Gå til innhold

Tykkelse på mdf!

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har to stk Pioneer TS-W3004SPL som skal stå i portet kasse..

 

Holder det med 19mm mdf plater?

Om du har nok avstivninger burde ikke dette være noe problem nei... :)

 

Kommer jo også helt an på hva du skal bruke subbene til, om det er vanlig musikkbruk holder det med litt avstivninger, om vi snakker om dB-drag så burde du nok kanskje ha tykkere plater eller enda flere avstivninger...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har nok avstivninger burde ikke dette være noe problem nei... :)

 

Kommer jo også helt an på hva du skal bruke subbene til, om det er vanlig musikkbruk holder det med litt avstivninger, om vi snakker om dB-drag så burde du nok kanskje ha tykkere plater eller enda flere avstivninger...

 

Skal ikke i noe DB-draq nej :b Men kommer an på hva du mener med vanlig musikkbruk.. kommer ikke til i være så snill me de akkurat.. :b Men spørs på batteri og dynamo hva de klarer å levere.. Blir vel oppgradering der etter hvert.. Fortsterkeren skal vertfall klare å drive de der bra.. Soundstream VGA 1600.2.. :)

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha dem i samme kasse?

Anbefaler at du skiller av kassene..

 

Skal i samme kasse med skillevegg ja.. Så lurer jeg på å ta avstivere fra midten av skilleveggen ut i sidene på hver side.. holder dette tro?

 

Med hull i vel å merke m'm

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ???? :eek: Om disse kjøres i MONO så:

ikke bruk skillevegg, lag en membran i mellom slik jeg har gjort for å få til en synkronisering.

Mener du at du har laget en membran i skilleveggen inni kassa?? Hva har du laget denne membranen av da?

 

Skjønner ikke vitsen med denne membranene din... To like bass elementer i ett kabinett, kobla på èn forsterker trenger ikke synkroniseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ???? :eek: Om disse kjøres i MONO så:

ikke bruk skillevegg, lag en membran i mellom slik jeg har gjort for å få til en synkronisering.

 

Aldri hørt dette kan være en fordel? Uansett... er det ikke motsatt da vertfall? Når man kjørør mono trenger man ikke skillevegg..

 

Høres mest logisk ut men spør jeg!

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du har laget en membran i skilleveggen inni kassa?? Hva har du laget denne membranen av da?

 

Skjønner ikke vitsen med denne membranene din... To like bass elementer i ett kabinett, kobla på èn forsterker trenger ikke synkroniseres.

 

ok, dette er små detaljer som jeg henger meg opp i ok :)

med skillevegg og MONO så blir ulempen (i følge sooocool):

-lengder på kabler kan skape problemer, selv om du forsøker å kappe dem opp helt like.

-koblinger blir aldri 100 likt

-basserne spiller aldri likt uansett, de har en norm de også ved produksjon. mange deler med en norm å følge gir særegene lydgjengivelse fra 2 helt like subber...

 

se bilder i proskektet mitt, der kan du se et hull i skilleveggen, denne har jeg stappet/limt på demperull og stivet dette opp. Slik så vil de synkr. hverandre..

 

ps: var bare min mening, hvor stor fordelen er er opp til alle å avgjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette er små detaljer som jeg henger meg opp i ok :)

med skillevegg og MONO så blir ulempen (i følge sooocool):

-lengder på kabler kan skape problemer, selv om du forsøker å kappe dem opp helt like.

-koblinger blir aldri 100 likt

-basserne spiller aldri likt uansett, de har en norm de også ved produksjon. mange deler med en norm å følge gir særegene lydgjengivelse fra 2 helt like subber...

 

se bilder i proskektet mitt, der kan du se et hull i skilleveggen, denne har jeg stappet/limt på demperull og stivet dette opp. Slik så vil de synkr. hverandre..

 

ps: var bare min mening, hvor stor fordelen er er opp til alle å avgjøre :)

 

Så med denne membranen din blir kablene like lange og koblingene 100% like? :D

 

Rart at jeg ALDRI har sett denne løsningen hos noen som spiller finlyd. Og hva vil du oppnå med dette? Er ikke SQ subber du har akkurat.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med denne membranen din blir kablene like lange og koblingene 100% like? :D

 

Rart at jeg ALDRI har sett denne løsningen hos noen som spiller finlyd. Og hva vil du oppnå med dette? Er ikke SQ subber du har akkurat.

 

hehe ikke akkurat sånn men.. ps: jeg gjør alltid sånn under bygging, kan være jeg skifter ut elementene og endrer litt på volumet. sparer masse tid på å gjøre det skikkelig med en gang ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette er små detaljer som jeg henger meg opp i ok :)

med skillevegg og MONO så blir ulempen (i følge sooocool):

-lengder på kabler kan skape problemer, selv om du forsøker å kappe dem opp helt like.

-koblinger blir aldri 100 likt

-basserne spiller aldri likt uansett, de har en norm de også ved produksjon. mange deler med en norm å følge gir særegene lydgjengivelse fra 2 helt like subber...

 

se bilder i proskektet mitt, der kan du se et hull i skilleveggen, denne har jeg stappet/limt på demperull og stivet dette opp. Slik så vil de synkr. hverandre..

 

ps: var bare min mening, hvor stor fordelen er er opp til alle å avgjøre :)

 

Hvor er denne membranen?

DSC00666.jpg

 

Ser bare et hull.. Hva er membranet laget av?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er denne membranen?

 

 

Ser bare et hull.. Hva er membranet laget av?

 

hei, klart det for det bildet er tatt under prøving av elementer. glemte å ta bilder av helt ferdig kasse.. hehe

 

edit:

hintet til bildet for å vise åssen du kan gjøre det. samtidig så stiver den veggen opp veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår