Gå til innhold

Anbefalinger på Bassrør (IKKE aktivt)

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Har etter litt fundering funnet ut at jeg ikke har så veldig lyst til å skjære digert hull i glassfiber veggen i vitoen for å plassere en 12" i kasse der. Problemet ligger i at dette er en 3 seter og det er svært minimalt med plassering muligheter for en bass kasse, inne i kupen allså. Derfor har jeg valgt å se på muligheten for et bassrør!!

Noen som har noen forslag å komme med (ikke aktivt som nevnt) ?

Hvis noen har forslag på hvordan jeg kan bygge opp bass kasse inne i bilen mottas også dette med takk selvfølgelig. :well

Mvh

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv Earthquake K-10 Tube i min firmabil og det spiller utrolig dypt og fast til å bare være èn 10" som spiller i push/pull med en passiv 10" radiator. Den krever ikke store forsterker heller. Pris kr 2995,-

K-10lrAbig.jpg

SPESIFICATIONS

* 10" Bass Reflex Tube Subwoofer System

* 400 watts RMS

* 800 Watts Max

* Frequency response: 20Hz - 1.5kHz

* Dimension 305 x 485mm (D x L)

* K-10 Kompressor spiller 6+dB høyere enn noen annen "tube" på markedet! Takket være Earthquakes patenterte SLAPS teknologi (symmetrically loaded audio passive system) . Sammenlign den gjerne med Bazooka, JBL eller andre tuber som er på markedet, vi garanterer du blir fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi sorry.. så faktisk ikke at det stod det jeg ;) Første mann blir blind på er øya!

Og stort sett det eneste.......

BTW så har jeg hørt K-10 spille og den spiller bra !

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, det er ikke sant! knock

Har du ikke hørt uttrykket "Kjærlighet gjør blind"?

Det er kun hvis dama er virkelig stygg...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) ;) om du hadde planer om å kappe hull til refleks hull ville jeg like gjerne kappet hull til elementet, lagd kasse og skrudd den fast i glassfiber veggen,men elementet i kupe siden. lagt silikon e.l mellom kassa og den veggen.

tenker du på dagen du evt skal selge bilen igjen siden du ikke vil ta hull på veggen? går vel alltids ann å ordne det igjen,eller la kassa gå med bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) ;) om du hadde planer om å kappe hull til refleks hull ville jeg like gjerne kappet hull til elementet, lagd kasse og skrudd den fast i glassfiber veggen,men elementet i kupe siden. lagt silikon e.l mellom kassa og den veggen.

tenker du på dagen du evt skal selge bilen igjen siden du ikke vil ta hull på veggen? går vel alltids ann å ordne det igjen,eller la kassa gå med bilen ;)

Ja det er jo litt det golfnos.. Har egentlig planene klare for å montere elementet i glassfiber veggen.. har tilogmed lagd ferdig kassa i mdf med feste braketter og alt hehe. Vet det lar seg ordne eller som sagt selge den med kassen. Men siden det er en vare bil.. vil ofte folk bruke den til nettopp å kjøre "varer" hehe.. mulig det da er klandreverdig med et hull i en vegg.. ikke vet jeg. For meg er det ikke noen stor deal. Så lenge jeg får plass til crossern baki jeg så er jeg fornøyd. Og det er jo målt til.

Arosha

BTW så har jeg hørt K-10 spille og den spiller bra !

Ja oki det er jo litt viktig. Men når jeg ser på dimen på kassa så er den forsåvidt ikke så kjempe liten hehe... fordelen er jo sylinder formen..! Men var ute i bilen og kikket litt og jeg vet faktisk ikke om det er en veldig god løsning alikevel.. Skulle gjerne hatt et slikt rør og prøvd for å se.

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres jo veldig ålreit ut. Men lettere er det vel nesten visst jeg kan dra til en som forhandler i nær området. Problemet der igjen er jo at jeg jobber i forsvaret og bor midt i kalde troms fylke. Vet ikke hvordan det er med forhandlere av Eaurthquake her oppe ?

Mvh

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider