Gå til innhold

Bremser

Ranger emnet

Sonick

Anbefalte innlegg

16v med KR motor har 239mm, og med PL motor har den 256mm.

G60 har 280mm skiver.

Bremseskifte osv står omtalt i diverse tråder her på forumet.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=5396&highlight=g60+bremser

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=4592&highlight=g60+bremser

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må jeg bytte ? Bremseskiver med støtdemper feste ? Passer resten da ? Demper , Driv akksel og flyndre ?

Er dette noe som går ann å få tak i brukt ? Kan jeg eventuelt bruke spindler fra en 16v og skivene fra en g60 ? Kan jeg bruke samme færene som jeg har nå ? Er vel andre færbein på 16 V og g60 ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du 239mm fra før må du bytte styrespindel også, til en nyere modell 16v , eller enklest, sen 80talls-tidlig 90 talls passat 2.0

denm har samme styrespindel som golf G60 (samme hva folk sier, det stemmer for jeg har brukt 93 passat spindel på min for å få G60 bremser.... nedre bærekule fra 90 modell golf må også på..

så er det bare å hive på G60 caliper og skiver...

absolutt den beste oppgraderinga jeg har gjort på bilen hittil...

husk å justere bremsekraftfordelinga etter du har bygget om så den har samme fordeling av affekt foran/bak som den skal ha....

før:

smallbrakes.jpg

etter:

bigbrakes1.jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

16v med KR motor har 239mm, og med PL motor har den 256mm.

G60 har 280mm skiver.

må ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke vet, bedre å holde kjeft da.. ;)

16v med PL kom også med små skiver.. er ikke motorn som utgjør skillet. men en endring på gti16v generellt. en gang i 89(usikker) eller litt senere som gjorde at de alle fikk 256mm passat bremser.. (de skjønte sikkert at de hadde driti seg ut med orginal dimmensjoneringa :) )

så å si at KR har små, og PL store er feil..

min har hatt en pl motor i, og hadde små skiver.. har nå KR motor, og 280mm G60 bremser..

bare passer på litt....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider