Gå til innhold

Electromotive WinTEC + USB?

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en laptop til bilen nå, men den har ingen Seriell-tilkobling.

Så har de USB-Seriell adapter på Komplett.no, men spørsmålet er da om det funker.

Vil WinTEC'n bruke USB eller vil den insistere på å bruke Seriell-porten(som ikke er der)?

Systemkravene i manualen sier PC'n må ha seriell...

Ekke noe dataforum dette, men håper noen har prøvd, eller vet.

Sender mail til Electromotive Inc også, men spørs hvor raske de er på å svare.

På forhånd takk...

Ole-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den samme utfordringen selv og bruker USB->RS232 overgang både til bredbåndslambda (Zeitronix) og piggy-back computeren(Perfect Power).

Både USB og RS232 er serielle grensesnitt så det er bare den fysiske kontakten som er forskjellig. En overgang løser dette.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga deg kanskje inntrykk av at jeg bruker et EM produkt sjøl. Det gjør jeg ikke. Jeg har to produkter som skal kobles til serieport. Disse er koblet til min laptop med usb->rs232 adapter.

Dette som EM snakker om kalles ikke et adapter men er et innstikkskort (PCMCIA) som gir maskinen din serieporter (RS232). PCMCIA er et utvidelsesspor som kan sammenlignes med PCI portene i PC'en din. Det EM sier til deg er at du må ha serieporter for å få dette til å fungere.

Løsningen jeg bruker er bare en "dum" overgang.

Virker utmerket på to vidt forskjellige "bokser" jeg bruker.

Jeg har lest om ihvertfall 1 bruker av WinTec i en Porsche som får dette til å fungere med en USB-RS232 adapter.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjøper en usb-seriell adapter og installerer driverene, vil den emulere en com port.

Du får en virtuell com port på pcen som er videreført til usb porten. Derfor vil både programvaren til Wintecen og wintecen finne en com port og være fornøyd.

Edit: Og så leste jeg innlegget ditt og fant ut at du hadde løst saken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider