Gå til innhold

Da ER det slutt...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har kun sittet på med en bil der jeg ikke har vært dårlig i ryggen etter kjøreturen Molde - Oslo !

Og det var en Chevrolet Duramax Pickup.

Makan til behagelig åk skal jeg lete lenge etter.

Amerikanerne kan bygge store pickuper, det er det vel ingen tvil om. Men i klassen nedenfor herjer fortsatt Toyotas Hilux aka. Tundra og de andre Japanske modellene fra f. eks. Nissan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At den er dobbelt så tung som de fleste andres biler ser jeg på som en fordel den dagen det smeller.

 

Den tankegangen der er det værste jeg vet om. Blir kvalm når jeg hører folk si at de overdrevne monsterbilene er så flotte, for nå de krasjer så moser de dem de krasjer med. Greit nok, du tenker kanskje på når du kjører av veien, men når du planter den udugelige tralla inn i fronten på noen som har en normal bil, og dreper dem momentant håper jeg den dårlige samvittigheten din gnager resten av livet.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi Takker trådstarter, for dette blir en skikkelig hat tråd.... :lol

 

Tenk at noen kan ha så store mot fårestillinger mot å ha stor bil.....

 

For oss som lever av og med bil er det å ha stor america Pick-up en velsingnelse.....

 

Vi får med oss ALT, når vi vil og hvor vi vil......

 

i tillegg ett digert stero anlegg...... kiddie

 

:hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle burde begynne å kjøre store lastebiler/semitrailer. For de er jo større enn sånne 3,5-7,5 tonns lastebiler som Suburban og Tahoe. Så sitter man enda sikrere, man kan krasje med hvem som helst og stort sett komme hel fra det, miljøet blir enda bedre, mengden materialer som må til for å lage ett kjøretøy blir mye høyere, belastningen på veinettet blir høyere, og så får man jo plass til enda mer. Og dette er jo bare kjempeflott.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store Suv'er og Pick up'er er best i kollisjon med andre trafikanter som (stort sett) blir mindre i forhold. Det tror jeg alle skjønner logikken i. Om man får mageproblemer av det er en annen sak. (Mange får mageproblemer av mine politiske standpunkter, men hva kan jeg gjøre det det? Late som jeg mener noe annet enn det jeg gjør? Skyte meg?)

 

Det mange imidlertid ikke er klar over er at store tunge biler ofte ikke er sikrere enn lavere, medium store biler dersom man treffer moder jord/fast fjell.

Dette har faktisk amerikanske veimyndigheter påpekt etter kollisjonstester mot faste hindringer.

 

NB! Legg merke til at sammenligningen er i forhold til relativt store personbiler. Ikke små mopedbiler ol.

I "gamle dager" for 15-20 år siden var det slik at store biler alltid var sikrere. Idag er ikke sannheten så enkel.

Men hvis folk tror de er så innmari sikre i disse bilene så gjerne for meg.

 

I motsetning til andre på tråden her, lar jeg folk gjøre og mene som de vil uten å få magetrøbbel, selv om jeg kanskje synes de mener feil.

 

Det handler om å like mangfold både blant folk og biler.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tankegangen der er det værste jeg vet om. Blir kvalm når jeg hører folk si at de overdrevne monsterbilene er så flotte, for nå de krasjer så moser de dem de krasjer med. Greit nok, du tenker kanskje på når du kjører av veien, men når du planter den udugelige tralla inn i fronten på noen som har en normal bil, og dreper dem momentant håper jeg den dårlige samvittigheten din gnager resten av livet.

 

 

Hva mener du egentlig med detta ? :wonder

ok, hvis man slutta og bruke alle pickuper og Suv`er og alle biler som er tyngre enn de (Fordi at de kan jo skade andre trafikkanter!!!!)

 

Da blir det jæ... mange Saab stv`er på veien for å frakte gods rundt i landet.

(for di kan jo ikke skade noen tydligvis....)

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pickupene jeg ikke liker, de er alt for harde i rævva i forhold til fronten. Synes det gir en litt merkelig kjøreopplevelse som jeg ikke er helt glad i.

 

Øøø ?

 

Vet du hva en pickup er ? Det er sånn bil med plan på til å frakte ting, ikke sant ? ingen race bil med gode kjøreegenskaper...

Og de ble vel bygd for at folk skal bruke de i arbeid...

De er faktisk ikke så ille å kjøre med når en får 1 tonn på planet eller 2-3 tonn etter :well

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg med sånna gnage maskiner som han 426 Hemi....

 

Bygutt som ikke viser hvem han er eller tørr å skrive hvor gammel han er...

 

kan jo synse så mye han orker.....

 

Å sluke bensin......ja noen må jo holde norge igang.....

Men flesteparten har jo oljebrenner......å går en Ram diesel pent.....????eeeh... damndamn

Fælt så jævla mye pepper jeg skulle få for det der...

Bare fordi jeg ikke SKRYTER til alle om hva jeg driver med gjør meg ikke automatisk til en feig liten dritt som ikke gjør annet enn å synse.

 

Foreløpig har jeg ikke noe ønske om å legge ut om hva jeg driver med og hvem jeg er her på forumet. Gjør ikke så mye for meg at du ikke vet det.

 

Akkurat som du kanskje synes noen euro-biler er stygge, synes jeg de lastebil-pickupene med doble hjulsett bak er noe av den mest begredelige driten jeg noen gang har sett. Og kjøre-egenskaper, akselerasjon og drivstofføkonomi har disse bilene aldri hørt om. De er jo lastebiler, og lastebiler er det verste jeg vet. Det finnes ikke kjøreglede der for meg.

Jeg behøver ikke engang å prøve en slik driter for å si at jeg ikke liker det.

De er som lastebiler, nyttekjøretøyer av verste slaget; et nødvendig onde på norges veier (for å sette det på spissen).

 

For det første, jeg har sittet på med en 2004 RAM med 5,7 Hemi. Den gikk Rævva (var riktignok ikke den minste letteste versjonen). Det er det jeg mener med at pickups går DÅRLIG: de har godt over 300 hester, og jeg kan lett holde følge med min egen "drittbil" med 2,2 motor.

 

For det andre, er jeg utrolig nok litt enig med Øyvind H, jeg synes argumentasjonen med å kjøre stort bare er stakkarslig og egoistisk.

Vil du bruke opp 2 liter milen og samtidig kjøre som en dass, ok, men det belaster miljøet UTEN at du verken får fart eller morro ut av det. Du dreper derimot de du kræsjer med for å skåne deg selv.

Sånn ser jeg det. Unntaket er SRT 10, den har imponert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøø ?

 

Vet du hva en pickup er ? Det er sånn bil med plan på til å frakte ting, ikke sant ? ingen race bil med gode kjøreegenskaper...

Og de ble vel bygd for at folk skal bruke de i arbeid...

De er faktisk ikke så ille å kjøre med når en får 1 tonn på planet eller 2-3 tonn etter :well

Hmmm, bilen i avataren din ligner på en jeg snakket med på powermeet Västerås i 2005, på Hälla. Kan det ha vært deg? (var du der?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kødder nå i denne tråden?

 

Dette er synsing i det absolutt bredeste laget,,,, jeg har hatt MASSEVIS av europeiske biler, alt fra MB, BMW, Audi, Saab egentlig et eller annet av alt, og ikke noe gammelt ræl som ble brukt til jordebil av disse merkene, jeg snakker om nyere biler.

 

Har hatt 3 chevy trucks, de to siste har vært duramax,

 

går dårlig, nei, dårlig å kjøre, nei, stiv, ja, men det er en pick up,,, en toyota hilux er også stiv, det samme er en nissan king cab, jeg har hatt begge deler, og begge har vært over 2001 modell..

 

Har en goose neck henger som jeg bruker på pick up nå, det er rett og slett et uovertreffelig verktøy, en slik bil kan du kjøre hvor du vil, hvor lenge du vil,uten å kjenne det .. Når det gjelder drivstoff økonomi, så synser dere igjen, en slik bil bruker ca.. 1,20 på lang kjøring, 1,5 med last, ta en toyota, Nissan mitsubishi, og prøv å kjør noe rimeligere med samme last, går ikke, prøv å kjør like langt og se om det er godt, går ikke..

 

Forøvrig så går disse bilene helt greit, mine har hatt fult Banks Six Gun Bundle kit, som ikke bare virker utrolig godt i prestasjons sammenheng, men har også innebygd overvåkningsfunskjon på eksos temp, trans slip osv,,

 

Når det gjelder størrelsen, så er det klart det er en stor bil, men dersom du kjører rundt her i Norge og har problemer med de som kjører store biler så burde du kanskje ikke kjøre bil, det er opp til hver enkelt..

 

Så slutt og synse, og forhold dere til et grunnlag som det er mulig å sammenligne på, samtidig som at dere bør vite hva dere snakker om.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med endel folk som tauet en campingvogn (?) ned til big meet med en slik 4 dørs chevelle (?). En av dem ropte "burn da din drittunge" da jeg kjørte bilen min på "burnestripen" på Hälla. Spør han om bilen min kunne børne og om jeg greide å børne med den.... :)

En av de folka hadde filmkamera som han filmet med og...

PS: bead lock, var du der?

EDIT: impala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tankegangen der er det værste jeg vet om. Blir kvalm når jeg hører folk si at de overdrevne monsterbilene er så flotte, for nå de krasjer så moser de dem de krasjer med. Greit nok, du tenker kanskje på når du kjører av veien, men når du planter den udugelige tralla inn i fronten på noen som har en normal bil, og dreper dem momentant håper jeg den dårlige samvittigheten din gnager resten av livet.

 

Well de fysiske lover gjelder de fleste plasser :kiss

Så hvis en tulling tar en stygg forbikjøring og treffer bilen vår i fronten så har ivertfall ungene mine større sjangs enn i en liten bil. Er det en dårlig tankegang? Mange betaler masse i forsikringer på ungene sine og kjører de til barnehagen i Fiestaer og annet dritt. Mens Far i huset kjører på jobb i den nye sikre Saaben sin. Er det en bedre tankegang da?

Jeg vil ikke få dårlig samvittighet av at noen kjører på meg, er det omvendt så vil jeg nok få det. Men heller det enn at ungene mine blir skadet.

Udugelg tralle er det nok ikke. Som sagt svisj inn med tvillingvogna uten å legge den sammen.

Forbruket er 1,57 på småkjøring og 1,17 på langkjøring.

Bilen har power nok til å foreta sikre forbikjøringer uten å risikere liv og helse til oss eller møtende. Det er et punkt jeg synest et viktig.

Der er forøvrig kufanger på bilen happyhappy

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med detta ? :wonder

ok, hvis man slutta og bruke alle pickuper og Suv`er og alle biler som er tyngre enn de (Fordi at de kan jo skade andre trafikkanter!!!!)

 

Da blir det jæ... mange Saab stv`er på veien for å frakte gods rundt i landet.

(for di kan jo ikke skade noen tydligvis....)

 

Poenget var at du kjøper en bil du trenger, og i mine øyne trenger de færreste av oss en liten lastebil for å komme seg rundt. Noen trenger bilen i jobbsammenheng, og det er det ikke noe å gjøre med, men du kjøper ikke en liten lastebil bare fordi det er tryggere å mose andre bilister i en sånn en enn i en mindre bil. Jeg liker ikke den tankegangen, og tankegangen fungerer bare så lenge ikke alle tenker i banene at stor bil er råest, og at stor bil er det sikreste. Men heldigvis blir aldri Norge USA.

Jeg bruker 9-5`en til å komme meg rundt, og den har så stort bagasjerom at jeg får med meg alt jeg trenger. Jeg kjøpte den mye grunnet hvor sikker den er i seg selv, ikke hvor stor den er i forhold til medtrafikantene. Jeg kjører mye langturer, og den har sprek motor som gjør forbikjøringene sikre. For at lastebilen skal ta like kjappe forbikjøringer tror jeg du må ha en hefit motor. Jeg har selv kjørt Excursion og sittet på i SR10-T, og følelsen jeg fikk av å sitte i de bilene var noe jeg likte der og da, men i etterkant hadde jeg heldigvis såppass vett at jeg forsto at tankegangen var helt feil. "Unna vei, her kommer jeg" tenkte man i barnehagen. Ikke når man blir voksen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår