KennethA Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Hva er best av hurtigkjetting kjøpt på bilextra, mot hurtigkjetting kjøpt på ett dekksenter, mot dekkposer og mot klisterspray? Eller noen fler tilsvarende produkter? Noen som har erfaringer? Hva er max fart med dette? Rollan min skal på sigdalsrally i kveld og jeg skal kjøre opp til ei hytte i løypa. Er noen ganske fine bakker som jeg har sett veldig mange kjøre seg fast i. Alle forrige ganger jeg har vært der oppe har jeg kommet opp fint. Men det var med 4wd og andre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Generelt bør man ikke kjøre over 50 km/t med kjettinger, men forøvrig skal man kunne kjøre " i milevis" med de. De gir bedre grep enn poser / klister på ekte snøføre. Dekkposer er vel ikke beregnet på annet enn å "komme seg opp siste kneika"? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 kjetting er den totale vinneren. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 knipetaker er noe av det beste jeg har brukt :D minuset er at man ikke burde kjøre med de annet enn når du står fast Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Jeg brukte snøsokk på en BMW 520 E39 det første snøfallet i fjor.. Bilen hadde automat og defffekt antispin pluss slitte sommerdekk damndamn Jeg skulle legge om til vinterdekk og skifte wire på antispinen den dagen det begynte å snø... Kjørte ca 1 km med livet som innsats og stoppet på en bensinstasjon for å kjøpe kjetting :) Men de hadde ikke fler, bare noe nytt nemlig Snøsokk kiddie Satte de på bak (enkelt var det og) og kjørte avgårde. Klarte nesten ikke spinne, og kjørte ca 7 km i varierende fart (maks 50 km/t) og jeg og de var like hele når jeg kom hjem... Så snøsokk virker :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Når vi er å kjører på isen, så bruker vi hurtigkjettinger, Har fart på rundt 120, men kjettingene holder de, men tror det begynner å bli helt på grensen til hva de tåler. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 120 med kjetting? haha. Håper ikke det var seriøst ment ass.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 jo da, opp i den farta av og til, men er 100% sikker på at kjettingen har lyst å komme oppover skjermene i den farta. Heldigvis ikke lang tid i så høy fart. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Levetiden på en kjetting er svært avhengig av hastigheten den kjøres i. Dette har med stålets fysiske begrensninger og balansen mellom hardehet/sprøhet og mykhet/seighet å gjøre. Ideelt sett skulle man hatt et stål som var hardt som porselen og seigt som messing, men det er to motpoler. For å illustrere: En kjetting som alltid kjøres i 80 km/t vil ha bare 3% av levetiden i forhold til en kjetting som aldri kjøres over 50 km/t. Ingen kjettinger kjøres alltid i 80 km/t, men sammenligningen skulle være lett å se. Det som skjer når farten øker et at kjettingen slås ned mot underlaget foran dekket. Styrken i disse slagene øker med 2.potens i forhold til fartsøkningen. Når hastigheten overstiger 50 km/t blir slagene så harde at mikroskopiske sprekker oppstår i metallet. Disse sprekkene vil så utvikle seg videre selv om farten senkes igjen etterpå. Derfor vil ofte en kjetting begynne å "falle fra hverandre" tilsynelatende uten grunn når den har blitt kjørt for fort. Riktig stramming er nesten like viktig. Jo raskere det kjøres med kjettingen, jo strammere skal den sitte. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.