Gå til innhold

Når får vi se dette på en E36?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Uansett syns jeg dette er en rimelig teit diskusjon å ta. Siden det aldri vil komme noe bra ut av den.

Var snakk om følgende sitat fra "Solid Audio":

Hva var det som gjorde at du mener at E39 ikke har bra kjøreegenskaper? Den har jo nesten 50/50 vektfordeling. Den har også kjørekomputer som standard utstyr der du kan se om du har lite spylerveske, bremseveke, kjølevann og om alle lysene virker.. De sier du jo selv at er kjekt. Elektiske seter er ekstrautstyr.

E39 har også digital tripteller, men det så du kansje ikke. BMW kom med digital tripteller i 1991

Opel bruker jo samme dashbord og instumenter på Astra og Combo..!!!! HALLLO!!!

Poenget var at Astra (coupe spesiellt) og Combo ikke har samme interiør, heller ikke Corsa? Om det var det du pasta bilde av. Jeg sa tidligere at jeg syntes det ser bedre ut enn E39, derav posting av bilder.

Uff thklinge, for noen innlegg. Det ble ikke spurt etter det du sier, hva ønsker du egentlig å oppnå med postene dine?

Jeg skrev i et innlegg for lenge siden at det var på tide å stenge tråden fordi jeg så at dette kom til å gå off-topic så det hyler etter. Nå bare svarer jeg på tiltale. Jeg har dessuten ikke sagt så mye provoserende, egentlig. Men folk tar det tydligvis ganske hardt at jeg ikke liker BMW...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget var at Astra (coupe spesiellt) og Combo ikke har samme interiør, heller ikke Corsa? Om det var det du pasta bilde av. Jeg sa tidligere at jeg syntes det ser bedre ut enn E39, derav posting av bilder.

Det var en Astra fra samme tidsrom som BMWen som tråden handler om, E36. Og det å sammenligne Opel og BMW ser jeg på som å sammenligne Lada og Porsche...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe :)

Er vel ikke spesiellt samisk å kjøre Opel. For samer er det vel Skidoo, Yamaha og andre snøscootermerker som gjelder?

Nei, men det skulle jo være en unnskyldning for å kjøre crap når man var samisk, pga uvitenhet etc. Hvertfall slik jeg leste gEIRA's innlegg.

Derav vil jeg si at jeg er ikke uviten og kjører BMW, enda jeg har samisk blod i kroppen min :) Skidoo, Yamaha og andre scootermerker holder jeg meg unna.

Forresten, ganske pen den Astraen din, det er en av de nye Opelene som ser bra ut. Gikk det bra med den hærverks saken? Forresten, det går vel en sort Opel Astra i Tromsø traktene også? 18" TSW Pace og litt styling. Snakket med eieren på Max Power Streetmeet greiene i fjor sommer. Alarmen hans gikk mens kompisen min's stereo spilte :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for opplyse deg litt da..

Alt nord for Skedsmokorset defineres som Sameland.

Larvik har faktisk nærmere 50000 innbyggere.

Og du referer hele tiden til "Opel er norges 3dje mest solgte bil"

What the fuck har det å si?

Selger Opel bare biler i Norge? Nei.. de selger verden over og må derfor evalueres på verdensbasis. Og da kan Opel bare drite å dra i å være en av toppselgerne, og helt sikkert også i toppskiktet av noen andre katogorier.

Du sier også at du ikke har sagt noe spesielt stygt om BMW, men utsagnet ditt om at BMW er totalt lavmål er bare en subtil måte å si at BMW suger pikk på.

Smaken er som baken den, men å si at BMW er dårlig er å bæsje på leggen.

Det er deg og Jermey Clarkson.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Astra fra samme tidsrom som BMWen som tråden handler om, E36. Og det å sammenligne Opel og BMW ser jeg på som å sammenligne Lada og Porsche...

Here we go again...

BMW lager ikke småbiler som Corsa (1-serie er på størrelse med en Golf / Astra), de lager heller ikke varebiler som Combo og Vaneo. Dermed er det ikke et grunnlag for sammenligning. Du kan helt fint sammenligne en BMW 5-serie med en Vectra / Omega fra samme årstall, og da er det nok ikke så store forskjeller som du skal ha det til.

Vi er uenige i hva vi liker, big deal, la det ligge.

Nei, men det skulle jo være en unnskyldning for å kjøre crap når man var samisk, pga uvitenhet etc. Hvertfall slik jeg leste gEIRA's innlegg.

Derav vil jeg si at jeg er ikke uviten og kjører BMW, enda jeg har samisk blod i kroppen min Skidoo, Yamaha og andre scootermerker holder jeg meg unna.

Forresten, ganske pen den Astraen din, det er en av de nye Opelene som ser bra ut. Gikk det bra med den hærverks saken? Forresten, det går vel en sort Opel Astra i Tromsø traktene også? 18" TSW Pace og litt styling. Snakket med eieren på Max Power Streetmeet greiene i fjor sommer. Alarmen hans gikk mens kompisen min's stereo spilte

Hærverkssaken er ikke over enda, har fikset ruter og speil, lakkskadene gjenstår. Jævlene har ikke vært i tingretten og blitt idømt erstatning enda så jeg venter i spenning.

Har ikke sett den sorte faktisk, men går tre(!!) gullfarga i byen, og en sølv såvidt jeg har fått med meg. På MaxPower-treffet hadde jeg akkurat henta bilen så den var rimelig dønn standard og det var jo litt kjedelig, men kult at det kom så mye folk, var vel 220 biler hørte jeg rykter om...

Jeg for opplyse deg litt da..

Alt nord for Skedsmokorset defineres som Sameland.

Larvik har faktisk nærmere 50000 innbyggere.

Og du referer hele tiden til "Opel er norges 3dje mest solgte bil"

What the fuck har det å si?

Selger Opel bare biler i Norge? Nei.. de selger verden over og må derfor evalueres på verdensbasis. Og da kan Opel bare drite å dra i å være en av toppselgerne, og helt sikkert også i toppskiktet av noen andre katogorier.

Du sier også at du ikke har sagt noe spesielt stygt om BMW, men utsagnet ditt om at BMW er totalt lavmål er bare en subtil måte å si at BMW suger pikk på.

Smaken er som baken den, men å si at BMW er dårlig er å bæsje på leggen.

Det er deg og Jermey Clarkson.

De fleste samene bor fortsatt innenfor Ring 2, så det er vel helst der sameland defineres. Den andre ansamlingen er vel i østre finnmark. Karasjok er 54 mil fra Tromsø. Oslo er 49 mil fra Trondheim så da er det vel like sant å si at alle i Oslo drikker karsk, har bart og går med skinnvest?

Larvik har iflg. Statistisk sentralbyrås statistikk over befolkning i tettsteder pr. 1. Januar 2005: 23 113 innbyggere. http://www.ssb.no, enjoy. Ifølge samme liste har Tromsø 52 436 innbyggere ettersom eksempelvis studenter ikke endrer bostedsaddresse selv om dem bor i Tromsø under studiene.

Opel er Norges 3. mest solgte bil, hvor mange biler de selger i India bryr meg fint lite. Poenget med det var at det er for dumt å si at så mange nordmenn er *****er. Det er nok en viss sannsynlighet at bilene faktisk er bra.

Har fortsatt ikke sagt at BMW er dårlig, jeg sier at jeg ikke liker BMW. Og Jeremy liker ikke Opel heller, med unntak av Monaroen og Speedstern. ;)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

972036-bilde5-p1050064.jpg

vs

933574-bilde4-dsc00588.jpg

Uansett syns jeg dette er en rimelig teit diskusjon å ta. Siden det aldri vil komme noe bra ut av den.

der ser man bedre forskjell. svart er pent.. grått er ut.. bmw hadde dette på e36 fra 91, men de skjønte poenget.. de skiftet. ikke opel.. :crazysant

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er morro, derfor forsetter jeg.

Han klarer ikke svar på hva vi spør han om..hahaha.Sier bare litt om personen.

Så legger han ut bilde av en helt ny opel og sammenligner den med en snart 10 år gammel bmw med treintreør.. HAHHAHA

Så sier han at nyere bmwer har mere vekt bak enn før, der tar han også helt feil.

E30 har 52/48 vektfordeling og det har de nye bmwene idag også. Han kjenner opptil flere som kjøre med sandsekker bak i E30 og det forteller meg bare at han kjenner mange som ikke kan kjøre bakhjulsdrift på vinteren.

Synes du bør ta deg et slikt glattkjøringskurs hos NAF, da lærer du deg skikkelig hvordan fwd og rwd virker på glatta. Fwd taper desverre. En fwd vil helst rett frem uansett i alle svinger slik oppføre ikke en rwd seg.. Du finner nok ut av det ettervært du også.

BMW 1 Serie stiller i samme klasse som GOLF, det har du heller ikke klart og få med deg.. Tufs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSB om Larvik:

Innbyggere 1.1.2005: 41 142

Ifølge: http://www.ssb.no/emner/02/01/10/beftett/tab-2005-06-03-01.html har Larvik 23 113 innbyggere. På statistikken som Tommy_erwin posta over så har Tromsø 62 558. Er vel forskjell på tettsted og kommune det er snakk om.

Synes dette er morro, derfor forsetter jeg.

Han klarer ikke svar på hva vi spør han om..hahaha.Sier bare litt om personen.

Så legger han ut bilde av en helt ny opel og sammenligner den med en snart 10 år gammel bmw med treintreør.. HAHHAHA

Så sier han at nyere bmwer har mere vekt bak enn før, der tar han også helt feil.

E30 har 52/48 vektfordeling og det har de nye bmwene idag også. Han kjenner opptil flere som kjøre med sandsekker bak i E30 og det forteller meg bare at han kjenner mange som ikke kan kjøre bakhjulsdrift på vinteren.

Synes du bør ta deg et slikt glattkjøringskurs hos NAF, da lærer du deg skikkelig hvordan fwd og rwd virker på glatta. Fwd taper desverre. En fwd vil helst rett frem uansett i alle svinger slik oppføre ikke en rwd seg.. Du finner nok ut av det ettervært du også.

BMW 1 Serie stiller i samme klasse som GOLF, det har du heller ikke klart og få med deg.. Tufs!

BMW E39 ble produsert fra 1997 til 2003. Opel Astra G, som jeg posta bilde av, ble produsert fra 1998 til 2004. Så jeg posta faktisk bilde av en 9 år gammel BMW og en 8 år gammel Astra. At BMW ikke har slutta med å hive trefliser i bilene sier vel sitt om kjøperne...

At folk i Tromsø hiver sandsekker baki E30ene sine er fordi de ellers sliter med å komme seg fram, så enkelt er det bare. Vi har vel en NAF glattkjøringsbane i Tromsø, men den er vel stort sett brukt til sjåføropplæring om sommeren, ettersom de vanlige offentlige veiene ofte er vel så glatte, senest denne uka.

På glatta i en sving med litt for mye fart vil en "vanlig" sjåfør bremse, og da kan jeg garantere deg at en RWD vil understyre like fint som en FWD. Er et mindretall sjåfører som tenker på vektfordeling og gir gass for å balansere bilen gjennom svingen. Har tidligere eid ei Porsche med 50/50 vektfordeling og kan garantere deg at den kan understyre helt finfint den.

Sitat meg selv:

BMW lager ikke småbiler som Corsa (1-serie er på størrelse med en Golf / Astra), de lager heller ikke varebiler som Combo og Vaneo.

Sitat Solid Audio:

Hallo?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår