Gå til innhold

En liten nøtt

Ranger emnet


NiCco

Anbefalte innlegg

Har en Corrado G60 som oppfører seg litt merkelig...

 

Ok relativt kort fortalt så har jeg problemer med å få bilen opp i fart, det vil si første giret tømmes helt problem fritt, så begyner det skumle. de to neste gearene går bra til ca.4200 rpm så virker det som om motoren mister kraft, akurat som om jeg slipper opp på gassen. Og etter 5000 rpm kommer dra kraften igjen.

 

Når jeg jeg da har tømt 3. gearet treffer jeg så å si akurat dette "død" punktet med 4. gearet og kommer meg absolutt ingen vei, turtall og fart holder seg konstant, ingen dra kraft overhode... Ladetrykket holder normale verdier gjennom hele turtallet, så det kan ikke være lekasje noe sted.

 

Noen som forstår hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekka tennplugger, kabler, fordelerlokk og rotor...

 

Kan og være bensintilførsel, men da er det rart at den kommer igjen etter 5000omdr...MEN det er og bankesensor på den motoren, og om den utløses kan motoren gå i "nødmodus" og da senkes tenninga... da virker motoren "død"... og den kan veksle litt inn og ut.

 

Ville testa opp bensintrykket og tenninga.

 

Kan være behjelpelig med dette for en betydelig sum $.... :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiCco

 

Hehe den enes død den andres brød :) Men jeg greier nok dette selv, ville bare høre om dere hadde noen formeninger før jeg setter igang.

 

Takk for svar!

 

-Nico

 

Det er bra, men bare å si fra om det er noe mer du lurer på.

 

Kan du trikset med å "gå inn" i kjørekomputeren da?

 

trinn 2 på, hold knapp inne 3 sek, av/på med tenning, da er det en funksjon der som viser feilmeldinger. søk på nettet for koder.

 

1728 tror jeg betyr at alt er "ok", men det kan sikkert forandre seg under kjøring.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Jeg Hyler ut om jeg trenger mer hjelp, hyggelig att du tilbyr hjelp!

 

Jeg har hørt om den måten å lese diagnoser på, men jeg har faktisk ikke prøvd noe særlig enda, er ikke lenge siden jeg fikk bilen, så takker igjen for opplysningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Ville sjekka tennplugger, kabler, fordelerlokk og rotor...

 

Kan og være bensintilførsel, men da er det rart at den kommer igjen etter 5000omdr...MEN det er og bankesensor på den motoren, og om den utløses kan motoren gå i "nødmodus" og da senkes tenninga... da virker motoren "død"... og den kan veksle litt inn og ut.

 

Ville testa opp bensintrykket og tenninga.

 

Kan være behjelpelig med dette for en betydelig sum $.... :D

 

OK!! Ikke snakk om noe du ikke har peiling på.

EN BANKESENSOR justerer tenninga opp eller ned i forhold til oktan tallet på bensinen og ladetrykk. Den justerer ned eller opp tenninga når du begynner å få tenningsbank. Den tvinger ikke motoren til å gå i noe "nødprogram".

 

Tilbake til problemet så høres det faktisk ut som om bensin pumpa ikke klarer å holde bensin trykket oppe! Er usikker på hvilken sprut som er på Corrado. Men, vanligvis er det en påminnelse om at bensin pumpa ikke er evigvarende å trenger å bli byttet.

Espen F.Vikan

__________________________

BMW530Ia

BMW 325iam

Ford Escort Xr3i

Volvo 240 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 3 år siden han spurte.. tror han har funnet feilen..

:hammer

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!! Ikke snakk om noe du ikke har peiling på.

EN BANKESENSOR justerer tenninga opp eller ned i forhold til oktan tallet på bensinen og ladetrykk. Den justerer ned eller opp tenninga når du begynner å få tenningsbank. Den tvinger ikke motoren til å gå i noe "nødprogram".

 

Tilbake til problemet så høres det faktisk ut som om bensin pumpa ikke klarer å holde bensin trykket oppe! Er usikker på hvilken sprut som er på Corrado. Men, vanligvis er det en påminnelse om at bensin pumpa ikke er evigvarende å trenger å bli byttet.

 

Du Sto Tydligvis Langt Bak I Køen Da Luriumet Ble Utdelt.

 

Digifant Systemet Som Finnes På Corrado G60 Er Ikke Så Sofistikert Som Moderne Innsprøytningssystemer, Oppstår Tenningsbank Der Pøses Det På Med 25 Prosent Ekstra Fuel, Samt At Tenning Dras Ned Mye.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår