boXer Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Har skaffet meg en laptop til bilen nå, men den har ingen Seriell-tilkobling. Så har de USB-Seriell adapter på Komplett.no, men spørsmålet er da om det funker. Vil WinTEC'n bruke USB eller vil den insistere på å bruke Seriell-porten(som ikke er der)? Systemkravene i manualen sier PC'n må ha seriell... Ekke noe dataforum dette, men håper noen har prøvd, eller vet. Sender mail til Electromotive Inc også, men spørs hvor raske de er på å svare. På forhånd takk... Ole-M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Har den samme utfordringen selv og bruker USB->RS232 overgang både til bredbåndslambda (Zeitronix) og piggy-back computeren(Perfect Power). Både USB og RS232 er serielle grensesnitt så det er bare den fysiske kontakten som er forskjellig. En overgang løser dette. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Electromotive (rask tech support!) mente man måtte bruke et PCMCIA-til-RS232 adapter. Men USB-RS232 funker altså for deg, det er jo lovende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Jeg ga deg kanskje inntrykk av at jeg bruker et EM produkt sjøl. Det gjør jeg ikke. Jeg har to produkter som skal kobles til serieport. Disse er koblet til min laptop med usb->rs232 adapter. Dette som EM snakker om kalles ikke et adapter men er et innstikkskort (PCMCIA) som gir maskinen din serieporter (RS232). PCMCIA er et utvidelsesspor som kan sammenlignes med PCI portene i PC'en din. Det EM sier til deg er at du må ha serieporter for å få dette til å fungere. Løsningen jeg bruker er bare en "dum" overgang. Virker utmerket på to vidt forskjellige "bokser" jeg bruker. Jeg har lest om ihvertfall 1 bruker av WinTec i en Porsche som får dette til å fungere med en USB-RS232 adapter. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Neida så at du ikke brukte noe EM produkt :) Har foresten testet idag, kjøpte adapter på ClasOhlson og det funket bra det. Bare å instalere drivere så sette adapteret til COM1/2, så fikk TEC2'n kontakt. Meldte fra til EM og, så vet de hva som funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Når du kjøper en usb-seriell adapter og installerer driverene, vil den emulere en com port. Du får en virtuell com port på pcen som er videreført til usb porten. Derfor vil både programvaren til Wintecen og wintecen finne en com port og være fornøyd. Edit: Og så leste jeg innlegget ditt og fant ut at du hadde løst saken. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg