Gå til innhold

Plastikk biler

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fant et gammelt bilde fra da jeg ikke var så stor, jeg legger her ved et lite utsnitt.

Som dere sikkert ser holder jeg på en Mercedes W123 i 1/14 eller 1/16 scala i plastikk. Jeg hadde mange av disse, både Saab 99/900, Volvo 244/5, Mercedes 123 (T), Toyota Corolla, VW Golf ++

Husker at jeg bruke å sette på gule og hvite tegnestifter som ekstralys, brødpose bindere farget svart ble tile laksetrapp og svart isolasjonstape var fine skvettlapper. Man kunne også bytte om på hjulkapselene og plukke av lys etc.

Er det noen her som vet hvilket fabrikat dette kan være, jeg er på utkikk etter noe sånt på bruktmarkeder men vet ikke helt hva jeg skal søke på. Tror muligens de er finske, men som sagt er det litt lenge siden den gang.

-- Orb Net

En tidlig entusiast

post-374-13804850197871_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

styla faktisk lekebiler. dritbra... skal tidlig krøkes osv...

hehe

husker jeg hadde sånne Micro biler som hadde justerbart understell :cool: man kunne justere høyden på bilen og bytte mellom store 'monster' hjul eller 'racing' og sette på luftinntak og kompressor som stakk opp av panseret osv. :cool: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra...:D

Matchbox og Majorette er 2 merker jeg kom på i farten. Hadde haugevis av slike lekebiler som lite krapyl ;) , men de var nok mest i metall tror jeg.

Du kan jo søke litt på nettet (kvasir, google osv.) etter "model cars" etc. Da finner du sikkert en hel del.

Kan også titte litt hos denne karen

http://www.andysmodellbauworld.de og forske deg videre derfra.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var tider det :) Hos meg som hos Loppa gikk det mest i metal. Mamma og Pappa hadde et fint teppe i stue der det liksom så ut som veier på mønsteret. La igjen et par 100 timer på det teppet. Var også glad i å bulke bilenen jeg. Så når man fikk en ny bil var det ut i garasjen å bulke den med hammern. Tror dette kanskje henger litt igjen i dag. Bruker andre bilder da istedet for hammer.

Men å sette opp NM i bilbane sammen med gutta og et par kasser øl hadde vært no :)

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg og en kamerat lagde bilulykker med brann og det hele, da var det best å bruke Majorette og Matchbox biler, de som skulle i brann malte vi blank neglelakk på og satte fyr på dem.

Husker at Majorette bilene hadde veldig lang fjæringsvei, men den poppen i front og bak som holdt karroseri og chassis sammen lett kunne gå av når bilene skulle få realistiske bulker.

Lego var også et stort tema, lagde en gang en semi med slike 1x1 røde og grønne gjennomsiktige plater opp og nede med en lanmpe inni, det ga en genial trucker effekt med markeringslys, her var det også en kunst å lage ulykker. Husker at vi lånte videokameraet til fattern, satte det opp på setet på en romaskin og vips så hadde vi en tralle til kamereaet. Deretter satte vi opp en lego gate med hus, folk og biler. Da var det bare å filme litt flytte litt filme litt flytte litt til helt til hovedrolle bilen hadde pløyd gjennom alle husene og rasert hele byen, fantastisk ivo capriono look-a-like.

Alt dette har selvsagt frosvunnet i årenes løp, husker at jeg tok over Wrestlemania II over den ene legop videoen.

-- Orb Net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Men å sette opp NM i bilbane sammen med gutta og et par kasser øl hadde vært no :)

Det hadde vært noe! :) Jeg har fortsatt FormulaTYCO bilbanen min. Med de bitte små bilene som går 'fort' som faen :cool:

De har FWD og hvis man får skikkelig feeling med stikka kan man ligge bredt i svinga!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider