Gå til innhold

ombygget cosworth og forsikringer

totte88

Anbefalte innlegg

hei, hvis du har en cosworth ombygget fra vanlig sierra 2.0..

hva vil da forsiringen komme på..samme som sierra 2.0 me litt ekstra hester eller? har hørt at d ikke blir spes. dyrere når du har samme slagvolum?

stemmer dette...noen som har erfaring med d?

takker på forhånd for svar=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

driver på å utdanne meg til bilmekaniker så hvis man krasjer kan jeg bare reparere d selv og da blir d jo ikke så dyrt.. men d jeg lurer på er det lov eller? kan jeg bli tadd for svidel nei? før har lite lyst til å jøre noe jeg ikke har lov til?

takker for alle svar, og setter pris på dem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, og takk for alle svar.. mener det er d samme så lenge at du IKKE øker slagvolumet... for vurdere innkjøp av cosworth til jeg blir 18 og vil forsikre på meg selv å vil ikke enne opp me å bruke alt på forsikring så man ikke har bensin til å kjøre... så jeg får vel høre med selskapene...

nok en gang takk, er det flere innvendinger så er det bare å slenge dn inn, uanz om dere er bare tror d!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ombynningen godkjent hos BT og bilen ahr fått ny verdi takst som kan begrunnes med kvitteringer osv. så bir bilen forsikret som sierra som er godkjent ombygget til cossie, dvs at får du en takst på 60 000. så er det denne summen forsikrings selskapet har og forholde seg til. evt forsikre den som en sierra med tileggsutstyr for 30 000 kr..

correct me if im wrong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forsikra min godkjent ombygde cossie som vanlig 2.0l! kun ansvarforsikring da det ikke er no vits i kasko...det må du gjøre hos gjensidige..de kan gjøre detta, fikk ingen andre til å gjøre det ihvertfall...når DE gjør det må DE ta det på sin kappe så det er nok ikke ulovlig! betalte kun 2000 eller no i året med full bonus på fattern... det var i sommer

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn som bare vanlig sierra så får du jo ikke noe igjenn viss du krasjer...så man må jo jøre noe så du får prisen litt opp på bilen.. noen ide'er?

hva gjorde du..KUN vanlig sierra..? eller no tilegsutstyr t 30 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..takker forr opplysningen.. men det med å ikke krasje er ikke noe man rår over selv så..det er jo fort gjort vess man er litt hard på gassen=)=) men vi får nå se hva tida bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..takker forr opplysningen.. men det med å ikke krasje er ikke noe man rår over selv så..det er jo fort gjort vess man er litt hard på gassen=)=) men vi får nå se hva tida bringer!

det er nok noe man rår over selv ja! men hvis noen krasjer i deg rår du ikke over det men da får du igjen og for cossie da! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går kanskje greit når du bare små kjrasjer litt, men tenk litt på en ting hvis du kjører ned og dreper en person og bt og forsikringsselskapet finner ut at bilen ikke er non sierra 2.0L, men en cosworth med 120hk mer! da sitter du godt i det kan du si. det er faktisk ikke lov og forsikre en ombygd sierra cosworth som en vanlig sierra, dokumentfalsk ellerno hetere visst. sjekk ut fastford.no så finner du fort ut ossen du skal forholde deg til forsikring osv når det gjelder cosworth.

mvh

thorbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider