Gå til innhold

hvordan er fluss fyldt tråd til mig aparat uten dekkgass?

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

hvordan er fluss fyldt tråd til mig aparat uten dekkgass?

kan det brukes bare man er litt nøye eller er der bare søppel?

 

 

får og si det sånt.. en nybegyner som vet teorien og har prøvd mig sveising med en lærer vil han være i stand til og sveise på eks. bærende konstruksjoner eller er det noe som krever mye erfaring (snakker nå om sveising med flussfyldt tråd uten dekkgass)

 

 

ellers noen synspungter? bare kom med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hondaen (husker deg fra HW fora.

 

nei.. problemet er penger.. vet at alt blir mye bedre vist man legger litt kr i det. men er student og har ikke de ekstra kronene..

 

hadde litt lyst til og reparere på bilen og det var først og fremst til det bruket da...

alternativet er jo elektrode da.. men det er vel ikke no bedre til karoseri osv.. er jo litt grovt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådsveising uten dekkgass bør unngås med mindre det ikke finnes noe som helst slags bedre alternativ - resultatet blir langt fra pent, og antakeligvis ikke like sterkt som med gass (spekulasjon). Man får muligens en porøs sveis som har lett for å brekke selv under normal belastning (mere spekulasjon). Det best mulige resultatet får man som regel via TIG med korrekt fyllelektrode, korrekt gass og gasslinse kombinert med backpurging der det er nødvendig, men man må jo selvfølgelig se det i sammenheng - f. eks. et eksosanlegg trenger ikke perfekt utseende, mens hvis en opphengsarm brekker i fart kan man omkomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er fluss fyldt tråd til mig aparat uten dekkgass?

kan det brukes bare man er litt nøye eller er der bare søppel?

 

 

får og si det sånt.. en nybegyner som vet teorien og har prøvd mig sveising med en lærer vil han være i stand til og sveise på eks. bærende konstruksjoner eller er det noe som krever mye erfaring (snakker nå om sveising med flussfyldt tråd uten dekkgass)

 

 

ellers noen synspungter? bare kom med de

Jeg har et sånn selv, fungerer helt greit, sveisen blir like holdbar som med dekkgass, problemet er at det spruter litt mer, men det er bare noen pærler som fjernes med en stålbørste. Holder i lange baner til litt rustsveising, hvis du er nybegynner skal du sikkert ikke skifte noen rammevanger eller noe annet bærende heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøp deg et brukt kempi 180 eller noe i den duren. Du er nødt til å ha et skikkelig apparat for et skikkelig resultat....

Rustsveising foregår jo stort sett i bilens bunn, ergo er det meste bærende i en eller annen form. Ikke lek smart med din eller andres sikkerhet. Enten betaler du noen som kan dette, eller kjøper et apparat som i det minste virker til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmm har droppet det med flussfylt tråd, sveiselæren min sa at den er ikke brukar til mitt bruk (tynnplate sveis) og han ga meg heller tips om et firma som hadde en fornuftig pris på leie av flaske og gass så da blir det det heller :)

 

 

Vet ikke hvor mye du skal bruke apparatet, men jeg fikk tilbud på leie av 20l flaske her for noen uker siden. 1200kr året ca. +600 for påfyll av gass.

 

jeg kjøpte heller egen flaske på 10L da og fikk en gratis fylling med i prisen på 3000kr.. Syntes det var mye greiere enn å betale hver eneste mnd. Og 10L holder jo lenge..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår