sp0ky Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Jeg har da en e34 som jeg holder på å fixe. Denne kommer jo til å til å bli rånt med (ikke bare litt, regner med en DEL) Maskinen jeg har. er en 520 24v. som er kjørt 243 000 (nettop innkjørt :bump hehe) Er det noe jeg burde da å ta litt service på? reg kjede? når må det byttes? Andre feil som kommer på opp på disse maskinene? Mvh steffen Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 ikkeno problem med registeret på de bilene..som regel nok av andre ting å ta tak i... vasspumpa bla denne går som regel uten forvarsel og utfallet kan bli katastrofe. ta mororens (innvendig) dette er for ventilløferene sin del..det setter seg mye dritt og koks på de n.b husk å skifte olje og filter etterpå 6,8 liter HALVSYNT OLJE da skal dette være en bra motor... husk skift plugger hver 3000 mil det er dyrt å ikke gjøre det .. denne motoren har 6 coiler de kan gå hvis pluggene ikke skiftes, de koster 1200 kr pr stk og går en ......ja så går alle... sjekk også om de er grisete av olje hvis de er d skift toppdekselpakning,,, olje fucker også coiler.... med litt omsorg er ikke 243000 så ille på en m50,20 motor Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Heldigvis så er ikke coilene så dyre , dem kosta 600 sist gang jeg handla en og da va det en dårlig tennplugg som tok knekken på dem. Kjerra mi er gått 215' km nå , og jeg har måttet bytte følgende: Alle foringer i oppehenget foran (1000-1500 for alle sammen) Alle støtdempere (5300,- for bilstein sprint) Caster stag / stab stag og bærearm foran (ca 4-5k) endeledd på styrestag/styrestag (500 for de små , 1000 for hovedstag) Opphenget til eksosen (Strips og gummifester - billig :) ) bremserklosser (1200 , green stuff) Hardykobling (mellom girkasse og mellomaksling) (700) en foring på venastre stikkaksling på diffen (200 ?) Stramme styresnekka (0,-) Oljepåfyllingslokk (80,-) Div Clips og lister Ellers så ryker vel automatkassen og diffen snart ;( Men M50 motoren min maler som en katt den dag i dag , og jeg har ikke gjort noe som helst med utenom oljeskift og plugger. Og en slags greie jeg helte på lot motoren svive på tomgang i 20 minutter med før jeg skifta olje. :) Generelt sett så er den BMW billige på plastikk har jeg fått høre , og det stemmer etter mine erfaringer. Har handla masse clips og lister til min egen bil, og jeg blir så og si alltid positivt overraska over prisene. Timeprisen på verkstedet derimot.... :( Lykke til med ny bil, og gratulerer med valget :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.