Gå til innhold

Bruksbil for 2006. 242 76mod

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

Rabagast1: det krever at du kjører skadefritt! :D

Hehe jau jau! Var tross alt ikke min grunn at gamle audilacken måtte påsveises heller da :op Skal nok greie det ;)

Få mamma til å betal hele forsikringa, så betaler bare jeg veiavgifta neste år(mens jeg er i forsen) så kan bilen stå hjemme, skadefri :op hæhæ!

Nei får se. Men å kjøre skadefritt skal gå bare greit ;)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blei vist litt skruing i dag også ja..

har utruli men sant klart aleine å få motoren på motor bukk. har ikkje nåke form for normalt vektøy til å heise opp motoren. klarte de vist nokk med en store jekk under motoren:D

vart mykje slit, men klarte de etter en halvtime..

har fått demontert litt rundt motoren. og fått av bunnpanna. måtte byttes pga var litt sjeiv her å der.

må også bytte lageret som står inni veiva med clutchen..var vist totalt smadra. men nytt er bestilt kiddie

litt bilder for dagens skruing:D

n1.JPG

n2.JPG

n3.JPG

bare ytteringen som står ijenn i veiva..trudde eg aldri kom til å få den ut med skikkelig verktøy..men de jekk heldivis bra

n4.JPG

n5.JPG

n7.JPG

n8.JPG

også ett 1-2mm ca letta svinghjul til venste..ser ikkje slik ut, men skal tydeli vis vere de

n9.JPG

var også litt oversenka forge bilen motoren sto i..so de fikk konsikvenser :(

men heldivis var de bare bunnpanna som hadde fått de

n10.JPG

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering frå onsdagen..

glømte desverre kameraet mitt heime..

men har fått in el-anlegge i bilen no. og lakt opp de grøfste..

har også fått inn alt av interiør uten om dashen å de som står i den..

også fått kasta ut motoren som sto i bilen. og renska litt rundt i motor rommet..

bilen bejynder endelig å ta form no..er i grunnen bare motor og gir + dash og tut å kjør :D

gler meg allerede :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då var motor roms lakkeringa sovidt bejynt..

har pussa ned å lakka..

skal ta 2. strøket med lakk snart..

men kor tid skal klar lakken på lakkast? må lakken tørke heilt å matte ned litt eller skal den lakkast på før lakken er nesten heilt tørr?

her er litt bilder :D

lakk.JPG

lakk1.JPG

lakk2.JPG

også litt bilder av interiøret no

dashen skal muligens inn no i kveld

int1.JPG

int2.JPG

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finfint at du gidder gjøre en slik drittjobb! bilen var ikke akkurat strøken når du begynte, men istedefor å si "hvorfor gidder du", og "knoks bilen heller og selg rutene!" så roser jeg deg heller for å ta et tak å bevarer en av disse bilene!

fortsett og pøs på med bilder! skal selv være med på fiksing av ///stian 's nyinkjøpte 78mod..men tror vi har en noe varmere garasje enn det ser ut som dere har!

STÅ PÅ:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finfint at du gidder gjøre en slik drittjobb! bilen var ikke akkurat strøken når du begynte, men istedefor å si "hvorfor gidder du", og "knoks bilen heller og selg rutene!" så roser jeg deg heller for å ta et tak å bevarer en av disse bilene!

fortsett og pøs på med bilder! skal selv være med på fiksing av ///stian 's nyinkjøpte 78mod..men tror vi har en noe varmere garasje enn det ser ut som dere har!

STÅ PÅ:D

takker so mykje:D

hadde berre go trua på bilen, er vell de mest viktigaste du trenger å ha..

har no eget kamera so biler er ingen problem:D

jau er kjipt at de er kaldt ute til tider, men er bare slik eg blir vant med..

veret ute er ikkje so verst helder da..ligger på 6-7+ ute for tiden..heldivis:D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider