Nissan 200sx S14a. Da jeg fjerna den forreste kat'en, og bytta ut den andre kat'en med en sportskatalysator og beholdt original cat-back gikk bilen bedre, og fikk ikke minst en helt annen respons og spool up. Lyden forble helt uforandret. motorstyringa mi er så original som den kan få blitt. Har ikke hatt bilen på rulla nei, men stoppeklokka gjør en god jobb på 0-100 målingene.

 

Og ikke minst: Når man skrur opp turbotrykket litt har det veldig stor effekt å fjerne katta.

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :)

 

stemmer! bilen drar mye dårligere

Geir Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår