Gå til innhold

Linjedriver/equalizer, hva skal jeg kjøpe?

Ranger emnet


saes

Anbefalte innlegg

HEi.

Skal kjøpe en linjedriver/eq da cd spilleren leverer for lite volt ut og nei, jeg skal ikke ha ny cd spiller. Det hadde vært litt tøft å fått en linjedriver med eq med det samme, ser cadence har noe slikt til en tusenlapp... Noen som har noen ideer om hva jeg kan kjøpe? Skal brukes til å forsterke opp signalet til subwooferen!

 

Utstyr som heg har, som denne skal brukes til er :

 

Audison lrx1.400

Cadence wild beast 12" 2ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audison lrx1.400

Cadence wild beast 12" 2ohm

 

 

til dette oppsetet ville jeg kjøpt Epicenter fra AudioControl ..... mye moro og dessuten ca 4-8 volt signal utgang om jeg ikke husker feil... men prisen må du nok høre med Zettie, ellers er den Linje driveren til Phoenix Gold et kvalitets alternativ, Cadense tror jeg ikke har den kvaliteten som Audison fortjener...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ha valgt Audiocontrol, ja.... Men denne er ikke så billig...

 

Jeg har en Rockford Fosgate OEQ2 (EQ og linjeforsterker) liggende. Den kostet ny 4990,- kom med ett skambud så kanskje den blir din...

 

Har også BLT'er til den, slik at du kan kjøre balanserte kabler fra spilleren din...

 

Ganske kul sak... Kom med ett bud på tor@caan.no eller PM

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder linjedrivere så er Audiocontrol ganske gode på det, men det finnes jo alternativer (som alltid).

 

Finn ut om det går å skaffe Clarion's EQS7xx-serie. Denne er klar og fin og gir opp mot 7 volt ut. 7-band parametrisk eq er det også. Prisen bør vel normalt ligge nært tusenlappen for den.

 

Soundstream MP4 og MP6 er litt enkle, men gjør jobben "greit" ettersom jeg har forstått.

 

Jeg vet også at PPI kommer med en ny, tror modellnavnet er PAR-650. Tester gjort av denne skal visstnok være lovende også.

 

Har du mulighet til å gi blaffen i EQ-biten, så er jo også MTUBE fra Soundstream en litt spennende sak iom at det er en rørbasert forforsterker.

EDIT: Glemte også si det, men når det gjelder MTUBE, så må du for all del ikke bruke den for delingen, kun som en ren forforsterker/passthrough linjedriver. Delingen i den "suger" - mildt sagt. Og den støtter to inputs, altså har du mulighet til å kjøre front/rear igjennom eller front/sub igjennom, men for alt i verden - ikke forsøk den innebyggede delingen. Her finnes to generasjoner også, første generasjon er bare å styre unna først som sist.

Faseskift-biten som er trinnløs er dog veldig nyttig ;) Gir deg nok trekk i EMMA for "thump" når enheten slås av, så anti-dette på forsterker er ett must i konk.-sammenheng

I tillegg kommer jo mye godt fra Sinfoni, men da blir jo prisen en faktor å ta hensyn til. I mitt tilfelle er valget enkelt - "det koster og sånn er det bare", men forstod det slik at budsjettet var litt tight her.

 

Jeg vet også av en til Epicenter-modul som kan være tilsalgs, men husk at der finnes ingen EQ-muligheter.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder linjedrivere så er Audiocontrol ganske gode på det, men det finnes jo alternativer (som alltid).

 

Finn ut om det går å skaffe Clarion's EQS7xx-serie. Denne er klar og fin og gir opp mot 7 volt ut. 7-band parametrisk eq er det også. Prisen bør vel normalt ligge nært tusenlappen for den.

 

Soundstream MP4 og MP6 er litt enkle, men gjør jobben "greit" ettersom jeg har forstått.

 

Jeg vet også at PPI kommer med en ny, tror modellnavnet er PAR-650. Tester gjort av denne skal visstnok være lovende også.

 

Har du mulighet til å gi blaffen i EQ-biten, så er jo også MTUBE fra Soundstream en litt spennende sak iom at det er en rørbasert forforsterker.

I tillegg kommer jo mye godt fra Sinfoni, men da blir jo prisen en faktor å ta hensyn til. I mitt tilfelle er valget enkelt - "det koster og sånn er det bare", men forstod det slik at budsjettet var litt tight her.

 

Jeg vet også av en til Epicenter-modul som kan være tilsalgs, men husk at der finnes ingen EQ-muligheter.

 

Takk for ett godt utfyllene svar.

 

Casen er at jeg har litt støy fra cd spiller, på meget lavt volum, så jeg trenger ikke noe mer støy :) om du forstår. Budsjettet ligger fra 1000-1500, helst ikke noe mer..

 

Jeg får fult signal ut fra cd spiller, altså ikke noe sub utgang, så jeg tenkte å bruke linjeforsterkeren med eq til å dele signalet før den kom til forsterkeren, og ikke bruke deling på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamteam.no ?? Hehe.... sakset fra dreamteam.no:

 

Stabæk Håndball - Jenter 11 -

 

Velkommen!

 

... til vår hjemmeside!

 

Her vil du finne informasjon om oss, spillerne, hva vi står for og mye annet spennende. Les i vei og legg gjerne igjen en hilsen til oss i Gjesteboken vår.

 

Vi har treninger på:

 

* Mandager, kl. ??:??

* Torsdager, kl. 15:00 - 16:30

 

Neste kamp er mot Lommedalen 1 i Lommedalshallen den 4/12, kl. 14:00.

 

Kom og se da vel!!

 

 

Hmmm...

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår