Gå til innhold

Tykkelse på mdf!

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det koster vel ca kr 380,- for 120cmx240cmx22mm plate vil jeg tro.

En femtilapp for ull fra husfliden som demping, selvborende listeskruer og lim ca 150, speakonplugg ca 200, ren tilkoblingsterminal ca 100, kabler ca 25/50 alt etter om det er ett eller flere elementer, stoff/vinyl for trekking ca 200.

Samlet pris kommer på ca en tusenlapp.

kaffe/te/pils - alt etter behov som fortæres i byggeprosessen kommer i tillegg.

 

Og tilslutt har du en kasse du har tilpassa til kjerra og har bygd slik du vil ha den.

Ikke ille det :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at du havner på rundt 400kr, da får du en ganske stor plate da, men så har man litt å feile på, så kommer jo skruer/lim og sånnt i tillegg..

 

Platene er vel 120x240 mener jeg på, eller 120x360.. (kommer nok litt an på hvor man kjøper osv) snakker da om 19mm

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en basskasse i MDF koster sånn ca?

 

hei, hvis du er ganske fersk innen bygging. da bør du satse på Sponplater, billig å bomme med på volum og sånt. MDF er bortkastet i de fleste byggeprosjekter syns jeg. Sats på Sponplater og legg inn stivere på strategiske plasser :) hehe ..

Går du på byggeplasser så kan du få litt oppbrukte sponplater gratis, det gjorde jeg før :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bortkastet med MDF?

 

det koster en god del mere, og veier altfor mye og så hører du ikke noe forrskjell på normale stereoprosjekter.. derimot hvor du skal bruke kw + elementer så er nok MDF å foretrekke :)

spurte om han var nybegynner, og om elementet/elementene er middelmådige så er nok MDF bortkastet ja ..

 

ps: når du skal kjøre på med 1 kw rms (pr element) eller mere så blir det vanskelig å stive opp spon :) hehe har jeg selv funnet ut ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster en god del mere, og veier altfor mye og så hører du ikke noe forrskjell på normale stereoprosjekter.. derimot hvor du skal bruke kw + elementer så er nok MDF å foretrekke :)

spurte om han var nybegynner, og om elementet/elementene er middelmådige så er nok MDF bortkastet ja ..

 

ps: når du skal kjøre på med 1 kw rms (pr element) eller mere så blir det vanskelig å stive opp spon :) hehe har jeg selv funnet ut ..

 

Prisforskjellen på spon kontra MDF er ca 100 kroner på en basskasse.

Å kalle det for bortkastede penger er tøv.

1 kilowatt rms er ingen måleenhet for hvor mye energi som oppstår i en basskasse.

 

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det soocool vil fram til her er at det er ingen vits i å bygge i mdf før du har sørget for å ha sølvkabel,dobbel så tykk jording som +kabel og ikke minst har montert 100fards kondiser....

 

 

jepp jeg vet OT men kunne ikke dy meg:)

 

For å si det sånn... *kremt* du har min fulle støtte, av en uviss grunn :???:

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det tilfellet her er jeg faktisk enig med han. om man stiver opp godt med sponrestene er det ikke behov for å bruke MDF når man tester ut forskjellige kasser. penger er penger, selv om det ikke er snakk om veldig mye... man kan heller bruke MDF senere når man har funnet riktig kasse og man finner ut at sponkassen flekser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål????????????

Når det gjelder ferdig kasser med element,hvilken produsent lager kassene sine i spon. :afro

 

Jeg har ikke navn på produsent, men det er en del som produserer i spon.

Disse kassene ligger som regel i det lavere prissjiktet.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår