Gå til innhold

mazda 323 prosjekt

Ranger emnet

isak

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei

har akkurat satt i annlegg i 323`n min je også..men den er noget eldre av årgang og er stasjonsvogn..hvor gjorde du av delefilteret til fronthøytalerne? mine bare henger å dingler ned under fra hanskerommet de! haha...;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har akkurat satt i annlegg i 323`n min je også..men den er noget eldre av årgang og er stasjonsvogn..hvor gjorde du av delefilteret til fronthøytalerne? mine bare henger å dingler ned under fra hanskerommet de! haha...;)

har ikke festa de enda, men har sett etter plasser, er utrolig trangt inni der :S

har funnet en plass på høyre side, på innsiden av det dekselet til høyre for hanskerommet, men på venstre side må jeg finne på noe lurt :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

update :)

endelig har jeg fått montert frontsettet, noe som tok tid pga at jeg måtte modifisere døra litt :)

og litt bilder: ;)

hull16wy.jpg

døra etter utviding og tectyl-behandling:

hull22ry.jpg

min lille søte medhjelper :)

danbarsk3xz.jpg

prøvemontering etter sparkling, brukte polyestersparkel som visstnok var egnet til metall o.l.:

dsc000418qu.jpg

sparklinga viste seg å bli litt av en utfordring etterhvert =)

jeg bare blandet litt herder med sparkelen, rørte godt, og tok med meg sparkelen ut... når jeg da skulle smøre på litt sparkel, var den steinhard :) litt feil blandingsforhold der ja :afro

menmen, det gikk etterhvert, men overflaten ble ikke helt rett, derfor la jeg en tetningslist mellom høyttaleren og underlaget, for (forhåpentligvis) å få det tett ^^

list11if.jpg

list21my.jpg

list36nr.jpg

list49qu.jpg

(jada, dritbra kvalitet på bildene) =)

diskanten fikk en simpel montering

diskantmontert13hc.jpg¨

delefilter ferdig montert.... nesten...

delefilter14wo.jpg

fant et deksel som er som skapt til å ha delefilter i ;)

delefilter25qu.jpg

hertz-delefilterene er litt spesielle, for det første er de store, og for det andre er det innebygd tidskomprimering i de:) hvor bra tidskompen funker vet jeg ikke da... men holder sikkert til mitt bruk ;)

ja, det var det, etterpå skal jeg startkable og ta en liten test lytt!

gleder meg :D

komments?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget bra ut :) Hvor kjøpte du demper mattene å pris ? går det mye til 2dører + et lite bagasje rom ?

jeg kjøpte 6 matter på 1x0,6 meter, kosta vel egentlig ca 1700, men fikk dem en del billigere =)

jeg har brukt 1 matte i hver dør, og 4 i bagasjerommet, men tror jeg må ha 2 matter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp..

Ser bra ut!

Kan tenke meg at den første prøvelytten ikke var så morsom, tar en stund før det blir liv i K6L... hehe...

Sett dempingen på diskanten på delefilteret på +2... ;)

hehe, jeg hadde satt lista ganske høyt til første lytten, så blei litt negativt overrasket ja =)

den største utingen var at døra skrangla noe j*****, men det håper jeg ordner seg når jeg får på plass dørtrekket, somholder på plass alle pinnene til dørhåndtak osv :) tror jeg skal dempe døra litt mer i tillegg

nå står diskant... greia på delefilteret på 0 db, skal prøve å sette på +2 =)

jeg får satse på at det blir bedre etterhvert ;)

men som du ser i døra, så er det en åpning rett ved siden av høyttaleren, er det fy-fy, eller kommer det til å fungere o.k. uten ytterligere modifiseringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg hadde satt lista ganske høyt til første lytten, så blei litt negativt overrasket ja =)

den største utingen var at døra skrangla noe j*****, men det håper jeg ordner seg når jeg får på plass dørtrekket, somholder på plass alle pinnene til dørhåndtak osv :) tror jeg skal dempe døra litt mer i tillegg

nå står diskant... greia på delefilteret på 0 db, skal prøve å sette på +2 =)

jeg får satse på at det blir bedre etterhvert ;)

men som du ser i døra, så er det en åpning rett ved siden av høyttaleren, er det fy-fy, eller kommer det til å fungere o.k. uten ytterligere modifiseringer?

Tett igjen det hullet med asfaltmatter.. To lag eller mer for å lage det sterkt og stivt nok...

K6L låter helt forferdelig den første stunden.. ingen midbass, og ganske "tunnel-lyd" om du kan kalle det det.. Løsner litt etterhvert, men blir ikke helt seg selv før det går en lang stund... Her har de stått i monteret i butikken i 3-4mnd, og har ikke løsnet helt før nå.. Men så har de ikke blitt spilt så mye om gangen heller.. Bare vær tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett igjen det hullet med asfaltmatter.. To lag eller mer for å lage det sterkt og stivt nok...

K6L låter helt forferdelig den første stunden.. ingen midbass, og ganske "tunnel-lyd" om du kan kalle det det.. Løsner litt etterhvert, men blir ikke helt seg selv før det går en lang stund... Her har de stått i monteret i butikken i 3-4mnd, og har ikke løsnet helt før nå.. Men så har de ikke blitt spilt så mye om gangen heller.. Bare vær tålmodig :)

og disse asfaltmattene, går det ann å bruke typen jeg har brukt til nå? eller blir de for myke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider