Gå til innhold

Når får vi se dette på en E36?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Er Opel norges tredje mest solgte bilmerke? hø?

Føler jeg aldri ser nyere opel på veiene.

Synes de "øyelokkene" passer på romskipstylingen til mange med BMW.

M styling er pent, men man snur seg ikke etter slike biler

Opel er Norges tredje mest solgte merke ja. I følge Opplysningsrådet for Veitrafikken så det slik ut når 2005 var talt opp:

1 Toyota 17 033

2 Volkswagen 15 536

3 Opel 7 338

4 Ford 6 790

...

8 BMW 3 967

Merk at dette kun er personbiler, ikke vare/kombi under 3500t, lastebiler og busser.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

thklinge: du er klar over at om du hadde prøvd å tenke bittelitt før du posta ditt første innlegg i denna tråden så hadde vi unngått hele saken? greit nok at du bare klikker nye innlegg, det gjør jeg også det. men jeg LESER DET I DET MINSTE HVA SLAGS FORUM tråden ligger i før jeg sier noe.. å begynne å slenge dritt om BMW i et BMW forum er å be om bråk.. en bevist provokasjon. jeg foreslår derfor at vi legger denne tråden død. og at du neste gang leser hvilket forum en tråd ligger i..

SÅ.. til de andre som oppførte seg like ille.. greit at gutten kjører opel.. men man trenger ikke mobbe ham av den grunn.. og man bør lese hva han skriver nøye.. for noen steder her har han rett og dere tar feil..

alle venner nå :) TAKK

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva slaks bil thklinge kjører, poenget er jo at han snakker om ting han overhode ikke har peilig på.. Det er jo derfor dette blir så morro.

Han liker ikke BMW pga at det heter BMW, haddet det stått Opel på panseret så hadde han digget de bilene.

Han mener forsatt at en rwd bil vil understyre like mye som en fwd i en glatt sving, der tar han feil igjen..... Selv om man slipper gassen i en fwd bil så vil den bremse forhjulene pga motorbrems, det vil ikke en rwd gjøre.

Porsche har vel altid laget biler som er tyngre bak enn forann så lenge de har hatt motoren bak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er en av europas største bilfabrikanter, og Opel er den tredje mest solgte bilen i Norge, så de fleste modellene har vel lykkes.

Morsomt faktum her på tampen; Opel Gmbh tapper modeselskapet, GM, for omentrentlig 400 millioner dollar per år. Opel har ikke klart å drive butikken med overskudd siden aller først på 90-tallet, og hadde det ikke vært for GM er det kanskje ikke godt å si hvordan det hadde stått til med Opel den dag i dag. BMW tjente 2200 millioner Euro i fjor, så gresset er omentrent gyllent på den siden av gjerdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva slaks bil thklinge kjører, poenget er jo at han snakker om ting han overhode ikke har peilig på.. Det er jo derfor dette blir så morro.

Han liker ikke BMW pga at det heter BMW, haddet det stått Opel på panseret så hadde han digget de bilene.

Han mener forsatt at en rwd bil vil understyre like mye som en fwd i en glatt sving, der tar han feil igjen..... Selv om man slipper gassen i en fwd bil så vil den bremse forhjulene pga motorbrems, det vil ikke en rwd gjøre.

Porsche har vel altid laget biler som er tyngre bak enn forann så lenge de har hatt motoren bak.....

Det tragiske her er at du påstår jeg sier ting jeg aldri har sagt, eksempelvis at en RWD vil understyre like mye som en FWD.

Det jeg EGENTLIG sa er: På glatta i en sving med litt for mye fart vil en "vanlig" sjåfør bremse, og da kan jeg garantere deg at en RWD vil understyre like fint som en FWD.

Slipper man gassen i en bil, uansett type, vil den deakselerere og dermed forflyttes vektbalansen framover. Det er enkel fysikk. Avhengig av gir vil det være større effekt på en FWD enn RWD.

Orker ikke legge ut igjen om min mening om BMW, men vil understreke igjen at jeg ikke er noen Opel-fanatiker, og dro ikke fram min egen bil i det hele tatt. Andre dro min bil inn i tråden. Så dropp den der "thklinge elsker Opel"-greia og aksepter at BMW ikke imponerer og jeg synes ikke de vanlige bilene deres lever opp til det sportslige image som BMW prøver å gi utrykk for.

Ang. Porscher så er naturligvis alle 911-ene tyngre bak enn foran, mens 924/944/928/Cayenne mfl har 52/48.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt faktum her på tampen; Opel Gmbh tapper modeselskapet, GM, for omentrentlig 400 millioner dollar per år. Opel har ikke klart å drive butikken med overskudd siden aller først på 90-tallet, og hadde det ikke vært for GM er det kanskje ikke godt å si hvordan det hadde stått til med Opel den dag i dag. BMW tjente 2200 millioner Euro i fjor, så gresset er omentrent gyllent på den siden av gjerdet.

Merk at overskuddet til BMW er inkl. Mini, Rolls Royce og BMW motorsykler.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, personlig synes jeg BMWer er såpass stygge og har så lav status at det der stort sett ikke gjør det værre. Setter et personlig preg på bilen. Et jævlig stygt preg, men den skiller seg ihvertfall ut fra alle de andre nastye 3-seriene med M-styling og M-klistremerker i alle himmelretninger...

må vere noe av de dummeset jeg har lest, du som kjører opel, enough said

turbofun=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHHAHA.. Du må være tvillig du....Går ikke ann og være så teit alene!!!!!

Du er klar over at du er under kategorien BMW på bilforumet.net. Nå har det seg slik at bilforumet.net er delt opp i kategorier slik at mennesker med forskjellig bilmerker kan diskutere merket sitt på samme plass, men det skjønner du kansje ikke...

En annen ting du ikke skjønner er at det finnes mennesker, blant annet meg som setter mere pris på kjøregleden med en bil enn at den aldri går i stykker.

Nå har jeg hatt BMW i 10 år, nå for tiden har jeg M3. Forige bilen jeg hadde var en 325i ifra 94. Denne kjørte jeg i 4 år og 18000km i året. Jeg var flere ganger på bane med den så den ble godt brukt. På de 4 årene byttet jeg vannpumpe en gang og termostaten en gang.. Det kostet med 1000kr tilsammen... Fysj det var en forferdlig dyr bil å eie..

Bremser og dekk brukte jeg opp iløpet av en helg på bane...

At det går så bra for Opel er vel å te litt vann over hodet.

Adm. direktør Petter Smebye i General Motors Norge sier jo selv at Opel sliter med sitt image....

Du sier at E39 ikke hadde bra kjøreegenskaper... Hmmm, de fleste som testet biler i europa som feks AMS(AutoMotor&Sport) sier noe helt annet. De sier at E39 er en veldig godt balansert bil med veldige gode kjøreegenskaper.

Hva var det som gjorde at du mener at E39 ikke har bra kjøreegenskaper? Den har jo nesten 50/50 vektfordeling. Den har også kjørekomputer som standard utstyr der du kan se om du har lite spylerveske, bremseveke, kjølevann og om alle lysene virker.. De sier du jo selv at er kjekt. Elektiske seter er ekstrautstyr.

E39 har også digital tripteller, men det så du kansje ikke. BMW kom med digital tripteller i 1991

Opel bruker jo samme dashbord og instumenter på Astra og Combo..!!!! HALLLO!!!

Hvis du kan litt fyskikk og om hvordan tyngdepunktet forflytter seg i feks en bil som prøver og komme igang så vil du raskt se at forhjulsdrift ikke er det mest optimale på glatta. Verken opp eller ned bakker, men for og skjønne det så må man være litt oppegående og ikke over 40år..

Min M3 bruker 1L på mila ved pen kjøring. På autobahn bruker den 2-2,5 pr mil i 250 +kmt, men jeg trives med det...

og de må vere den deiligste kommentaren ever. hehe, du må vere tvilling som er så dum! hehe. den er evig

turbofun=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så skal de vell også nevnes at jeg har hatt opel,ikke at jeg er stolt av de, men den 86 kadett gsi'en jag hadde rusta mer enn alle bmw'enen jag har hatt og da snakker vi fra 77 til 89. og har enda ikke sett så mya rust på en gang. at de går ann og si at en e46 m3 ikke inmponere? hvilken opel kan holde følge? både på kavlitet,kjøreegenskaper og comfort og alt samma. og hva med mulitknirk interiør? opel knirker jo som besatt! faktisk de oplene som knirker minst er vell de gamle kadettene...men de var jo den gangen opel lagde skikkelige biler.parkerte vell meg selv der. hehe

turbofun=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, personlig synes jeg BMWer er såpass stygge og har så lav status at det der stort sett ikke gjør det værre. Setter et personlig preg på bilen. Et jævlig stygt preg, men den skiller seg ihvertfall ut fra alle de andre nastye 3-seriene med M-styling og M-klistremerker i alle himmelretninger...

Ikke kom hær å skryt på deg noe thklinge,,Du vet jo faen ikke va du snakker om!!

Bare kom du med denn lusne opelen dinn du :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår