Gå til innhold

PIAA lyspærer

Ranger emnet


A.K

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært borti pærene fra PIAA? De er jo ganske dyre, og lurer på om pris står i forhold til kvalitet og virkningsgrad. Noen som eventuelt har tips om andre merker som fungerer bra? Noen av de billigere merkene ryker jo bare man ser på de, dvs, har aldri opplevet at de har vart lengre enn 3mnd (Cobalt etc). Er ute etter pærer som har rundt 4000 Kelvin i lysintensitet, H3- og H7-pærer, ikke Osram Cool Blue eller noe BilXtra fører (Phillips?)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe stiv pris på PIAA-pærene ja.. :S

 

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=kollevold&gid=152&subgid=156

 

Sterke (hvite) pærer får du om du kobler opp lysa dine med reléer. Selv har jeg litt over 14 volt på mine pærer.

 

"Blå" pærer er ingen fordel.

 

Det er forresten mange fine artikler om belysning i ene linken i signaturen min.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de derre BlueVision pærene fra Philips har 4000kelvin lysintensitet.

Har solgt noen av de på jobben min, og fått svært gode tilbakemeldinger.

Førstemann som bytta til nye, kom inn da naboen hadde knust frontlykta, han hadde vel hatt de i nesten ett år..

Det var H4 versjonen han hadde, skal selv ha BlueVision til Clioen da disse leveres som HB3 pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig mye peil på dette så jeg spør likegjerne. Hvordan er f.eks disse pærene: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=645977054&n=1200283591&pn=1227375507

Er jo rimelig billige pærer i forhold til hva "vanlige" koster på bensinstasjonen. Eller noe lignende slike bluelight pærer på biltema? Jeg er ute etter godt lys til en billig penge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal koste så mye, så er kanskje ikke de der så dårlig kjøp, er vel de billigste jeg har sett personlig i hvertfall. Men tviler på om de er særlig holdbare, disse regner jeg med faller inn under den kategorien jeg selv ikke ønsker, som ryker etter relativt kort tid. Men gjør jo ingenting det så lenge de er så billige =) Men hvordan lys de gir aner jeg ikke. Personlig gjør det meg ikke noe å betale mange 100 hundrelapper for et sett, så lenge jeg VET at de er holdbare og gjerne bedre enn det meste =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pærene dine går i ett sett så burde du vel heller sjekke ladespenninga, ellers så kjører jeg med 90/100W Biltema Superblue og relè, funker greit det, men ikke noe blått, bittelitt blåskjær er godt å kjøre med syns jeg men må ikke bli for mye.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det var ladespenninga som var feil ja. De erfaringene jeg gjorde med billigere merker, gjorde jeg på den forrige bilen jeg hadde, har ikke prøvd ut de samme pærene på den nye, så det kan jo godt hende de holder bedre nå =) Liker ikke FOR blått jeg heller, vil ha det så hvitt som mulig, derav ønsket om lysintensitet på 4000K-5000K ;o)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite vits med dyre og fancy pærer om du ikke bruker reléer for å gi pærene den strømmen de trenger! De morkne kablene som ligger i bilen og som går via bryter og full pakke holder ikke!

 

Og du sier du vil ha best mulig lys.

Blå pærer er ikke bedre, men faktisk (mye) dårligere. Les disse to artiklene:

http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/blue/bad/bad.html

http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/blue/good/good.html

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, derfor jeg vil ha hvitt lys også, har aldri mast om noen pærer med blått lys i jeg, andre her som har prata om det. Xenon med skarpt, hvitt lys ligger på 4000K-5000K i lysintensitet, men siden jeg ikke har råd til å skaffe meg xenon, er jeg på utkikk etter xenongassfylte vanlige pærer med ca denne Kelvin-mengden. ;o)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de derre BlueVision pærene fra Philips har 4000kelvin lysintensitet.

Har solgt noen av de på jobben min, og fått svært gode tilbakemeldinger.

Førstemann som bytta til nye, kom inn da naboen hadde knust frontlykta, han hadde vel hatt de i nesten ett år..

Det var H4 versjonen han hadde, skal selv ha BlueVision til Clioen da disse leveres som HB3 pære.

 

Sånn av ren nysgjrrighet:

Hvor får man kjøpt disse og hvor mye koster de?

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn av ren nysgjrrighet:

Hvor får man kjøpt disse og hvor mye koster de?

 

For min del kjøper jeg dem rett fra importør og betaler kanskje i underkant av 150,- for et sett (da følger det også med parklys).

Kan godt være bilextra har det, eller mekonomen for den saks skyld..

I kristiansand har iallefall Hafnor, Per Hagen, Bang&Folkestad, Wolff motor disse pærene (ikke skyt meg om tar helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår