Gå til innhold

Skive bremser på kadett c 1,2s

Ranger emnet

kimern68

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som veit om det er mulig å ettermontere skiver framme på en kadett c, fra en vectra a 2 liter, disse er jo ventilerte, bare lurte da jeg vurderer å kjøpe en kadett c 1,2s, men vil ha bedre bremser framme, og jeg har et sett calipre, nye skiver og klosser liggende til vectra a så tenkte jeg at om det er mulig å montere disse framme så vil en jo ha bedre bremser, og er det mulig å få dette lovlig godkjent om man får montert dem? bare lurer, kadetten er en 1975 kadett c 1,2s

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vectra bremser kan du ikke bruke, caliperne kan du bruke men blir ikke godkjent. du må ha andre spindler framme fra bittelitt nyere kadett c, så setter du på rekord 2.2i bremse skiver og vectra caliperne dine, da har du bedre bremser, er vel ikkeno vits å godkjenne det, ska du ha den godkjendt med mere effekt må du ha 1.6 understell og 2.2i skiver of calippere forran og 230mm tromler bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det å sette omega 3000 skiver å klosse framme? å går d å godkjenne med det? (med 1,6 forstilling)

Eventuelt hente skiver ifra en anna opel som kan godkjennes med over 150hk?

Går bra med Omega 30 24V bremser framme, må borre om hullsirkelen til 4 X 100. Og så må du bruke distanseskiver når du fester calipperen. Bak er det jo mulig f.eks med Sierra siver og Scorpio cailppere. Fordelen med de er at du også får handbrekket på klossene. Jeg har dette oppsettet på en av mine Kadetter, men jeg har ikke prøvd det ennå da den ikke er ferdig riktig ennå. Må kanskje ha noe for å justere forran og bak også. Og biltilsynet sjekker det meste i forbindelse med dette, også pedaltrykk etc.... Men de har sagt til meg at dette er mulig å gjennom uten problem.... :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider