Gå til innhold

Veteran forsikring

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha veteran forsikring på bobla mi. Er det noen forsikringsselskaper som gir deg dette uten at man må ha en annen bil i tillegg? Ringte gjensidige og if, og på begge de må man ha en bil med vanlig forsikring i tillegg for å få veteranforsikring. Vil jo helst ha forsikringen på meg selv, så jeg får litt bonus, men det er kanskje ikke mulig da? :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Hei!

Jeg skal ha veteran forsikring på bobla mi. Er det noen forsikringsselskaper som gir deg dette uten at man må ha en annen bil i tillegg? Ringte gjensidige og if, og på begge de må man ha en bil med vanlig forsikring i tillegg for å få veteranforsikring. Vil jo helst ha forsikringen på meg selv, så jeg får litt bonus, men det er kanskje ikke mulig da? :mad:

Såvidt jeg vet regnes det ikke bonus for veteranforsikring som regel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Og den står på deg? Hvor gammel er du? Kan det ha noe med alder å gjøre?

Bilen står på meg, er 23år, så har ikke kommet meg over fjortistilegget enda jeg heller.. Har hatt en del bobler tidligere som også har stått på meg, uten at det har vært noe problem.. Men hvis det er noen andre i samme husstanden som deg som har bil, ville jeg brukt det som ett argument for at bilen ikke skulle benyttes til daglig, siden du selvfølgelig har tilgang til den/disse bilene ved behov:)

Prøv det først, men det er som det var nevnt her tidligere om at du ikke opparbeider bonus med en veteranbilforsikring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du setter den på de gamle, kan det være en idè å opplyse til selskapet at du skal være hovedbruker av bilen. Ellers så kan de komme etter en evt. skade å si at du har prøvd å få fordeler du ikke har krav på, ved å sette den på foreldrene dine og dermed avkorte erstatningen.

...snakker av erfaring... forp..te forsikringsselskap!!!!:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider