Gå til innhold

360 motorbytte b19

Ranger emnet

evolution360

Anbefalte innlegg

Hvis det er tilfelle er det jo bare å flytte over de aktuelle delene fra den motoren som allerede sitter i bilen. Kjøp deg et pakningsett til 2-400kr. Hvis du er fin på det kan du jo bytte reg.reim, vasspumpe, tenningsdeler, oljefilter osv mens du har den ute. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte en b19 som står i en '82 360 til en b19 som har stått i '80 240.

har hørt at disse ikke passer med det første, bl. a. en annen bunnpanne, luftinntak og eksosmainf.

noen som vet i detalj hva som må til, hvilke deler som må anskaffes for å få dette til å gå i hop?

Veit ikke på b19 motorene, men på b2xx må du bytte bunnpanna ja....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka er lik på B19/B21/B23 og B2xx serien... Det er inni de "store" forskjellene er.

Glenn

ja, men b19 på 360 vs b19 på 240 er ikke helt samme..

bunnpannen og oljepumpen må byttes over.

jeg tror også eksosmanifoilen er anderledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men b19 på 360 vs b19 på 240 er ikke helt samme..

bunnpannen og oljepumpen må byttes over.

jeg tror også eksosmanifoilen er anderledes..

Det stemmer, men blokka er den samme. Det som utgjør de største forskjellene er jo bunnpanna, med oljepupe/-pickup, motorfester og muligens manifoldene.

Men det ligger jo detaljerte beskrivelser av motorbytte på http://www.300opower.com forumet da... Bare å lese i vei. Står til og med delenummer på de bitene du trenger til clutch og slikt..

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har demontert en del i dag.. panser, kjøleslanger, en defekt radiator, etc. etc.

jobbet vel en time elns på bilen.. var litt kav å få av radiatoren, pga. slangeklemmer, o.l. som ikke ville av så enkelt som man kan håpe på.

her er bilder av bilen:

tn_242_tar_360_bakfra.jpgtn_360_bak.jpgtn_360_bakfra.jpg

tn_360_fryser.jpgtn_360_motor_rom.jpgtn_360_revolvolution.jpg

tn_begge_bilene.jpgtn_bil_og_alex.jpgtn_lykten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Update:

Vi trodde alt var fine greier, etter vi fikset radiatoren.. (bildeserie vil komme).

Men, så jobbet Alexander to timer med bilen i går, skrudde alt sammen og fyllte på vann.

Dog., rant alt ut igjen.

Jeg spurte han på jobb i dag (mandag), om han husket skjøten på varmeslangen som går til torpedoveggen. Nei, sa han.. Så vi tenkte at det var alt, gode greier!

Vi kjørte derfor til volvo i dag, samt lidl og litt rundtom. Så kjørte vi å lagde WOK, etterfulgt av litt volvomekk.

Vi fant ikke skjøten! Alexander hadde vel lagt den et lurt sted.

Jeg spør om han ikke har noe vi kan bruke, i kjelleren.

Vi ser litt på stålrør, etc. men har ikke noe å kappe dem med.

Det ender opp med noe ganske genialt..

Her er noen filmer av vår macguyvertriks, som fungerer om du er på skitur og du plutselig må skjøte en slange!

ps. Se filmene i Quicktime (husk lyd!)

1. Lage skjøt

2. Videre skjøtlaging

3. Montering av skjøt

4. Fylle Kjøleveske og få stor overraskelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen motor blir det i doningen a? jeg har b230 motor i min.. :) eneste du må gjøre er å bytte bånnpanne.. går meget bra;)

hvilken b230 kjører du?

vi fikk liv i den gamle b19a'en igjen, etter frostplugg+++..

men jeg tror alexander er litt intr i å fikse opp bilen, etter vi fant ut at vi kan få proff lakket for 5k i polen :P

han er vel keen på b230 / turbo, elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken b230 kjører du?

vi fikk liv i den gamle b19a'en igjen, etter frostplugg+++..

men jeg tror alexander er litt intr i å fikse opp bilen, etter vi fant ut at vi kan få proff lakket for 5k i polen :P

han er vel keen på b230 / turbo, elns.

skal få tak i turbo manifoil å greier jeg å.. bruke den som banebil... er gromt da, 340 tic:D

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider