aksel_aksel Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hva trur dere politi sier om jeg popnagler på skilta? Dem kan vel ikke starte og rive i stykker bakluka om dem skal avskilte meg? Bare en liten tanke... Siter En gærning fra Lommedalen, var hardhendt på brennstoff pedalen. Hans styring var slurven. Han skar ut i kurven. Med helskru i saltomortalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hva trur dere politi sier om jeg popnagler på skilta? Dem kan vel ikke starte og rive i stykker bakluka om dem skal avskilte meg? Bare en liten tanke... dem sender deg til biltilsynet aksel, det er ikke lovlig :???: Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
splashmx6 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 det er bare å duppe ikke rustfri bolter i saltvann så blir de temmelig vanskelige å få av etterhvert!! Siter 1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car ...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::... Besøk http://www.mazda-ogn.org har hatt: Mazda 626 94 1.8 glx volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Ikke noe problem det, har poppa fast skilter flere ganger jeg.Tok og limte dem fast engang også.Da fikk de problemer i en kontroll ja :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Har brukt sånn dobbeltsidig teip som brukes på lister i tillegg til skruer på alle nybiler jeg har klargjort, og på mine egne biler der jeg har satt på skilter. Mest for å unngå skrammel, men det er klart at det blir et helvete å få dem av. :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paja Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Sitat fra Lovdata, kjøretøyforskriften 3.2 Kjennemerke skal være sikkert festet til kjøretøyet. 3.2.1 Dersom kjennemerke er festet med skruer, må skruehodene være slik plassert at de ikke forandrer lesbarheten eller gjør det mulig å mistyde bokstaver eller tall. 3.2.2 Skruehodet skal ha samme eller tilnærmet samme farge som fargen på det sted på platen hvor skruene er festet. Er ikke noe krav om hvordan skiltet skal være festet. Bare at det skal være forsvalig festet. Noe det absolutt er hvis du fester det med popnagler. Mer kan du lese her: http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html#map039 I kjøretøyforskriften så finner du det meste om tekniske krav og utforming på en bil. Kan være greit å ha lest den en gang eller to... Du finner den her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19941004-0918.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Politi/Biltilsynet kan fysisk klippe skiltene av bilen hvis de plages med å skru de av. Det har hendt meg. Og gjett hvem som må betale for nye skilt hvis de må klippes av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 En kamerat hadde engang en løen mustang, han sveisa fast skiltene.. De fikk ikke tatt dem, selvom de hadde veldig lyst;) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg