Gå til innhold

mazda 323 prosjekt

Ranger emnet

isak

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan de "koppene" fungerer, men om de er tette så er jeg meget skeptisk.. Men om de slipper ut all luften, og puster, kan det vel funke.. Men, jeg personlig hadde villet skjært hull i bunnen..

Når du har dempet dørene såpass bra så får du heller ikke utbytte av det ved å bruke de koppene?

de puster ikke, men er laget av "sitteunderlag" :)

jeg tror de funker sånn at de flexer, sånn at trykket kommer seg ut i døra på en måte :) :wonder

og en ting til: er det praktisk mulig at det kommer skranglelyder fra høyttaleren ved høyt volum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville vært svært forsiktig med å bruke disse høyttalerkoppene på K6L. Grunnen er enkelt og greit at dette elementet har rimelig høy Q verdi, og må spille i hele døren. Vi har montert dette settet i vår varebil, og når det har hele døren å boltre seg i, spiller det helt fantastisk. Meget oppløst, og med troverdig dynamikk. En slik kopp vil heve Q verdien, og gi en pukkel på frekvensgangen, og således en falsk midbasseffekt på dette elementet.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg hadde satt lista ganske høyt til første lytten, så blei litt negativt overrasket ja =)

den største utingen var at døra skrangla noe j*****, men det håper jeg ordner seg når jeg får på plass dørtrekket, somholder på plass alle pinnene til dørhåndtak osv :) tror jeg skal dempe døra litt mer i tillegg

nå står diskant... greia på delefilteret på 0 db, skal prøve å sette på +2 =)

jeg får satse på at det blir bedre etterhvert ;)

men som du ser i døra, så er det en åpning rett ved siden av høyttaleren, er det fy-fy, eller kommer det til å fungere o.k. uten ytterligere modifiseringer?

Disse høyttalerne nytter det ikke prøve om døren skrangler, det fortjener dem ikke. Hjelper ikke på opplevelsen det. Jeg har aldri vært borte i en høyttaler som endrer seg mer enn akkurat Space bass/mellomtone elementene. Heldigvis stabilisere dem seg. I varebilen vår tok det noen få timer, så var alt som det skulle være. Montert riktig er det mye moro i disse settene. Jeg har endt opp med å sette filteret på 0dB, men dette avhenger litt av bil og montering. Ellers er det en fryd å sette på Patricia Barber, og bare nyte klangen i disse elementene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte du for å gjøre så bra passform på gulvet i bagasjen?

Papp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte du for å gjøre så bra passform på gulvet i bagasjen?

Papp?

brukte det orginale gulvteppet som mal :)

skranglingen i dørene har jeg blitt kvitt, og bare jeg får tid skal jeg ut å fjerne bakenden av høyttalerkoppene :)

begynner forøvrig å bli ferdig med bagasjen, bare litt tipassning og trekking som gjenstår...

egentlig er jeg veldig fornøyd med lyden av frontsettet alt nå, så gleder meg til å høre hvordan det blir etter jeg har fjernet bunnen av koppene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

på tide med en liten update nå vel, har gått litt tregt med prosjektet i det siste, men det nærmer seg slutten nå :)

litt bilder

testmontering av "panel"

bag62fu.jpg

panel13ka.jpg

panel27qv.jpg

bag74ka.jpg

bag94ha.jpg

bag109dm.jpg

her er plata skikkelig festet

bag81yb.jpg

bag114ac.jpg

bag129tg.jpg

bag138lo.jpg

har lyst til å lage et panel på denne siden og, men får se om jeg orker :)

høyttalergrillene må jeg modifisere litt, da jeg er redd for at membranet kommer til å komme borti

drtrekk17it.jpg

kommer vel en update til om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Blir ikke mye av bagasjerommet ubrukelig nå da? Er jo mye ledig plass under hattehylla

jo, det er vel litt dårlig utnytting av plassen men... bagasje? hva er det? blah

og bilen står til rustsveising om dagen, så får vi se når den blir ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har gjort litt småting i det siste, legger ut litt bilder jeg ;)

bag156nh.jpg

har tilpasset platene litt bedre:

bag166ej.jpg

bag171ei.jpg

resultat av tilpasninga:

kant8iv.jpg

kjøpte meg ny polsko og kabelsko, og klarte selvfølgelig å kjøpe polsko til den negative polen, men fikk tvinget den på plusspolen på et vis :)

polsko14gw.jpg

polsko22pq.jpg

er vel ikke så lenge før alt er ferdig nå tenker jeg :)

og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med lyden sånn som den er nå, litt småskrangling i hattehylla o.l av og til, men bortsett fra det er jeg storfornøyd med hvordan ting låter :):spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider