Gå til innhold

vwgolf2: 85`er Golf

Ranger emnet

vwgolf2

Anbefalte innlegg

Etter salget av den forrige golfen jeg eide bestemte jeg meg for ett nytt lite prosjekt, valget falt nok engang på en Golf, men denne skulle lang ifra ha samme stilen som gamlebilen:

linselys.jpg

etter litt leting fant jeg dette utgangspunktet (har byttet baklykter her)

bKFRA2.jpg

Dscf0029.jpg

Planene for bilen var og ha den kliiin og litt lav (målet er over 110mm senk hvafall når jeg får råd til gewinde)

Felgvalget skulle egentlig vært ATS Cup felger, men endte opp med å finne ett sett med Pirelli Pslots! kiddie :

ATS`ene:

Dscf0034.jpg

Pirelliene:

forfra4.jpg

Etter første sesong med pirelliene bestemte jeg meg for å polere dem opp! For en jobb....men ble bra til slutt! Brukte Duxola for å fjerne malingen/lakken, for så å gå løs med pussepapir og autosol! Resultatet ble sånn ca slik:

Picture002.jpg

pirellis.jpg

hyreforran.jpg

Bestemte meg for å beholde org. dører og fangere da jeg syns dette er penest på en golf 2, kjøpte også ny grill med chromelist!

hvite_blinkers.jpg

Så ble det litt senking, ikke lavt nok, men bedre enn org. :

bokeskogen2.jpg

Så ville jeg også moddifisere bakluka litt..fjernet spylerdyse og visker, samt låsen på lista! Resultatet ble jeg fornøyd med:

less_is_more3.jpg

LESS IS MORE

less_is_more.jpg

Div. chromedetaljer, speil og viskerarmer...:

speilen1.jpg

viskere1.jpg

Fikk også tak i en Votex midtkonsoll :D

midkonsoll1.jpg

Fikk også kjøpt ett GTI intriør:

c40a9ad0.jpg

Har også satt inn GTI dash, sorte tepper og sort taktrekk som alt av sorte deksler, dette har jeg ikke bilde av...

Planer videre for bilen er nok:

Gewinde

Ta litt smårust..

Kjøre enda mer ;) den har rundet 319 000 nå og går som en drøm... <3<3<3

Kommer oppdateringer når det skjer noe :)

Avslutter med noen bilder av bilen...

01.jpg

02.jpg

bokeskogen1.jpg

freddyogmin3.jpg

freddyogmin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj fysj..

Smaken er som baken.

Det er en stor sprekk imellom oss.

Hadde kanskje blitt litt bedre uten gti-leppa, uten chrome, og med noen orginale stålfelger.

Bakluka var veeldig bra..

Hvor får man tak i de konsollene?

Har de vert originalt io golf noen gang?

Stå på..

konsollen fant jeg på en lokal hugger, tror de er litt sjeldne.. :) bra smaken er som baken, personlig syns jeg standard golfen i gata med 60/40 senk og 90 fangere er kjedeligere. har noen planer for utseende på bilen når pengene byr seg..så får se hva som skjer! men lover at det ikke blir m3 speil og rs fangere..blir små detaljer... :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider