Gå til innhold

Gammel Kadett

Ranger emnet

Kubbikkåre

Anbefalte innlegg

Hallo. Er det noen som vet hvor det går an å skaffe deler til en 69 Kadett 1,1? Prøvde hos Opelforhandleren men: "Hallo, jeg skulle hatt noen deler til en Kadett" - "Ja, hva var det du tenkte på?" - " Jo bremsesylindre og bremsebånd" - " Ja til hvilken modell" - "En 1969 Kadett B 1100" - "Ha ha ha... Glem det, du får prøve et annet sted" Var dette god service? Nei, men jeg klarte til slutt å få fatt i disse delene gjennom Bildeler Ålesund AS (der er det god service der!), men trenger fortsatt forskjellig, som div pakninger til motoren, dørpakninger, fordelerlokk, stifter, oljefilter osv. Det er morsomt med gamle biler, men ikke når det er vanskelig å få fatt i deler. Eller kanskje det ikke er så vanskelig om en vet hvor en skal lete?:confused:

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Hallo. Er det noen som vet hvor det går an å skaffe deler til en 69 Kadett 1,1? Prøvde hos Opelforhandleren men: "Hallo, jeg skulle hatt noen deler til en Kadett" - "Ja, hva var det du tenkte på?" - " Jo bremsesylindre og bremsebånd" - " Ja til hvilken modell" - "En 1969 Kadett B 1100" - "Ha ha ha... Glem det, du får prøve et annet sted" Var dette god service? Nei, men jeg klarte til slutt å få fatt i disse delene gjennom Bildeler Ålesund AS (der er det god service der!), men trenger fortsatt forskjellig, som div pakninger til motoren, dørpakninger, fordelerlokk, stifter, oljefilter osv. Det er morsomt med gamle biler, men ikke når det er vanskelig å få fatt i deler. Eller kanskje det ikke er så vanskelig om en vet hvor en skal lete?:confused:

Motorteknikk eller.no sånt er det et firma som heter, de holder til på Økern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men trenger fortsatt forskjellig, som div pakninger til motoren, dørpakninger, fordelerlokk, stifter, oljefilter osv. Det er morsomt med gamle biler, men ikke når det er vanskelig å få fatt i deler. Eller kanskje det ikke er så vanskelig om en vet hvor en skal lete?:confused:

Hør med Romnes Oslo. De sender over hele landet. Jobba der i fjor sommer, og da hadde de slitedeler osv. til kadett b, men ikke dørpakninger.

Pakninger til motor er forøvrig de samme som kadett c 1200, så det er np å finne.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter Hedalen Bil(?) som ligger i Hedalen(ved E-16), de sender over hele landet. Fikk tilsendt liste av de forrige året, de har nok alt du trenger. Har desverre rota bort tlfnr...

edit: Det er "reservedelsjappa" til opelregisteret jeg snakker om. Så hvis du ber om hjelp der, evt på http://www.opelmotorsport.com så får du nok tak i tlfnr og delekatalog.

Meget hjelpsomme folk...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Selger den bare hel, og den er ikke kjørbar slik den er nå ihvertfall... Har bare ikke lyst til å sende den på høggeren...

Hvorfor ikke bare sette de i stand da? Min så ca likedan ut for 1 år siden. Nå er den vel blitt tøff:)

post-2248-13804851298533_thumb.jpg

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare sette de i stand da? Min så ca likedan ut for 1 år siden. Nå er den vel blitt tøff:)

Blei tøff den! Jeg har så enormt mange store prosjekter på gang, så noen må selges, og oplene er greie objekter for restaurering, så noen der ute vil vel ha???

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider