NiCco Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Har en Corrado G60 som oppfører seg litt merkelig... Ok relativt kort fortalt så har jeg problemer med å få bilen opp i fart, det vil si første giret tømmes helt problem fritt, så begyner det skumle. de to neste gearene går bra til ca.4200 rpm så virker det som om motoren mister kraft, akurat som om jeg slipper opp på gassen. Og etter 5000 rpm kommer dra kraften igjen. Når jeg jeg da har tømt 3. gearet treffer jeg så å si akurat dette "død" punktet med 4. gearet og kommer meg absolutt ingen vei, turtall og fart holder seg konstant, ingen dra kraft overhode... Ladetrykket holder normale verdier gjennom hele turtallet, så det kan ikke være lekasje noe sted. Noen som forstår hva som skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Høres veldig ut som bensintilførsel. Sjekk at pumpa pumper etter spec, og at trykket er riktig. Bensinfilter kan være tett også. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Ville sjekka tennplugger, kabler, fordelerlokk og rotor... Kan og være bensintilførsel, men da er det rart at den kommer igjen etter 5000omdr...MEN det er og bankesensor på den motoren, og om den utløses kan motoren gå i "nødmodus" og da senkes tenninga... da virker motoren "død"... og den kan veksle litt inn og ut. Ville testa opp bensintrykket og tenninga. Kan være behjelpelig med dette for en betydelig sum $.... :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Mai 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Kan være behjelpelig med dette for en betydelig sum $.... Hehe den enes død den andres brød :) Men jeg greier nok dette selv, ville bare høre om dere hadde noen formeninger før jeg setter igang. Takk for svar! -Nico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Originally posted by NiCco Hehe den enes død den andres brød :) Men jeg greier nok dette selv, ville bare høre om dere hadde noen formeninger før jeg setter igang. Takk for svar! -Nico Det er bra, men bare å si fra om det er noe mer du lurer på. Kan du trikset med å "gå inn" i kjørekomputeren da? trinn 2 på, hold knapp inne 3 sek, av/på med tenning, da er det en funksjon der som viser feilmeldinger. søk på nettet for koder. 1728 tror jeg betyr at alt er "ok", men det kan sikkert forandre seg under kjøring. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Mai 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Takker! Jeg Hyler ut om jeg trenger mer hjelp, hyggelig att du tilbyr hjelp! Jeg har hørt om den måten å lese diagnoser på, men jeg har faktisk ikke prøvd noe særlig enda, er ikke lenge siden jeg fikk bilen, så takker igjen for opplysningen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVikan Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Ville sjekka tennplugger, kabler, fordelerlokk og rotor... Kan og være bensintilførsel, men da er det rart at den kommer igjen etter 5000omdr...MEN det er og bankesensor på den motoren, og om den utløses kan motoren gå i "nødmodus" og da senkes tenninga... da virker motoren "død"... og den kan veksle litt inn og ut. Ville testa opp bensintrykket og tenninga. Kan være behjelpelig med dette for en betydelig sum $.... :D OK!! Ikke snakk om noe du ikke har peiling på. EN BANKESENSOR justerer tenninga opp eller ned i forhold til oktan tallet på bensinen og ladetrykk. Den justerer ned eller opp tenninga når du begynner å få tenningsbank. Den tvinger ikke motoren til å gå i noe "nødprogram". Tilbake til problemet så høres det faktisk ut som om bensin pumpa ikke klarer å holde bensin trykket oppe! Er usikker på hvilken sprut som er på Corrado. Men, vanligvis er det en påminnelse om at bensin pumpa ikke er evigvarende å trenger å bli byttet. Siter Espen F.Vikan __________________________ BMW530Ia BMW 325iam Ford Escort Xr3i Volvo 240 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 over 3 år siden han spurte.. tror han har funnet feilen.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 over 3 år siden han spurte.. tror han har funnet feilen.. :hammer Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 OK!! Ikke snakk om noe du ikke har peiling på. EN BANKESENSOR justerer tenninga opp eller ned i forhold til oktan tallet på bensinen og ladetrykk. Den justerer ned eller opp tenninga når du begynner å få tenningsbank. Den tvinger ikke motoren til å gå i noe "nødprogram". Tilbake til problemet så høres det faktisk ut som om bensin pumpa ikke klarer å holde bensin trykket oppe! Er usikker på hvilken sprut som er på Corrado. Men, vanligvis er det en påminnelse om at bensin pumpa ikke er evigvarende å trenger å bli byttet. Du Sto Tydligvis Langt Bak I Køen Da Luriumet Ble Utdelt. Digifant Systemet Som Finnes På Corrado G60 Er Ikke Så Sofistikert Som Moderne Innsprøytningssystemer, Oppstår Tenningsbank Der Pøses Det På Med 25 Prosent Ekstra Fuel, Samt At Tenning Dras Ned Mye. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.