Gå til innhold

ombygget cosworth og forsikringer

totte88

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det går kanskje greit når du bare små kjrasjer litt, men tenk litt på en ting hvis du kjører ned og dreper en person og bt og forsikringsselskapet finner ut at bilen ikke er non sierra 2.0L, men en cosworth med 120hk mer! da sitter du godt i det kan du si. det er faktisk ikke lov og forsikre en ombygd sierra cosworth som en vanlig sierra, dokumentfalsk ellerno hetere visst. sjekk ut fastford.no så finner du fort ut ossen du skal forholde deg til forsikring osv når det gjelder cosworth.

mvh

thorbis

kan da fortelle deg at forsikrings selskapet har all informasjon på bilen !!! hvis den er godkjent ombygd som cosworth står det på deres dataskjerm... få som da vil forsikre som vanlig sierra! men gjensidige gjør det og da må de ta alt slikt på sin kappe!! så du vil ikke få problemer nei...eller selvfølgelig får du det men ikke med at det er en annen bl enn den er forsikret som!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn hva hvis de som bygger om cosworth ikke kaller den for cosworth og heller bare bytter alt men sier til BT at de har byttet motor og understelle så d holder men IKKE kaller det for cosworth.. siden sierra 2.0 og cosworth har samme slagvolum så vil d ikke bli no foskjell og snakke om... så går d da ant å kjøpe en ombygd cosworth også få dn omregistrert til sierra 2 liter også si at man har bttet motor og understell/bremser som tåler dette åsså få forsikret d som en 2 liter????

dette bør jo funke..de som bytter motor i 240'ene til turbomotorer betaler jo ikke mer i forsikring så!

bare en tanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette bør jo i teorien funke.. en kompis av meg har en volvo 240 turbo.. dette er orginalt en b230 men dn er ombygget til en b230ft motor, og byttet noe understell.. dette er altså en turbo motor! å han trenger jo ikkje å skifte navnet til 240 turbo for da ville forsikringen hannes ha steget DRASTISKT...

han betaler forsikring for en 240 med litt stæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sant, men hvis folk bygger en sierra til cosworth,men bare dropper det også omregistrere dn til cosworth. Og heller bare sir at det er en oppgradert vanlig sierra så bør jo dette funke. Den heter jo ikke cosworth eller no sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er jo greit..mn blir jo ikke registrert som m5 sant.. da bør jo ikke dette blir registrert som cosworth.. eneste man kan gjøre er å høre med BT å høre hva dm sier!

det er jo ikke en gang vits å si at du bygger med cosworth understell og alt..bare si at hvis man tar en 2 liter turbomotor og putter i og hiver på et understell, bremser, som tåler dette.. å høre hva dm sier... ikke nevne cosworth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver på å utdanne meg til bilmekaniker så hvis man krasjer kan jeg bare reparere d selv og da blir d jo ikke så dyrt.. men d jeg lurer på er det lov eller? kan jeg bli tadd for svidel nei? før har lite lyst til å jøre noe jeg ikke har lov til?

takker for alle svar, og setter pris på dem=)

Greit nok at du autdanner deg til bilmekaniker,det gjør jeg også...Men om du kræsjer og lamme en person fra livet og ned.Da har du det problem..Hva er det det beste å kjøre i et slik tilfelle? Trimma org Cosworth eller ombygd vanlig Sierra..(Som er blitt ombydg skikkelig uten noe form for juks snarveier...)

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vurderer å trikse og mikse bør ta lærdom av de som har prøvd å "lure" forsikringsselskaper. Hvis dere leser avtalen så er dere pliktige å oppigi informasjon om forandringer gjort på bilen før og etter tegning av avtale. Hvis forsikringselskapet finner ut i ettertid at dere ikke har oppgitt all informasjon får dere ikke igjen en krone på forsikringen.. Ofte har ikke forsikringselskapene oppdaterte opplysninger på hver enkelt bil så det er din plikt å informere om forandringer utført på bilen

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider