Gå til innhold

Startproblemer Polo 86

Ranger emnet


Sly

Anbefalte innlegg

En kamerat har startproblemer på sin 1,3L 1986 Polo... (forgasser???)

 

Vi har fått tak i et nytt batteri - batteriet lader når koblet til batterilader...

Batteri viser 11,56v - og så vris nøkkelen om - og da synker det med først 2v og så gradvis med 0.01v i sekundet.... I det tenning slås av går den tilbake til 11,56v...

 

Kobler man batteriet til startkabler til batteri i min bil, starter den...

 

Målte volten mellom - på batteri og karroseri og får et utsalg på mellom 8v og 10v, dette kan jo ikke være normalt...

 

Hva kan være galt med bilen?? Noen gode forslag??

Kan det være starter som er gåen?? (hvor sitter i såfall starter?)

Eller er det en kortsluttning et sted siden minus til karroseri gir utslag??

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har startproblemer på sin 1,3L 1986 Polo... (forgasser???)

 

Vi har fått tak i et nytt batteri - batteriet lader når koblet til batterilader...

Batteri viser 11,56v - og så vris nøkkelen om - og da synker det med først 2v og så gradvis med 0.01v i sekundet.... I det tenning slås av går den tilbake til 11,56v...

 

Kobler man batteriet til startkabler til batteri i min bil, starter den...

 

Målte volten mellom - på batteri og karroseri og får et utsalg på mellom 8v og 10v, dette kan jo ikke være normalt...

 

Hva kan være galt med bilen?? Noen gode forslag??

Kan det være starter som er gåen?? (hvor sitter i såfall starter?)

Eller er det en kortsluttning et sted siden minus til karroseri gir utslag??

 

11,56volt er alt for lite strøm, da er bat. utladet. At spenningen synker når tenning slås på er pga. lys, styre strøm til dynamo, coil og event, bensin pumpe, hvis ikke noe annet stjeler i tillegg, 2v hørtes litt mye ut.Har du virkelig klart å måle spenning fra minus på batteriet til gods? Starteren mener jeg står på høyre siden i motor rommet, eventuelt på baksiden av motoren.

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11,56volt er alt for lite strøm, da er bat. utladet. At spenningen synker når tenning slås på er pga. lys, styre strøm til dynamo, coil og event, bensin pumpe, hvis ikke noe annet stjeler i tillegg, 2v hørtes litt mye ut.Har du virkelig klart å måle spenning fra minus på batteriet til gods? Starteren mener jeg står på høyre siden i motor rommet, eventuelt på baksiden av motoren.

 

Første gang vi prøvde og satt i batteriet kom det rett fra batteriladeren med en volt på 12,68v mener jeg å huske... Alt av ekstra lys og utstyr er koblet ut, så det er kun motor som tar strøm...

 

Fikk tips av tidligere bilmekaniker om å måle spenning mellom gods og minus - uten at minus var koblet til - i frykt om at det kunne være et plussklabel ol. som ligger på karroseri... En evt. kortsluttning... Men har ikke fått snakket med han...

 

10v mellom minus og gods kan jo ikke være riktig...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd me et annet batteri?? Mest sannsynli det som er føkka!

 

Prøvd ut med to forskjellige batteriet og samme skjer...

 

Blir vi ikke noe smartere i dag - så prøver vi ut hans nye på min bil for å se om det er noe galt med batteriet hans som står i bilen nå...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelige greier, du må gi lyd om hva som skjedde når dere byttet batt.

 

Har ikke byttet batteri... Driver og jobber...

 

I dag fant vi ut at plussen ned til dynamo hadde løsnet - så den er festet igjen...

Batteri er helt i orden det - men tror problemet ligger i starter - at den har problemer med å dra seg igang... Jobber med å få ut den, men det er ikke så lett...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den startern kan sitte godt ja,.. det kan jo hende at den er full av skitt å eir, kanskje det kan være lurt å prøve å rengjøre den me litt elektrospray. Kan jo også prøve å måle på den å se om det e nokka tull med viklingen i den

 

Nettopp - også sitter den midt i motoren, på baksiden i motorrommet også da, så det er jo et lite helvete og komme til den...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny økt - og mest sannsynelig siste økt avsluttet, og bilen går fortsatt ikke...

 

Vi plukket ut dynamoen - og sjekket den.. En ledning (d+) hadde løsnet så den ble festet igjen - batteri lader som bare det...

 

Fikk ut starteren omsider, og tvangskjørte den - og den funker som den skal...

 

Sikringene er koblet ut for å utelukke at det er noe galt med det innvendige - og bilen starter fortsatt ikke...

 

Alle strømkabler ut fra batteri er sjekket - feilen ligger ikke der...

 

Er en kortsluttning der, men vet ikke hvor...

 

Høgger'n neste tror jeg...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår