Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Hvordan får jeg brukt bil høytalere inne? Jeg har forsterker og alt som skal til. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Lag en kasse og koble de opp. Er ikke værre :) Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 har du vanlig inne-forsterker er det bare å lage kasser og bruke de som vanlige høyttalere. er det bilforsterker du har kommer det litt an på hvor lenge du skal spille og hvor kraftig forsterkeren er da du må ha batteri/strømforsyner til å drive det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Driver med å lage kasse, men hvilke kabler må jeg bruke? Edit: Har vanlig inne forsterker. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Subwoofer eller fulltone-høyttalere? Om du skal ha subwoofere på forsterkere uten delefilter, kan du ødelegge dem... :) Kjøp deg hvertfall en spole i såfall! (-6dB/okt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Begge deler? Edit: hva er spole, hvordan brukes den osv. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 En spole brukes for å fjerne de høyere frekvenser slik at bare de laveste (under f.eks.100 Hz) blir gjengitt av basshøyttaleren. Den kopples innpå "+"-kabelen. Kapp denne kabelen og sett inn spolen mellom, og bruk kabelsko eller loddetin for å binde dem sammen. Lag deg to kasser til høyttalerne dine og bruk den forsterkeren du har. Blir forsterkeren unaturlig varm eller dersom den slår seg av "uten grunn" så kopple fra høyttalerne igjen. Da har du en problemstilling du kan ta opp på dette forumet. Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Hvorfor skal jeg ha 2 kasser, og hvor får jeg tak i spoler? Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 i førsteomgang, fortell oss Hva du har, så blir det lettere å si hva du skal gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Hvilke høyttalere har du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Har 2 boss TA - 1050 på 10" (300 watt hver) og 2 gamle JBL GTO 603 trur jeg de heter, og de kan kjøres opptil 125 watt. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 du skal ha 2 kasser for å få stereo! ;) med bare ei kasse vil du få lyd bare fra 1 plass. lag de jbl elementene i et eget kammer,ellers blåser du dem ut med bassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Ok, skjønner. Men fant ut at jeg vill ha neon og pleksi glass på basskassa, men hvil pleksiglasset gjøre lyden dårligere, og hvordan skal jeg få strøm til neon røra? Og så var det dette med spolere da... Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder-Barn Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Du må passe på at forsterkeren tåler motstanden i høytalerene da.. Er ikke der fleste høytalere 4ohm? Det fleste inne forsterkere jeg har vert borti skal ha 8ohm.. Siter VW Golf 5 2.0TDI 2005mod. Jeep Cherokee 4.0 1993mod. Nissan 200SX 1.8T 1991mod. Yamaha YZF 600 1999mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Den skal tåle det, men hvar skjer hvis ikke den gjør det? Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg