Gå til innhold

Min!!! Audi A4 1,8

Ranger emnet

Torodd

Anbefalte innlegg

har endelig bytta ut seaten med ein rå 2000mod audi a4 1.8TQ,sort metallic har bare rulla 60000km er 180hk under panseret.har ikke fått gjort så mye med den enda,eneste jeg har gjort er å ha satt i popp off og bestilt chipp så den vil yte ca 230hk nå chippen er på plass.skal prøve å få lagt inn noen bilder når den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SeatJesus skrev:
har endelig bytta ut seaten med ein rå 2000mod audi a4 1.8TQ,sort metallic har bare rulla 60000km er 180hk under panseret.har ikke fått gjort så mye med den enda,eneste jeg har gjort er å ha satt i popp off og bestilt chipp så den vil yte ca 230hk nå chippen er på plass.skal prøve å få lagt inn noen bilder når den er ferdig.

Dette er en tråd, om MIN Audi A4!! ikke din... men vis du vet noe om sentrallåsen til bilen må du si ifra!! gratis med Audi foresten cheers

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vwfreak skrev:
Dårlig kontakt i de kontaktputene fra displayet og ned på printkortet..

Ut med radio/cd spiller, ta ut de klossene på sidene av radioen om du har uorginal spiller, skru ut skruene som den ramma rundt hele fronten av midtkonsollen er festa med og ta ut hele den, skru ut de 2 umbrako-skruene som klima-styreenheten/displayet sitter i, ta den ut og ta av pluggene bak der, skru ut de 3 skruene som fronten av styreenheten er festet med (stjerne, en på den ene siden og 2 på den andre siden), ta fra hverandre den, vri de festetappene som går igjennom printplata en kvart tørn og ta ut ramma som displayet er festet med, rens de kontaktflatene og sett sammen igjen.. Viktig å se at de putene får skikkelig kontakt med printplata..

Genialt!! Dette skal jeg ut og prøve på bilen min i ettermiddag, som forøvrig er "prikk lik" trådstartets nye bil og som skal selges! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klimaanleggetoppskriften fulgt og det fungerte bra! Var et par små problemer på veien, som et par skruer som satt godt og jeg ikke kom til med skiftenøkkelen, men ellers greit.

Dog et problem, jeg kom ikke til selve printkortet da dette var limt fast til den ytterste holderen og skjønte heller ikke hva disse "putene" var for noe.

Uansett, etter ut og innmontering så fungerer det foreløpig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITT INFO JEG FANT PÅ "VW - AUDI CLUB NORWEGEN"

Men uansett..pil på "putene". Må ikke forveksles med sengeputer etc. Puter er kun i mangel av et bedre ord. De kobler lcd panelet til kretskortet.

Har du litt teknisk innsikt tar du ut enheten og skrur ut de 3 skruene bak.. Da kan du ta fra hverandre styreenheten.. Da ser du fort hvor de putene er.. Tar du det forsiktig fra hverandre, renser de med sprit og q-tips eller noe og setter det i sammen igjen... Hvis de ikke ligger godt nok intill kortet så kan du sikkert bare stramme det litt....

IMG_1174rs2.JPG

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torodd skrev:
Dette er den eneste elektriske "microbrikka" jeg fant på koffertluka... (foresten så tror jeg at det er et rele) tror kansje at det er den som er "føleren" som føler om jeg låser, for også gi beskje til di andre låsene i bilen om at jeg skal låse bilen.. men dette kan jeg ikke få testet siden min nøkel ikke passer i koffertlåsen.

Resize of DSC03496.JPG

fant ut at: Med det releet kan jeg låse hele bilen ved og koble det til og trykke på di 2 bryterene... Nå har ikke releet vært montert i bilen på ca 1uke og bilen har ikke låst seg siden.. men jeg har også smørt opp låsemekansimen på førerdøra. Om det var smøringa av døra, releet eller det exstreme være som gjør at bilen ikke låser seg vet jeg ikke...

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torodd skrev:
Noen som vet om d går ann og chip bilen min?? Eventuelt hvor mye d koster, hvor mange HK det gir..... og hvor jeg kan kjøpe chipen

hei,ja du kan få chip til bilen din å det gir ca 5-10hk max å de kjenner du ikke uansett,da kan du heller spare de 7500kr til noe annet,spør du meg! er så dumt å bruke så mye penger til ingenting!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab9000 skrev:
hei,ja du kan få chip til bilen din å det gir ca 5-10hk max å de kjenner du ikke uansett,da kan du heller spare de 7500kr til noe annet,spør du meg! er så dumt å bruke så mye penger til ingenting!

trodde kansje det var litt biligere jeg.... men 7500kr for 5-10hk er jo totalt uinntresant

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått byttet Registerreima, strammehjul, toppakning og termostat. Den gammle termostaten jeg hadde må ha vært elendig... med den nye termostaten fikk jeg 90 grader med en gang + at "stjerna" på klimaanlegget begynte og virke, den fungerte kun av og til før... Det eneste vi stresset litt med var og få vannet tilbake i alle slangene... fikke nemlig ikke varme i klimaanlegget, men det var bare luft i en slange.

Tror foresten at jeg har fått fiksa sentrallåsen.. fordi bilen har nemlig ikke låst seg på ca 2uker happyhappy

Noen bilder for di som liker d...

Deler.JPG

motoren.JPG

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå hatt oppe klimaanlegget 3ganger og rensett d... og skjermen til klimaanlegget har blit mye bedre enn d var før :) men d som er problemet nå (ikke altid) er at ved tempraturendringer (kan være at jeg stiller ned tempen fra 26grader til 18 eller low, eller at d blir gjennomtrekk i bilen fordi noen går ut) kan tall begynne å blinke og bli rare...(slutter og blinke etter en stund) men skjermen blir aldri svar slik som før, og når det begynner og blinke er d bare og vente til d slutter og blinke hjelper ikke og trykke rundt slik som før (før ble skjermen svart og nå blir talla "rare"...)

lurer litt på om d kan være noen "følere" som har klikket litt... eller så er d skjermen :ex_machin

men for all del klimaanlegget fungerer helt fint vis jeg starter bilen når det kansje -5 og ikke et bilnk så lenge d kan jobbe seg opp til den tempen som jeg har stilt, men så kan d begyne og blinke vis d skjer en tempraturendring..

fant ut av at "stjerna" på klimaanlegget kun starter når det er varmere en ca 3+ grader....

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...