Gå til innhold

Dårlig varmeanlegg Vectra A

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Varmeapparatet i min bil fungerer utmerket, var og kjørte i 27- i helgen. Ble veldig varmt inne i bilen.

Eneste jeg har merket er at det kommer kaldt luft ut fra de utblåsningene som er midt i bilen. Så jeg har stengt dem av. En kompis har akkorat samme problem.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Varmeapparatet i min bil fungerer utmerket, var og kjørte i 27- i helgen. Ble veldig varmt inne i bilen.

Eneste jeg har merket er at det kommer kaldt luft ut fra de utblåsningene som er midt i bilen. Så jeg har stengt dem av. En kompis har akkorat samme problem.

Arghh, skjønner ikke at ingen vet dette. Det er ikke ett problem, det SKAL være slik, er sånn på ALLE vectra, calibra, corsa osv osv!! Det er friskluftsventilene som skal levere ren luft til kupeen. Den leverer luften i samme temperatur som det er ute. Er ikke noe problem, er en genial løsning på dårlig luft inne i kupeen!!! Så verken du eller kompisen din, eller noen andre har problem med det. Skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghh, skjønner ikke at ingen vet dette. Det er ikke ett problem, det SKAL være slik, er sånn på ALLE vectra, calibra, corsa osv osv!! Det er friskluftsventilene som skal levere ren luft til kupeen. Den leverer luften i samme temperatur som det er ute. Er ikke noe problem, er en genial løsning på dårlig luft inne i kupeen!!! Så verken du eller kompisen din, eller noen andre har problem med det. Skal være slik.

Okey ikke klikk helt !

Er første bilen jeg eier, så kan ikke så altfor mye. Sorry for det da !

Men vil si det er litt upraktisk å få inn samme temp på luften som det ute. Spesielt her i finnmark når vi har -35 er det lite kos å få det rett i fleisen når du sitter inne i bilen ;)

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Er ikke slik på min Vectra. Får varmluft hvis den står på varme.

På Kadetten jeg hadde før fikk jeg kaldluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey ikke klikk helt !

Er første bilen jeg eier, så kan ikke så altfor mye. Sorry for det da !

Men vil si det er litt upraktisk å få inn samme temp på luften som det ute. Spesielt her i finnmark når vi har -35 er det lite kos å få det rett i fleisen når du sitter inne i bilen ;)

Hehe, beklager.

Men upraktisk er det ikke uansett hvor du bor. Er bare og stenge den av om vinteren. Når du har dårlig luft i kupeen etter en liten fjert eller noen som sitter og storrøyker vil luften den sure luften forsvinne MYE fortere ved renluftventilene enn ved varmeanlegget. Dessuten er ikke luften som kommer gjennom varmeanlegget helt ren, og vil av og til føre til klam luft. Derfor finnes renluftsventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett det, skal kun være frisk u-temperert luft som kommer i kanalene i midten. les instruksjonsboken, står svart på hvitt.

men, jeg har samme problemet som den første her. får ikke noe særlig varme i luften. har byttet termostaten, og har nok kjøleveske. den "pluggen" på radiatoren byttet jeg sommeren i fjor, da viften gikk konstant. det ordnet seg, men varme er det dårlig med. motortemp ligger midt mellom bunn og 90, og den kommer kjapt og greit opp der. noen smarte svar?

i tillegg lurer jeg på hvor mange forskjellige innstillinger som finnes på viften? min blåser bare på siste hakket, full pupp.. noen ganger midt på også, men er det bare tre hakk på denne? av - litt på - full pupp? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...